Gubbjävlar!!

Mavve skrev:
Det är fel att tappa kontrollen i en nödsituation eller vid en olycka. Träning som gäller.

fel???!!!

opraktiskt kanske... men man kan aldrig vara förberedd på allt... :7peta
..och nu har hon haft sitt första träningspass... :rolleyes:
kanske blir det mindre "fel" om det händer igen...

Jag kan förstå och sätta mig in i hennes situation.... ..och någon måste man ju ringa för att få skjuts hem åtminstone.. så varför inte mamma..?
Måste man bortse från hennes förmåga att kunna komma till platsen och hjälpa till bara för att hon råkar vara en mamma? Hade en syrra varit godkänd? :confused:

Kan ni inte bara inse att Mavve inte riktigt är som alla andra! Inte lönt att diskutera, och ärligt talat vem (som har varit på detta forum ett tag) fan bryr sig om vad han har för åsikt...?!

oscar skrev:
Kan ni inte bara inse att Mavve inte riktigt är som alla andra! Inte lönt att diskutera, och ärligt talat vem (som har varit på detta forum ett tag) fan bryr sig om vad han har för åsikt...?!

Ingen. Pungt

Tyvärr va inte allt frid och fröjd...

nu när chocken lagt sig lite har hon ont i hela överkroppen (mest rygg och nacke..).. :(

Bilen En Volvo V70 -00 (nån undrade) går formodligen inte att rädda...
:huvet

DaLorD skrev:
Tyvärr va inte allt frid och fröjd...

nu när chocken lagt sig lite har hon ont i hela överkroppen (mest rygg och nacke..).. :(

Bilen En Volvo V70 -00 (nån undrade) går formodligen inte att rädda...
:huvet

Så blir det vad ett plötsligt stopp oftast.
Uppsök läkare idag. Man ser aldrig whiplashskador på röntgen eller nåt sånt så i framtiden kan hon nog inte klaga utan att ha gått till läkaren idag.

Mavve skrev:
Uppsök läkare idag. Man ser aldrig whiplashskador på röntgen eller nåt sånt så i framtiden kan hon nog inte klaga utan att ha gått till läkaren idag.

Joo... Hon var där samma dag...

Mavve skrev:

Jodå, dom syns i dom flesta fall men inte i alltid. Finns en liten del som är svåra att påvisa annat än genom att prata med patienten.
Tyvärr finns det även en del fuckon som fejkat sina smärtor och lurat läkare/försäkringsbolag. Det får nu dom stackars människor som verkligen har ont men där man inte kan bevisa det tekninskt lida för då dom har svårare att bli betrodda av läkare/bolag :(

Trango_B skrev:
Jodå, dom syns i dom flesta fall men inte i alltid. Finns en liten del som är svåra att påvisa annat än genom att prata med patienten.
Tyvärr finns det även en del fuckon som fejkat sina smärtor och lurat läkare/försäkringsbolag. Det får nu dom stackars människor som verkligen har ont men där man inte kan bevisa det tekninskt lida för då dom har svårare att bli betrodda av läkare/bolag :(
Så sant som de e sagt.

Jag krockade rätt ordentligt -95, och allt jag kände då va att jag va lite "varm" i nacken. Vid röntgen och ultraljudsundersökning syntes ingenting. Ca två o en halv månad senare bröt jag ihop fullständigt på jobbet, och fick sjukskriva mig i ett halvår.
Efter de tog jag tag i mina satsningar som jag hade (innan olyckan)på att tävla i bodybuilding. Gick upp en hel del i muskelmassa i både nacke och övriga kroppen så klart, och lärde mig leva med den konstanta värken i nacken, genom stretching flera gånger om dagen, tillsammans med en väl anpassad träning.
Detta visade sig vara ett stort misstag, då försäkringskassan ansåg att om jag kunde bygga upp mig så, så kan jag också jobba som byggnadsarbetare (som jag va före olyckan) utan problem, och fick därmed avslag på min ansökan om livränta. Som snickare hade jag ut ca 18000kr netto i månaden (-95) och idag snart tio år senare tjänar jag ca 13000kr efter skatt. Så ni förstår ju vad pengar jag förlorat pga olyckan och dom korkade människorna på f-kassan. Ni förstår nog också att om jag hade kunnat jobba som snickare (som jag faktiskt är utbildad till), så hade jag definitivt gjort de. Med andra ord har jag forfarande värk i nacken, och har haft konstant helt utan uppehåll sedan sommaren -95. Blä säger jag bara.

Lycka till med din bil och flickvän.

Asså - jag läste i teknikens värld om just nackskador där de menade att det är svårt att se på röntgenbilder om man har en skada eller ej.
Vid läkarbesöket 7 minuter senare förklarade läkaren exakt samma sak. Muskeln krampar ihop, mjölksyra läcker ut eller hur det var o får muskeln att anstränga sig ännu mer o d blir bara en ond cirkel etc etc.

Förra året trilla jag rätt bra med hojen o kunde knappt röra mig på en vecka men det gick mer o mer med tiden. kroppen vande sig och ingenting blev läkt, bara mer ansträngningar.
När jag blev påkörd för 2 månader sen fick jag en rejäl låsning och den har fortfarande inte gått över, men jag kan röra mig. Sånt måste rehabiliteras för att försvinna till en viss del.
Ingenting syns på röntgenbilder, eller inte än iaf....

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026