Igår var jag i Tallin på ett jobb bara över dagen och precis när jag kommit dit ringer tjejens morsa och drar följande med en rätt burdus jargong: "Jaha.. Nu e det så här... Camilla har krockat med din bil och är lite chockad och ledsen så jag ringer istället... vad har du för försäkringsbolag, vem står på bilen??"
Varpå jag svarar ås gott jag kunde på dessa frågor sen sa vi hej då...
Till saken hör att min svärmor har ganska sjuk humor så först trodde jag hon skämta men när vi laggt på så förstod jag att så var inte fallet... så jag ringde dirket till tjejens mobil och försöker prata med henne men det var helt hopplöst... hon bara
och fick inte fram ett ord... Jag sa till henne att skit i bilen... hur är det med dig då?? har du skadat dig?? har du ont nånstans?? .... sen fick jag snacka med svärmor igen för det gick inte höra vad hon sa..
Jag var tvungen att göra mitt jobb då jag bara hade ett par timmar innan jag skulle flyga hem igen... så jag fortsatte smått fundersam o halvchockad...
När jag kom hem berättade hon vad som hänt..:
Hon kommer på en 50-sträcka och ligger bakom en lätt lastbil... rätt som det är tvärnitar lastbilen och tjejen kör rakt in i honom av någon anledning som hon inte minns... när hon lyckades att få upp dörren som förmodligen blivit tilltrycka av framskärmen och kommer ut så börjar gubbjäveln i lastbilen att skrika på henne.." FAN.. ÄR DU INTE KLOK!!! SÅG DU INTE ATT JAG BROMSA??" varpå hon svarade "joo, det gjorde jag men han inte få stopp på bilen" o han fortsatte "VILKEN IDIOT DU ÄR... SÅNA SOM DU SKA INTE KÖRA BIL ..osv"...
Tjejen tittar på hans bil och det ända som blivit på den är tydligen ena baklyktan som pajat... sen tittar hon på min bil o börjar STORTJUTA...
Hon hade tydligen sagt: "Det är faan inte ens min bil..." sen sprack det för henne... hon hamna helt enkelt in nån slags chocktillstånd... Hon lyckade ringa sin morsa som tog sig till platsen på två röda... Och sen hade morsan fått ta tag i allt för Milla kunde inte göra något... hon bara skakade o grät..
Men som hon sa... Hur fan kan tre gubbar stå o skälla på en tjej som sitter och tjuter som en gris... vaför gick ingen fram o la armen om henne o fråga hur hon mådde...
Visst var det hennes fel men det var faan taskigt att låta henne sitta på trottoaren o gråta... :kocko
Tur är väl att hon har en familj som bryr sig om henne...
Jaja... nu e man utan bil ett par veckor då... mitt i julstressen
Varpå jag svarar ås gott jag kunde på dessa frågor sen sa vi hej då...
Till saken hör att min svärmor har ganska sjuk humor så först trodde jag hon skämta men när vi laggt på så förstod jag att så var inte fallet... så jag ringde dirket till tjejens mobil och försöker prata med henne men det var helt hopplöst... hon bara
och fick inte fram ett ord... Jag sa till henne att skit i bilen... hur är det med dig då?? har du skadat dig?? har du ont nånstans?? .... sen fick jag snacka med svärmor igen för det gick inte höra vad hon sa..Jag var tvungen att göra mitt jobb då jag bara hade ett par timmar innan jag skulle flyga hem igen... så jag fortsatte smått fundersam o halvchockad...
När jag kom hem berättade hon vad som hänt..:
Hon kommer på en 50-sträcka och ligger bakom en lätt lastbil... rätt som det är tvärnitar lastbilen och tjejen kör rakt in i honom av någon anledning som hon inte minns... när hon lyckades att få upp dörren som förmodligen blivit tilltrycka av framskärmen och kommer ut så börjar gubbjäveln i lastbilen att skrika på henne.." FAN.. ÄR DU INTE KLOK!!! SÅG DU INTE ATT JAG BROMSA??" varpå hon svarade "joo, det gjorde jag men han inte få stopp på bilen" o han fortsatte "VILKEN IDIOT DU ÄR... SÅNA SOM DU SKA INTE KÖRA BIL ..osv"...
Tjejen tittar på hans bil och det ända som blivit på den är tydligen ena baklyktan som pajat... sen tittar hon på min bil o börjar STORTJUTA...
Hon hade tydligen sagt: "Det är faan inte ens min bil..." sen sprack det för henne... hon hamna helt enkelt in nån slags chocktillstånd... Hon lyckade ringa sin morsa som tog sig till platsen på två röda... Och sen hade morsan fått ta tag i allt för Milla kunde inte göra något... hon bara skakade o grät..
Men som hon sa... Hur fan kan tre gubbar stå o skälla på en tjej som sitter och tjuter som en gris... vaför gick ingen fram o la armen om henne o fråga hur hon mådde...
Visst var det hennes fel men det var faan taskigt att låta henne sitta på trottoaren o gråta... :kocko
Tur är väl att hon har en familj som bryr sig om henne...
Jaja... nu e man utan bil ett par veckor då... mitt i julstressen