LocDog
Kärlekspilot
Dubbel moral finns det gott om kan ja lova.*DanTheMan* skrev:Som du säkert märkt finns det ett gäng besservissrar här som inte ens skulle gå mot röd gubbe om dom så hade KingKong på bärsärkargång bakom sig.
Gör det du anser e bäst för dig o skit i vad andra tycker.
Fiffla med skatten går bra ,,lura till sig bidrag går utmärkt men skenföräkra ajabaja![]()
Tex. så är det många som lägger upp länkar till filmer på olika "upload" sidor trots att de själva snott (läs hittat) klippet på nätet någonstans.
Det är heller inte tillåtet, eller att man ska lura polisens vägkameror genom att vippa ned solskyddet så att personen som kör fordonet kan bötfällas, tanka ned kommande biorullen från DC osv.
Det är ju helt ok, varför skulle inte skena vara de då?
Räck upp en hand alla som aldrig kört över hastighetsbegränsningarna!(?).
Finns det någon ärlig person som aldrig gjort detta, eller någon som tillsammans med en kollega eller polare drar av resor till och från jobbet som om ni satt själv och plöjde?
Eller kör privat med tjänstebil trots att ni inte får? = Icke tillåtet enl. lag

Min åsikt är att alla får göra precis som de själva vill utan att folk ska lägga sig i deras val. Jag har väldigt svårt att tänka mig att de höga premierna beror på att folk skenar och kvaddar hojen.
De har ju ingen betydelse vem som kör hojen utan kostnaderna ligger ju på hojen samt skador. Det kostar ju lika mycket att laga en gixxer om du kör den eller om din gammelmormor, säkert är det lika dyrt att lappa ihop människan oxå. Eller?
Vi kanske ska ta fram ett nytt begrepp, "Flexibel moral" alltså man anpassar moralen efter tycke och smak litegrann och kan med andra ord växla från dag till dag. Tror jag själv passar rätt bra in i den kategorien, kanske helt och fullt med rätt okej.