Gubbjävel kastade banan mot mig!!

Dregen skrev:
2114781 Var ute och körde igår när jag kommer fram till en korsning. Då kör en vansinnig Gubbe om mig på fel sida och viftar med fingret... Jag kör efter (irriterad) och pekar fingret åt honom, varav han drar ner rutan och kastar ut en .... Just det- EN BANAN!!!!!! Han missar mig dock men jag inser att han inte verkar stabil så jag sticker. All min ilska övergick i ett garv!! Ville bara berätta så att ni är försiktiga med folk som kastar bananer!
:rofl :rofl :rofl

Ifjol svingade en kärring en kratta när jag blåste förbi. tur att man låg nedkrupen bakom kåpglaset! :D...hade nog inte varit skönt och fått den i plytet!

vad var det du hade gjort som gjorde han så ilsk från första börgan, han kan väll intge bara stört sig på ingenting, kan jag tänka mig??

skövde_pöjk skrev:
2115185 Ifjol svingade en kärring en kratta när jag blåste förbi. tur att man låg nedkrupen bakom kåpglaset! :D...hade nog inte varit skönt och fått den i plytet!

Gissar på att idiotkärringen måste varit jävligt irriterad på motorcyklar men att försöka nita en med en kratta är ju fan helt sjukt!

Åhå, hade någon svingat en kratta eller kastat sten på mig så hade ställt hojen, klivit fram till personen och *********. :gnuggarhänderna

heliac skrev:
2115104 Hehe...här har vi en gubbe som bor längs en "utsatt" raka. Han svingar äpplen sommartid. Nån dag kommer han att träffa någon, hoppas inte det blir mig bara. :D

den gubben skulle få smaka på stryk alt skadegörese på hans egendom.

War-psycho skrev:
2114819 ...eller proppa in femtielva bananer i avgasröret på hans bil. :D

om d inte är en Fiat Punto med 0,8liters motor vi pratar om fungerar det där tricket inte :fakta

Det såg jag nämligen på Mythbusters ;)

Vilket jävla pucko förresten, fast stundenter som kastar ölburkar är värre :mad:

peteR1000 skrev:
2115207 Gissar på att idiotkärringen måste varit jävligt irriterad på motorcyklar men att försöka nita en med en kratta är ju fan helt sjukt!
förmodligen..men det gick inte vårdslöst fort.. iofs så åker det endel hojar där så man fick väl ta skiten för "alla" andra :hihi

Jocke K skrev:
2115157 Du har mer tur än vad jag har..

I höstas så kastade en äldre man sten på mig. När jag körde på vägen som går förbi mannens tomt.

Ha ha! Det var hemmikring mitt va?

För nåt år sedan på våren var det en snorunge som sålade en sten mot mig när jag kom med gammelgixxern, missade mig med typ 30cm. Vet vem hans farsa är så jag körde hem och ringde honom direkt och talade om att om skitungen gör det igen kommer jag att binda fast fanskapet i hjulet och sen köra med honom där en vecka!
Nu förväntade jag mig en fullständigt vansinnig pappa i andra änden av luren...
Utegångsförbud i 2 veckor och behövde jag rep att binda med kunde han bistå med det.

Gissa om jag tappade hakan...

FUBAR skrev:
2115233 Åhå, hade någon svingat en kratta eller kastat sten på mig så hade ställt hojen, klivit fram till personen och *********. :gnuggarhänderna
tänkte göra det men jag är ju en snäll kille! men jag har fler sådana historier om folk som gör riktigt dumma grejer när man åker förbi..

En nisse klev rätt ut i gatan och hytte med nävarna..½ meter från att klippa honom i sidan! var ganska när på att åka tillbaka och fråga vad han höll på med!

Samma dag lite senare rann bägaren över. åker lagligt 50 km/h genom ett samhället, varpå en annan gubbe kommer älgandes genom sin trädgård, viftar med armarna, pekar finger och ser allmänt otrevlig ut.. jag tvärnitar med hojen, slår av motorn, kliver av hojen och går mot gubben då vänder han och knallar in i huset som om inget hade hänt :D :yoparty

Jocke K skrev:
Du har mer tur än vad jag har..

I höstas så kastade en äldre man sten på mig. När jag körde på vägen som går förbi mannens tomt.

Blev du träffad?

Lobo Gixxer skrev:
2115284
Utegångsförbud i 2 veckor och behövde jag rep att binda med kunde han bistå med det.

Hade nog reagerat likadant om jag hade en unge som hade gjort nåt sånt :fatta!

Last edited:
skövde_pöjk skrev:
2115297
Samma dag lite senare rann bägaren över. åker lagligt 50 km/h genom ett samhället, varpå en annan gubbe kommer älgandes genom sin trädgård, viftar med armarna, pekar finger och ser allmänt otrevlig ut.. jag tvärnitar med hojen, slår av motorn, kliver av hojen och går mot gubben då vänder han och knallar in i huset som om inget hade hänt :D :yoparty

Helt rätt!

Det var EXAKT den reaktion jag hade haft i det läget. Dock så skall man ju ta av sig hjälmen (mindre hotfullt) och handskar och snällt fråga vad som står på och om personen i fråga ville något speciellt.

Börjar de prata om fortkörning och liknande så agerar man förstående och undrar om de möjligtvis hade en klar uppfattning om vilken hastighet som gäller och vilken hastighet man höll.

De flesta blir rätt spak när de märker att man är en "vanlig" människa under skinnstället och att det går att prata med en också. Det tar MYCKET bättre än att vara hotfull med nerfällt visir och försöka agera "outlaw".

peteR1000 skrev:
2115298
Hade nog reagerat likadant om jag hade en unge som hade gjort nåt sånt :fatta!

Jo det är sant, men ändå...
När man liksom i ilska och frenesi ringer och kastar ur sig sånna saker som jag gjorde (nej, jag hade nog sagt det på ett annorlunda sätt idag) och sen förväntar sig/räknar med en viss reaktion från den andra personen så blir det liksom som om luften går ur en. Har pratat med pappan efteråt å nu garvar vi mest åt det hela. Grabben hans däremot vill liksom inte titta åt mitt håll längre fastän jag sagt åt han att det är glömt nu.

Jocke K skrev:
Ja, någon mil norr om ditt hus..
Stenen träffade mig på armen. Det blev ett litet blåmärke, men det kunde gått illa, jag tror inte att gubben förstod vad han gjorde.

Ja, folk härikring har blivit lite ilsknare dom sista åren.
Det var inte uppåt Olsäng föresten?

Ja, folk härikring har blivit lite ilsknare dom sista åren.
Det var inte uppåt Olsäng föresten?[/QUOTE]

Det var någon km norr om Olsäng.

Jocke K skrev:
Det var någon km norr om Olsäng.

:rofl Tror jag vet var....
Fan, tur att det inte tog värre då. Tänk om skiten dratt i visiret.

skövde_pöjk skrev:
2115185 Ifjol svingade en kärring en kratta när jag blåste förbi. tur att man låg nedkrupen bakom kåpglaset! :D...hade nog inte varit skönt och fått den i plytet!

kärringens handleder hade inte heller kännts så bra efteråt :fakta

Lobo Gixxer skrev:
2115284 Ha ha! Det var hemmikring mitt va?

För nåt år sedan på våren var det en snorunge som sålade en sten mot mig när jag kom med gammelgixxern, missade mig med typ 30cm. Vet vem hans farsa är så jag körde hem och ringde honom direkt och talade om att om skitungen gör det igen kommer jag att binda fast fanskapet i hjulet och sen köra med honom där en vecka!
Nu förväntade jag mig en fullständigt vansinnig pappa i andra änden av luren...

Ungefär som tanten som hytte med krattan mot oss... Man fick ju ett litet garv bakom hjälmen...

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back