Gubbvarning???

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Har funderingar på att byta upp mig till mer kubik. Har funderingar på en ny Hornet 900, tycker den ser rätt rå ut men... e det inte lite gubbvarning över den??? Ska man inte ha textilkläder och till hörande touring utstyrsel :confused: , vill ju inte sälja hela min utrustning bara för att byta hoj.

Och hur känns det i 200 blås utan kåpor :va

Vet inte hur jag skall göra :huvet

Självklart är det gubbigt som fan med naken hoj.
Att gömma sig bakom kåpor däremot... :tungan

200 utan kåpor är ingen hit, men upp till 140 är det helt lugnt. Vid 160 börjar det bli hyfsat jobbigt.
Skulle väl itne säga att det är gubbvarning direkt. Det är större anledning att köra med skinn på en hoj utan kåpa än med kåpa eftersom du är mindre skyddad från fartvinden.
goretex utan kåpa suger varm elefantb*lle

200 blås utan kåpor e inget man gör ofta.

så e man rädd om körkortet, så e en kåplös hoj ett bättre val, sedan tycker jag att det lockar till mer bus med en kåplös hoj.

// Henke

Jag vet inte om gubbar kör omkring med Hornet cyklar. Men en sak är säker, många gubbar kör omkring med sporthojar så det är nog rätt så spritt..

Kan själv inte tänka mig något gubbigare än en massa kåpor som skyddar mot väder/vind.. buhu.. Köp du dig en Hornet!! :tummenupp

BridgeMill skrev:
Har funderingar på att byta upp mig till mer kubik. Har funderingar på en ny Hornet 900, tycker den ser rätt rå ut men... e det inte lite gubbvarning över den??? Ska man inte ha textilkläder och till hörande touring utstyrsel :confused: , vill ju inte sälja hela min utrustning bara för att byta hoj.

Tro mig, gubbvarning eller inte; det är roligare att rasta glinen, som hela helgen har gnidit knäpuckarna i garagegolvet, om man är klädd i textilställ :)

200 utan kåpa är ok, men inget man normalt marschar i :lol

BridgeMill skrev:

det funkar att ligga runt 200 jag låg väl och snittade runt 180 i dryga tio mil motor väg och det funkade..lite stel i nacken sen bara....men det var för min ryggsäck,,,naket e coolt..man kan ju inte komma påklädd till stranden eller hur?? :yoparty så köp horneten

Du ska INTE köpa textil bara för att du byter till kåplös hoj!
Det gör lika ont att klota med en kåplös hoj som en med kåpor i 110km/h :fakta

Rasorblade skrev:
Jag gillar textil.. Inte kul med skinn på vintern..

Rasorblade skrev:

Känns kanske lite dumt att köra med raceställ (har ett helt ställ och "värstingstövlar") när man inte kör räser menade jag... men vad vet jag :confused:

Det ligger riktigt nära att köra ner och hämta hem en nästa vecka :yoparty

kåplöst är rätt långt från gubbe tycker jag och Horneten är ju ball så kör hårt. :tummenupp Men glöm goretexoverallen, DET är gubbvarning big time

fazerfun skrev:
Men glöm goretexoverallen, DET är gubbvarning big time

Hmm jag tycker det verkar som dom flesta "gubbar" och "tanter" som kör custombågar åker med skinn så kanske det ska vara skinn=gubbe :hihi

LCF skrev:
Hmm jag tycker det verkar som dom flesta "gubbar" och "tanter" som kör custombågar åker med skinn så kanske det ska vara skinn=gubbe :hihi
Japp, skinn är inte bara skinn. Om du kör i skinn-vest med fransor, då är du gubbe, om du har helställ är du inte gubbe :)

BridgeMill skrev:

Definitivt ingen gubbvarning på den! Det är ju en fabriksfärdig Fighter!
Dessutom kör ju stuntaren Magnus Carlsson med den ibland. :tummenupp

Måste tillägga att 220 blås på speed triplen utan flyscreen kändes märkbart.. Man får hålla sig i ..MEN

Man har väl MUSKLER :2cool

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...