GuBBE !!!!!!!

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Jaha... Då var man Gubbe nu då...

Skulle gå till firmabilen idag, i parkeringshuset så var det en liten tjej med sin mamma. Lill tjejen såg mig och sa "en gubbe" då rättade mamman och sa "en farbror" :mad: som om det skulle vara bättre? :confused: :huvet

Första gången jag blivit kallad gubbe och dessutom av småbarn, ni vet småbarn ska ju vara så förbannat ärliga och sånt också...
Jahopp, då vart man gubbe nu alltså :mad:

Får väl ta och gå i pension nästa år. Någon som vet hur det funkar med pensionsregler och sånt? Om man ska få ut pensionsersättning eller vadhetere, underlättar det om man väntar tills efter man fyllt 32, eller bara man börjat bli kallad gubbe så är man kvalificerad ?

Tur att man skaffade A kort för några år sen när man var i medelåldern då. Så har man en rolig hobby att roa sig med på ålderns höst.
Bäst att man lär sig wheela innan man bryter höften bara...

Snart kommer jag nog börja starta trådar i stil med
>Vilka är de mest lättrullade hjulen för rullatorn ?<
>Pimp my Permobil<

Till er som är i medelåldern, runt 25 eller så. Har ni börjat känna er gamla ännu?
Blir ni frustrerade när barnbarnen berättar att de precis gått med i zatzy?

Till er andra gamla gubbar 30+
Blir ni tillfrågade hur det var när ni upptäckte elden?

Borde kanske finnas gruppkörningar för gubbar ?
Där det passar att åka med gubbräcers som VFR 1200 eller VFR 800 kompressor, Blackbird, ZZR, Hayabusa och sånt.
Kanske ett tempo på skyltat +65 skulle vara passande?

Sitter här och dricker cola och lyssnar på lite pensionärs musik. Gamla klassiker från DJ Aligator, Darude, Groove Coverage och sånt man lyssnade på när man var ung, på stenåldern.
Annars brukar jag mer lyssna på Nickelback, 3 Doors Down, Takida och sånt på gamla dar.

När jag var 14 skaffade jag en begagnad Yamaha DT. Nu har jag skaffat en Honda NX Dominator som komplement till min gat Kawa. Förutom att den är 3 gånger så tung (2,3 kanske) så är den lite liknande.
Kanske ska börja spela bingo?

Tänk att man är född på förra årtusendet!!111 Äldre än PS2 lixom!!!11111
Borde jueh vara likca utdödd som dinnosaurjernna!!!!!!!11111111

Inte mogen, bara gammal
//GUBBEN

Man blir lite paff första gången det händer!
För mig var det i kö'n på ica, när någon unge framför härjade och mamman sade åt ungen att vara snäll så inte farbrorn (jag) skulle bli arg...

Var väl 30-33år nånting då.
Nu är jag 40 - lika bra att söka plats på ålderdomshemmet på stört alltså :D

Jag fick höra att jag va gubbe första gången för ett par år sen, när jag var 32... Fast samtidigt har jag fått visa leg på systemet emellanåt, så det kompenserar lite... :-)

Du är lika bitter som gammal.

Du är lika tråkig som jag är gammal och då red jag ändå på dinosaurier när jag var ung så det säger inte lite det. :7peta
Bättre kan du!

Han kanske ska bilda klubb med GuW?

Ja bra förslag, klubb låter roligt!

GuW, vad säger du, vad ska vi bilda för klubb?
Mc klubb? The Outlaw Gubbers ?

2 dagar kvar av ogubbighet för mig! :tummenupp

Grattis ? :-p

Jävla gubbe! :arslet

:rodnar :gråta

Man blir lite paff första gången det händer!
För mig var det i kö'n på ica, när någon unge framför härjade och mamman sade åt ungen att vara snäll så inte farbrorn (jag) skulle bli arg...

Var väl 30-33år nånting då.
Nu är jag 40 - lika bra att söka plats på ålderdomshemmet på stört alltså :D

Jo precis. Känner ju inte sig så lastgammal.
Hehe, jo precis. Tar det väl hand om dig? Något hem att rekommendera? Lång kö? :p

Du är lika tråkig som jag är gammal och då red jag ändå på dinosaurier när jag var ung så det säger inte lite det. :7peta
Bättre kan du!

Mmm...

Jag menade att du är inte speciellt gammal och inte speciellt bitter heller, eftersom du skojar om det.

Men tack för komplimangen. :)

Själv blir jag ofta kallad farbror på jobbet av kunder som har sina barn med sig. Till saken hör att jag är 27år (Nån vecka till), ser ut som 20, känner mig som 17 och har en dotter på 5år.

Iofs så är jag ju faktiskt farbror eftersom jag har en bror som har barn men ändå.

Nästa gång en kund säger farbror så ska jag faktiskt säga till kunden precis det jag har skrivit ovan...med andra ord senast på Fredag.

Får man gå med i den där gubbklubben? :gnissla Annars får jag väl börja mer med utesälj för när man kommer till ett företag blir man ju kallad pojkspoling istället för farbror. :tummenupp

Jag blev kallad fröken.... :gnissla:3freak

:rofl:rofl:rofl:rofl

Last edited:
Hmm, deja vu kanske det är, men jag har läst liknande trådar väldigt många ggr =)

Har också blivit kallad Gubbe och då var jag bara 20 :(

Jag tänkte ta ut 25+ pension snart. Börjar känna av åldern.

Det kanske är lika gott att lägga sig ner och invänta döden?

Jag känner TS:s smärta.
Att man var 21 innan senaste gången man fick för sig att blinka blir ju bara mer och mer ingnuggat för varje tanke man har om framtid och karriär.
Tankar var av sammanlagt noll slutar med att man är under trettiowhatever innan man ens är på väg åt "rätt" håll.

Det största slaget mot självålderskänslan kom ändå förra sommaren när jag hjälpte en vän att flytta. Mitt i bärandet öppnas en port och ut kommer två fagra tösar av laglig ålder var av ena pratar i telefon. Chockad säger hon till den hon pratar med att: "Oj vi får vänta lite med att gå, det står män här och bär på saker".
MÄN?! :mad: Tom Sellec är en man! Jag var en pojkspoling på 25 utan varken bostad, brösthår eller pensionssparande, hur manligt är det???

Äh, du är inte speciellt gammal. GSXR1100R däremot, är äldst i världen. Född 1862.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8