Gubbvarning???

Jag har nog den absolut gubbigaste bågen på det här forumet.
Yamaha XTZ 750 ;D

Den bågen är byggd för onaturligt stora asiater, jag är en liten finsk kille på ca. 170cm, måste se för jävla roligt ut

BridgeMill skrev:
Har funderingar på att byta upp mig till mer kubik. Har funderingar på en ny Hornet 900, tycker den ser rätt rå ut men... e det inte lite gubbvarning över den??? Ska man inte ha textilkläder och till hörande touring utstyrsel :confused: , vill ju inte sälja hela min utrustning bara för att byta hoj.

Och hur känns det i 200 blås utan kåpor :va

Vet inte hur jag skall göra :huvet
Tja, vad är viktigast för dig när du väljer hoj ?
En hoj som DU gillar, eller en hoj som andra gillar ? :va

Last edited:
Köp Horneten du. Vill du ha en så skall du köpa en.

Med Tigern i 200 ser jag väldigt suddigt, men jag behöver inte åka i 200 jämt.

Farbrorn skrev:
Jag har nog den absolut gubbigaste bågen på det här forumet.
Yamaha XTZ 750 ;D

Den bågen är byggd för onaturligt stora asiater, jag är en liten finsk kille på ca. 170cm, måste se för jävla roligt ut
Snälla, har du inga bilder att visa oss? :D

Fürstenhoff skrev:
Helt OK moppe både vad beträffar utseende och prestanda!! :tummenupp

200km/h utan kåpor är som en promenad i parken, först vid 300km/h++ så börjar det bli tungt!! :D

/Fürstenhoff.

hur fan får du upp en hornet i 300++ bogserar du den då eller bakom busan haha :pannkyss

Att köra 200+ utan kåpor e det så mycket skillnad än att köra med!
Eller har jag missat något?
(kört utan i 3 månader)
Visst jobbigare blir det ju men hur ofta på landsväg sitter man i 200+?
Menar konstant tempo!

Edit: tänker rätt men skriver fel=)

Last edited:
BridgeMill skrev:
Har funderingar på att byta upp mig till mer kubik. Har funderingar på en ny Hornet 900, tycker den ser rätt rå ut men... e det inte lite gubbvarning över den??? Ska man inte ha textilkläder och till hörande touring utstyrsel :confused: , vill ju inte sälja hela min utrustning bara för att byta hoj.

Och hur känns det i 200 blås utan kåpor :va

Vet inte hur jag skall göra :huvet

Kika på min bild... gubbigt? Tja...men 200 e´ingen hit, upp till 150 e´väl ok sen e´det ingen skön känsla...går dock bra till 230 men då får man hålla i grejorna. Kör skinn varma dagar o textil sen... tycker värme o komfort e´viktigare än att se cool ut, eller?

diver6 skrev:
Kika på min bild... gubbigt? Tja...men 200 e´ingen hit, upp till 150 e´väl ok sen e´det ingen skön känsla...går dock bra till 230 men då får man hålla i grejorna. Kör skinn varma dagar o textil sen... tycker värme o komfort e´viktigare än att se cool ut, eller?

Man kan göra hojjen och en själv gubbig eller så låter man bli.. byta tailen och sätta på ett annat styre och backspeglar förändrar hela hojjen och ett grymmt skinställ som man kan ha på sommaren.. Det tycker jag gör hojjen förbannat grymm! :)

Jag kör skinnställ med en tröja över för att ta bort racerlooken. Goretex stället är liksom en bra grej men inte speciellt coolt. Sen så bytar du burkarna och sätter en magkåpa på horneten. Du kan köpa magkåpor på någon av styling butikerna, kostar 1000kr + avgift för lackning. Sen så byt ut mussepigg öronen. Plötsligt har du en fet hoj.

JoS skrev:
Snälla, har du inga bilder att visa oss? :D

Lite moddad verkar den helt okej ju :D
yamaha-xtz750-90-bikepics-184524.jpg

mini-knutten skrev:
Lite moddad verkar den helt okej ju :D
Nej, nej dumsnut! :D

Det var mest det här jag ville se:
Farbrorn skrev:

Edit: För snabb för mitt eget bästa.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!