Guide i motarddjungeln

pini skrev:
det var någon i min närhet som sa att alla landsväggsreggade ktm eller husqvarna såldes strypta till nån viss effekt stämmer de eller

Lägg till alla andra märken oxå så stämmer det. Alla motarder är strypta från fabrik för att klara ljudkrav bl.a.
 
går de å åka något i skogen me 640 eller är den för tung inte race alltså utan mer motionaktigt
 
är det någon skillnad effektmässigt mellan en 625:a och en 640?
varför köpa den ena istället för den andra?660 går bort, orkar inte hålla på med kick..men då är frågan vilken av de andra två man skall välja och varför?
är det "bara" för att 625 väger mindre?
 
intrepid skrev:
är det någon skillnad effektmässigt mellan en 625:a och en 640?
varför köpa den ena istället för den andra?660 går bort, orkar inte hålla på med kick..men då är frågan vilken av de andra två man skall välja och varför?
är det "bara" för att 625 väger mindre?

Ja, det är verkligen skillnad effektmässigt på en 625a och en 640... Och kicken är inget problem. Jag startar tjejens 625a med handen.
En 640 är en bra hoj och kul men det är en första motard. Bra att slanga med, stoppies, åka väg, gata osv. Inte mycket meckande heller.
Dock, en 625a är djävligt mycket roligare. Bara lite mer pul ungefär samma vibrationer men den är betydligt nervösare på jämn gas vilket gör den ganska obekväm att åka mer än nån mil i stadig hastighet med men vem fan gör det. Accar gör man till det är dags att bromsa...

Daniel
www.supermotard-racing.com
 
Chris Husky skrev:
Lägg till alla andra märken oxå så stämmer det. Alla motarder är strypta från fabrik för att klara ljudkrav bl.a.

Så att importera en sån från landet i söder är att glömma :va
 
Men om dom inte är strypta i Tyskland går det att landsvägsregga dom här ändå?
 
Är den godkänd i Tyskland, så är den godkänd här.
Regbesiktigade en Tysk-importerad Husky TE610 (enduron) förra sommaren,
gick som smort. LV-reggad då.
Kostar runt 1800:- totalt har jag för mig.
Regbesiktning,vanlig besiktning,vägning,ursprungskontroll..
 
GrusDan skrev:
Är den godkänd i Tyskland, så är den godkänd här.
Regbesiktigade en Tysk-importerad Husky TE610 (enduron) förra sommaren,
gick som smort. LV-reggad då.
Kostar runt 1800:- totalt har jag för mig.
Regbesiktning,vanlig besiktning,vägning,ursprungskontroll..

:tummenupp Låter ju suveränt får man ju testa :yoparty då priserna är mkt bättre där jag trodde det var mer problem,
Stämmer det att man inte skulle ta hojar äldre än 93 då man är tvungen att ha fler papper från Tyskland?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top