Guide i motarddjungeln

pini skrev:
det var någon i min närhet som sa att alla landsväggsreggade ktm eller husqvarna såldes strypta till nån viss effekt stämmer de eller

Lägg till alla andra märken oxå så stämmer det. Alla motarder är strypta från fabrik för att klara ljudkrav bl.a.
 
går de å åka något i skogen me 640 eller är den för tung inte race alltså utan mer motionaktigt
 
är det någon skillnad effektmässigt mellan en 625:a och en 640?
varför köpa den ena istället för den andra?660 går bort, orkar inte hålla på med kick..men då är frågan vilken av de andra två man skall välja och varför?
är det "bara" för att 625 väger mindre?
 
intrepid skrev:
är det någon skillnad effektmässigt mellan en 625:a och en 640?
varför köpa den ena istället för den andra?660 går bort, orkar inte hålla på med kick..men då är frågan vilken av de andra två man skall välja och varför?
är det "bara" för att 625 väger mindre?

Ja, det är verkligen skillnad effektmässigt på en 625a och en 640... Och kicken är inget problem. Jag startar tjejens 625a med handen.
En 640 är en bra hoj och kul men det är en första motard. Bra att slanga med, stoppies, åka väg, gata osv. Inte mycket meckande heller.
Dock, en 625a är djävligt mycket roligare. Bara lite mer pul ungefär samma vibrationer men den är betydligt nervösare på jämn gas vilket gör den ganska obekväm att åka mer än nån mil i stadig hastighet med men vem fan gör det. Accar gör man till det är dags att bromsa...

Daniel
www.supermotard-racing.com
 
Chris Husky skrev:
Lägg till alla andra märken oxå så stämmer det. Alla motarder är strypta från fabrik för att klara ljudkrav bl.a.

Så att importera en sån från landet i söder är att glömma :va
 
Men om dom inte är strypta i Tyskland går det att landsvägsregga dom här ändå?
 
Är den godkänd i Tyskland, så är den godkänd här.
Regbesiktigade en Tysk-importerad Husky TE610 (enduron) förra sommaren,
gick som smort. LV-reggad då.
Kostar runt 1800:- totalt har jag för mig.
Regbesiktning,vanlig besiktning,vägning,ursprungskontroll..
 
GrusDan skrev:
Är den godkänd i Tyskland, så är den godkänd här.
Regbesiktigade en Tysk-importerad Husky TE610 (enduron) förra sommaren,
gick som smort. LV-reggad då.
Kostar runt 1800:- totalt har jag för mig.
Regbesiktning,vanlig besiktning,vägning,ursprungskontroll..

:tummenupp Låter ju suveränt får man ju testa :yoparty då priserna är mkt bättre där jag trodde det var mer problem,
Stämmer det att man inte skulle ta hojar äldre än 93 då man är tvungen att ha fler papper från Tyskland?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top