Gubbjävlar!!

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Igår var jag i Tallin på ett jobb bara över dagen och precis när jag kommit dit ringer tjejens morsa och drar följande med en rätt burdus jargong: "Jaha.. Nu e det så här... Camilla har krockat med din bil och är lite chockad och ledsen så jag ringer istället... vad har du för försäkringsbolag, vem står på bilen??"

Varpå jag svarar ås gott jag kunde på dessa frågor sen sa vi hej då...
Till saken hör att min svärmor har ganska sjuk humor så först trodde jag hon skämta men när vi laggt på så förstod jag att så var inte fallet... så jag ringde dirket till tjejens mobil och försöker prata med henne men det var helt hopplöst... hon bara :gråta och fick inte fram ett ord... Jag sa till henne att skit i bilen... hur är det med dig då?? har du skadat dig?? har du ont nånstans?? .... sen fick jag snacka med svärmor igen för det gick inte höra vad hon sa..

Jag var tvungen att göra mitt jobb då jag bara hade ett par timmar innan jag skulle flyga hem igen... så jag fortsatte smått fundersam o halvchockad...

När jag kom hem berättade hon vad som hänt..:

Hon kommer på en 50-sträcka och ligger bakom en lätt lastbil... rätt som det är tvärnitar lastbilen och tjejen kör rakt in i honom av någon anledning som hon inte minns... när hon lyckades att få upp dörren som förmodligen blivit tilltrycka av framskärmen och kommer ut så börjar gubbjäveln i lastbilen att skrika på henne.." FAN.. ÄR DU INTE KLOK!!! SÅG DU INTE ATT JAG BROMSA??" varpå hon svarade "joo, det gjorde jag men han inte få stopp på bilen" o han fortsatte "VILKEN IDIOT DU ÄR... SÅNA SOM DU SKA INTE KÖRA BIL ..osv"...

Tjejen tittar på hans bil och det ända som blivit på den är tydligen ena baklyktan som pajat... sen tittar hon på min bil o börjar STORTJUTA...

Hon hade tydligen sagt: "Det är faan inte ens min bil..." sen sprack det för henne... hon hamna helt enkelt in nån slags chocktillstånd... Hon lyckade ringa sin morsa som tog sig till platsen på två röda... Och sen hade morsan fått ta tag i allt för Milla kunde inte göra något... hon bara skakade o grät..

Men som hon sa... Hur fan kan tre gubbar stå o skälla på en tjej som sitter och tjuter som en gris... vaför gick ingen fram o la armen om henne o fråga hur hon mådde... :va

Visst var det hennes fel men det var faan taskigt att låta henne sitta på trottoaren o gråta... :kocko

Tur är väl att hon har en familj som bryr sig om henne...

Jaja... nu e man utan bil ett par veckor då... mitt i julstressen :huvet

Vissa är verkligen gravt socialt missanpassade. :kocko
Jag blir as-sne bara jag läser om de. :mad:
Kan tänka mig in i din situation, och jag hade blivit helt skogstokig, och förmodligen ringt upp idioterna och läst lusen av dom. :fatta!

Skönt att hon klarade sig bra :tummenupp

Antagligen blev gubbarna rädda/chockade därav reaktionen.

Oj oj ! trist o höra. Var nog grupptrycket där som orsakade macho-attityden att stå o skrika på ensam tjej som råka tabba sig.

ringt upp idioterna och läst lusen av dom

Ponera nu istället att den lätta lastbilen var en motorcykel du satt på. Och att tjejen i bilen som ursäkt till att hon körde över dig säger att hon inte han bromsa.

Så som kevorikan skrev: Antagligen blev gubbarna rädda/chockade därav reaktionen.

Bra att alla har klarat sig bra i alla fall, en bil är bara plåt trots allt.

/SSB

Last edited:
Folk blir helt konstiga när de blir rädda. Jag dammade in i en bil en gång, sedan när allt stannat så gick jag ur bilen och då hade en hel hop samlats:
"Hur kör du?"
"Jävla galning"
"Blablabla"
"Jag såg allt"

Då fällde jag en sådan kommentar som man annars önskar att man gjort efteråt till gubben som stod och hojtade om att han såg allt och att det var mitt fel:

"Jaha, har du tänkt att vittna om det eller?"
"-Det kan du ge dig fan på!"
"Gör det till någon som bryr sig" :FU

Det var en massa människor där som fantiserade ihop än det ena och än det andra.

Lastbilen tvärnitade för ett fyllo som helt plötsligt utan förvarning skulle gå över gatan....

Hon sa att förmodligen hade hon tagit det bättre om de inte börjat mobba henne...

Joo... det var en pers att vara i ett annat land när jag märkte att hon behövde mig som mest

Har själv blivit påkörd bakifrån med mina 3 ungar i bilen, ingen kul
upplevelse. Damen som körde på oss var mycket olycklig.
Men att bete sig som i inlägget ovan visar bara :kocko
Se nu till att tjejen din kör bil så snart som möjligt, bästa
sättet att bearbeta det jobbiga.

Sånt fixar inte jag. Visst var det fel av gubbjävlarna atts krika om de nu skrek men att stå där o böla som om man vore 17år och sen be mamma om hj'lp som om man vore 14år fixar inte jag.
Jag hade inte skrikit om jag kört lastbilen men hade bruden i bilen bakom börjat böla hade jag fan skrattat åt henne, hade sen morsan kommit o "hjälpt till" hade jag skrattat till mig minst 10 år till.

Jösses, fan e d o böla om?

Mavve skrev:
Sånt fixar inte jag. Visst var det fel av gubbjävlarna atts krika om de nu skrek men att stå där o böla som om man vore 17år och sen be mamma om hj'lp som om man vore 14år fixar inte jag.
Jag hade inte skrikit om jag kört lastbilen men hade bruden i bilen bakom börjat böla hade jag fan skrattat åt henne, hade sen morsan kommit o "hjälpt till" hade jag skrattat till mig minst 10 år till.

Faan va cool du måste vara då!!

Hon grät nog antagligen mest för att bilen såg ut som den gjorde när hon vet att jag e rädd om mina grejer....

TÖNT!! :arsele

Om lastbilen nu TVÄRNITADE för ett fyllo som skulle gå över gatan så kan de ju inte gå ur bilen och häva ut sig till din flickvän "SÅG DU INTE ATT JAG BROMSADE!".
Jag skulle nog ha varit mer chockad över att man nästan höll på köra över en människa och sedan fråga hur det gick med tjejen. Men allt beror ju på situtionen.

Men jaja, tycker som sagt att det var fel av killarna att skälla ut henne.

Mavve skrev:

sedan så finns de som är mer känsliga än andra. och du verkar ju vara en av dem som är en riktig hårding.

hon var väl rädd om DaLorDs bil.

Gäller att inte ligga och trycka tätt bakom lastbilar. Avståndshållande är underskattat... särskilt bland nya körkortstagare. Jag förstår att en del lastbilsschaffisar är oerhört trötta på det; troligtvis lät de detta gå ut över tjejstackarn.

Trist med olyckan.

Mavve skrev:

tänker du ALDRIG innan du skriver?

MikkE skrev:
hon var väl rädd om DaLorDs bil.

Då skulle hon hållit större avstånd till lastbilen framför henne.

toca1 skrev:
tänker du ALDRIG innan du skriver?

Bryr du dig EGENTLIGEN? :kocko

Ja, det finns de som är mer känsliga än andra men det fanns inget o lipa för. Hon kan ju istllet vara glad för att hon inte fick whiplashskador eller att hon hade bälte på sig o inte fastna med huvet i rutan.

Vuxen människa som ropar på mamma - vad e det mer hon inte klarar av? :3freak

Masonit skrev:
Förstår ju att man kan bli ledsen, men helt okontaktbar. :va

\Masonit

Klart man kan bli ledsen och det är ju synd att bilen pajja, men man har försäkring om man har en bil som man blir ledsen över att man pajjar(om man gör det) och då är saken biff ju redan vid smällen ang. bilen.
Man lånar inte ut sin bil till NÅN om man nu är så rädd om den.

Slutsats: Gubbar kan vara dumma i huvudet och Mavve är alltid dum i huvudet när han hänger på nätet!

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026