Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Saken är ju den att du vill ha ett brett crosstyre på en flattrack för att kunna hantera hojen lättare. Ett litet cliponstyre när hojen sladdar vilt fram och tillbaka på en grusbana är nog inte att rekommendera...Inte för att din hoj lär användas till det i och för sig
Men stuket bygger ju ändå på originalet så att säga, och då känns det lite out-of-place med ett smalt och högt styre
Och detsamma gäller ju då däcken. Men huvudsaken är ju att du som ägare blir nöjd, så jag ska inte lägga mig i
![]()
Du skulle ju kunna ta ner cutsen lite så att den kommer ner över ramen, låta tanken följa med ner och sen höja hela hojen lite för att kompensera för att de sitter lågt. Så får du lite mer hög crosskänsla på köpet också![]()
Ditt projekt e grymt! Verkligen genomarbetat och klassigt! Det enda som stör mig är att du verkligen genomför varje jäkla idé som jag har till mitt projekt!
Börjar tro att du kör någon inception-grej här!
Hursomhelst ser det skitbra ut och jag hoppas vi kan rulla lite ihop till sommarn!
Will
Hehe, man tackar. Är lite avis på dina verktyg och dina råvaror i form av motorarbete, gaffel och bromsar blaHade varit skoj att rulla ihop, vi får hålla tummarna för varandras byggen och att de blir klara innan hösten hehe..
En liten uppdatering på sadelfästen:
Vill inte vara neggo, men de där kutsarna är gjorda för att avlasta på ramrören. (Se min avatarbild tex.) Gärna med gummibelag limmade under kutsen som mellanlägg. Plasten klarar inte att bara supportas sådär. Rent estetiskt tycker jag även det ser tveksamt ut att lyfta baken genom att sätta kutsen över ramrören. Men det är ju tycke och smak.
Sadelfästena ser även rejält tunga ut, traktorsmide, dvs materialet i fästena utnyttjas dåligt. Ska du verkligen inte försöka bygga ngt lättare?
Ingen fara Jörgen jag uppskattar dina kommentarer. Jag vet hur de är tänkt att sitta, men jag försöker skapa en lite annorlunda look. Gillar inte riktigt hur de ser ut när de sluttar bakåt.
Planen var att känna om glasfibret pallar två fästpunkter, annars svetsa en längsgående avlastning mellan fästena. Blev dock förvånad idag över hur stumt och stabilt det kändes. Grejerna ska på lack snart så det viktiga nu var att få hålen på rätt ställe. Kan höjsa/sänka/förstärka fästena till vansinne sen om jag känner för det.
Traktorsmide huh? hehe.. Nja, det hela väger inte så mycket. 2mm plattjärn är så tunnt jag vågar gå baktill, får inte plats med en profil där pga frigång för bakdäcket. Framtill är ju bara en skitliten bit plattjärn och en 1mm fyrkantrör som är 4cm långt. På en av bilderna ligger en gummibit ovanpå framfästet, misstar man det för metall håller jag med om liknelsen. Det blir nog inte bättre än så i denna releasen. Är kanske en traktormekaniker innerst inne![]()
Färgen gör sig faktiskt bra på en HD, även om orange nu är en KTM färg![]()
Liten update,
...
Vet inte om jag pallar dubbelposta allt, börjar bli lite drygt. Ni som vill får gärna kolla och kommentera i bloggen också. http://gubbhoj.blogspot.com
Peter
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |