GuessWho
Ny medlem
Jaha... Då var man Gubbe nu då...
Skulle gå till firmabilen idag, i parkeringshuset så var det en liten tjej med sin mamma. Lill tjejen såg mig och sa "en gubbe" då rättade mamman och sa "en farbror"
som om det skulle vara bättre?

Första gången jag blivit kallad gubbe och dessutom av småbarn, ni vet småbarn ska ju vara så förbannat ärliga och sånt också...
Jahopp, då vart man gubbe nu alltså
Får väl ta och gå i pension nästa år. Någon som vet hur det funkar med pensionsregler och sånt? Om man ska få ut pensionsersättning eller vadhetere, underlättar det om man väntar tills efter man fyllt 32, eller bara man börjat bli kallad gubbe så är man kvalificerad ?
Tur att man skaffade A kort för några år sen när man var i medelåldern då. Så har man en rolig hobby att roa sig med på ålderns höst.
Bäst att man lär sig wheela innan man bryter höften bara...
Snart kommer jag nog börja starta trådar i stil med
>Vilka är de mest lättrullade hjulen för rullatorn ?<
>Pimp my Permobil<
Till er som är i medelåldern, runt 25 eller så. Har ni börjat känna er gamla ännu?
Blir ni frustrerade när barnbarnen berättar att de precis gått med i zatzy?
Till er andra gamla gubbar 30+
Blir ni tillfrågade hur det var när ni upptäckte elden?
Borde kanske finnas gruppkörningar för gubbar ?
Där det passar att åka med gubbräcers som VFR 1200 eller VFR 800 kompressor, Blackbird, ZZR, Hayabusa och sånt.
Kanske ett tempo på skyltat +65 skulle vara passande?
Sitter här och dricker cola och lyssnar på lite pensionärs musik. Gamla klassiker från DJ Aligator, Darude, Groove Coverage och sånt man lyssnade på när man var ung, på stenåldern.
Annars brukar jag mer lyssna på Nickelback, 3 Doors Down, Takida och sånt på gamla dar.
När jag var 14 skaffade jag en begagnad Yamaha DT. Nu har jag skaffat en Honda NX Dominator som komplement till min gat Kawa. Förutom att den är 3 gånger så tung (2,3 kanske) så är den lite liknande.
Kanske ska börja spela bingo?
Tänk att man är född på förra årtusendet!!111 Äldre än PS2 lixom!!!11111
Borde jueh vara likca utdödd som dinnosaurjernna!!!!!!!11111111
Inte mogen, bara gammal
//GUBBEN
Skulle gå till firmabilen idag, i parkeringshuset så var det en liten tjej med sin mamma. Lill tjejen såg mig och sa "en gubbe" då rättade mamman och sa "en farbror"

Första gången jag blivit kallad gubbe och dessutom av småbarn, ni vet småbarn ska ju vara så förbannat ärliga och sånt också...
Jahopp, då vart man gubbe nu alltså

Får väl ta och gå i pension nästa år. Någon som vet hur det funkar med pensionsregler och sånt? Om man ska få ut pensionsersättning eller vadhetere, underlättar det om man väntar tills efter man fyllt 32, eller bara man börjat bli kallad gubbe så är man kvalificerad ?
Tur att man skaffade A kort för några år sen när man var i medelåldern då. Så har man en rolig hobby att roa sig med på ålderns höst.
Bäst att man lär sig wheela innan man bryter höften bara...
Snart kommer jag nog börja starta trådar i stil med
>Vilka är de mest lättrullade hjulen för rullatorn ?<
>Pimp my Permobil<
Till er som är i medelåldern, runt 25 eller så. Har ni börjat känna er gamla ännu?
Blir ni frustrerade när barnbarnen berättar att de precis gått med i zatzy?
Till er andra gamla gubbar 30+
Blir ni tillfrågade hur det var när ni upptäckte elden?
Borde kanske finnas gruppkörningar för gubbar ?
Där det passar att åka med gubbräcers som VFR 1200 eller VFR 800 kompressor, Blackbird, ZZR, Hayabusa och sånt.
Kanske ett tempo på skyltat +65 skulle vara passande?
Sitter här och dricker cola och lyssnar på lite pensionärs musik. Gamla klassiker från DJ Aligator, Darude, Groove Coverage och sånt man lyssnade på när man var ung, på stenåldern.
Annars brukar jag mer lyssna på Nickelback, 3 Doors Down, Takida och sånt på gamla dar.
När jag var 14 skaffade jag en begagnad Yamaha DT. Nu har jag skaffat en Honda NX Dominator som komplement till min gat Kawa. Förutom att den är 3 gånger så tung (2,3 kanske) så är den lite liknande.
Kanske ska börja spela bingo?
Tänk att man är född på förra årtusendet!!111 Äldre än PS2 lixom!!!11111
Borde jueh vara likca utdödd som dinnosaurjernna!!!!!!!11111111
Inte mogen, bara gammal
//GUBBEN