gubbar med keps - vad säger man?

Terminator

Medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
gixxer 2001
:mad:
krockade min r1a i lördagskväll:gnissla självklart inte mitt fel:tummenupp
jag kom körande på en vanlig stadsväg och höll gällande 50km/h då jag uppmärksammar en bil som står stilla vid väjningsplickten på en anslutande väg från höger sett från mitt hål jag fortsätter i normal fart o blickar till på bilen nån gång till och den står fortfarande kvar vilket för mej betyder att han sätt mej men så va ju inte fallet...när jag befinner mej ca 5 meter från den anslutande vägen kör han ut framför mej
...bad luck fuck:huvet:huvet
jag klarade mej ganska bra med nån ledbands skada i foten och en eventuell miniskskada i knät och fritt med blåmärken
men hojen blev rätt mulad typ alla kåpor reva i tanken speglar blinkers mm

o självklart blev det knapt något på bilen :gnissla
när föraren kliver ut jo vad ser man en gubbe i keps 150 lång med jordens största glasögon
det visar sej sen att han e 85 år och behöver förstoringsglas för att fylla i skadeanmälan som fyldes i plat eller snarare i polishuset i visby eftersom det var utanför polishuset olyckan hände
det lilla roliga var att 1 meter utanför entr dörren står en stor bom den gick han rakt in i :D
han kan fan inte se mycket jag menar det var mörkt ute o jag hadde kyse på hur kan man missa det:gnissla

jag har dock ett problem vilket säkert är rätt vanligt
efter olyckan var jag ganska chockad o hårt förvirrad
så när vi fylde i skaderapporten så ritade gubben i en bild på korsningen och olycks förloppet och tyckte jag att det såg ok ut då men dagen efter så stämde ju inte mycket och det framgår inte av bilden tex väjningsplickten eller refuger o toroarer på båda sidor om olycks platsen vilket påvisar att en undanmanöver var mer eller minder omöjlig
jag ringd då till honom o sa att jag ville göra en ny vilket han vägrade så jag fick lämna in den usla till mitt försäkringsbolag tillsamans med en ej påskriven skaderapport med korekt ritad korsning och kollision

räcker detta eller bör man vidtaga fler åtgärder är lite orolig att hans försäkringsbolag kommer tycka att jag kunnat undvika olyckan vilket man skulle kunna tro om man bara ser på den bilden han ritar
jag har ju som sagt bara halvförsäkring på hojen oxå

vad händer nu? hur lång tid brukar sånna här saker ta :confused:
hojlös sommar kanske:confused:

slutord: satans jävla skit gubbe säger man...

Ta några foton på korsningen ifråga och bifoga? Trottoarer och refuger försvinner ju knappast :)

Skönt att det gick bra för dig iaf.

Glöm inte att se till att dokumentera alla personskador, stora som små.

:mad:
krockade min r1a i lördagskväll:gnissla självklart inte mitt fel:tummenupp
jag kom körande på en vanlig stadsväg och höll gällande 50km/h då jag uppmärksammar en bil som står stilla vid väjningsplickten på en anslutande väg från höger sett från mitt hål jag fortsätter i normal fart o blickar till på bilen nån gång till och den står fortfarande kvar vilket för mej betyder att han sätt mej men så va ju inte fallet...när jag befinner mej ca 5 meter från den anslutande vägen kör han ut framför mej
...bad luck fuck:huvet:huvet
jag klarade mej ganska bra med nån ledbands skada i foten och en eventuell miniskskada i knät och fritt med blåmärken
men hojen blev rätt mulad typ alla kåpor reva i tanken speglar blinkers mm

o självklart blev det knapt något på bilen :gnissla
när föraren kliver ut jo vad ser man en gubbe i keps 150 lång med jordens största glasögon
det visar sej sen att han e 85 år och behöver förstoringsglas för att fylla i skadeanmälan som fyldes i plat eller snarare i polishuset i visby eftersom det var utanför polishuset olyckan hände
det lilla roliga var att 1 meter utanför entr dörren står en stor bom den gick han rakt in i :D
han kan fan inte se mycket jag menar det var mörkt ute o jag hadde kyse på hur kan man missa det:gnissla

jag har dock ett problem vilket säkert är rätt vanligt
efter olyckan var jag ganska chockad o hårt förvirrad
så när vi fylde i skaderapporten så ritade gubben i en bild på korsningen och olycks förloppet och tyckte jag att det såg ok ut då men dagen efter så stämde ju inte mycket och det framgår inte av bilden tex väjningsplickten eller refuger o toroarer på båda sidor om olycks platsen vilket påvisar att en undanmanöver var mer eller minder omöjlig
jag ringd då till honom o sa att jag ville göra en ny vilket han vägrade så jag fick lämna in den usla till mitt försäkringsbolag tillsamans med en ej påskriven skaderapport med korekt ritad korsning och kollision

räcker detta eller bör man vidtaga fler åtgärder är lite orolig att hans försäkringsbolag kommer tycka att jag kunnat undvika olyckan vilket man skulle kunna tro om man bara ser på den bilden han ritar
jag har ju som sagt bara halvförsäkring på hojen oxå

vad händer nu? hur lång tid brukar sånna här saker ta :confused:
hojlös sommar kanske:confused:

slutord: satans jävla skit gubbe säger man...

Amen fyfan, man blir ju förbannad bara man tänker på det :gnissla
Vart inträffade olyckan? Ja, jag är Visby-bo så du kan säga gatunamnet och jag vet :tummenupp

Snacka med försäkringsbolaget snarast å förklara läget, att du va groggy osv...
Och som skalman säger, dokumentera alla skador, stora som små, både på dej och på hojen...

Själva skissen är väl nåt man gör själv på varsin kopia av rapporten efter det att man fyllt i de gemensamma uppgifterna.

Otäckt. Skönt att det gick så pass bra med dig som det gjorde.

Var med om liknande sak, dock i bil. Föraren var en tant. då 86 år gammal. Körde rätt ut framför mig då jag kom åkandes på 90-väg i legalt tempo (faktiskt). Fri sikt ca 350 meter från korsningen där hon stannat. Hann väja så det blev bara en touch och min bil ner i krondike och blev totalkvaddad. Detta dagen innan jag skulle till mantorp och köra. :(

Har sedan den dagen den bestämda åsikten att alla som vill ha kvar sitt körkort efter 65 skall genomgå årliga syn- och reaktionstester.

Amen fyfan, man blir ju förbannad bara man tänker på det :gnissla
Vart inträffade olyckan? Ja, jag är Visby-bo så du kan säga gatunamnet och jag vet :tummenupp

jag kom från rödlysena på öster (norra hansegatan) körde norrut och gubben kom från birka gatan(vägen efter polishuset)

har tatt foton på olycksplatsen med tydliga bromsspår från mej samt olja/bensin fläckar o korten visar tydligt vart det small:tummenupp

jag kom från rödlysena på öster (norra hansegatan) körde norrut och gubben kom från birka gatan(vägen efter polishuset)

har tatt foton på olycksplatsen med tydliga bromsspår från mej samt olja/bensin fläckar o korten visar tydligt vart det small:tummenupp

Om inte det räcker så bör det ju finnas ett antal vittnen!
Ja fyfan hoppas att man själv har vett nog att ställa bort sitt fordon i tid.

det e få fram sidan man fyller i skissan + ett antal rutor mm dvs körde ut från parkerning, backa, byte körfält mm, (EX) då denna e delad och på skriven så får du vända dej till ditt FB med kompletering samma som du gör på bak sidan skriv till det DU tycke fattas mm. o skicka in denna, om du inte skickar in denna så går dom på mot parten efter 4 v eller det underlag som finnes skickar han inte in sin del så kommer ditt FB be hans FB ang detta o vissa skiter ju i o skicka in detta eller så e det fel reggnr mm; men han har minst 4 v på sig att skicka in denna, sen hur det går då du inte hadde helförs så får du vänta eller repa skjälv tills FB har agerat dvs ur egen ficka eller en hoj lös sommar, men ja tror nog att du kan på skjunda detta lite det beror ju på vilket bolag du har

Lycka till

//Robin

skriver du gata och vilken korsning så lär de väl kolla vad för regler som gäller där osv, de kan ju inte bara lita på vad folk ritar upp.
men hör du vad ditt bolag säger med.

Jo dethär borde nog fixas utan problem, tror du ska ta det lugnt...

Men nog blir man arg!!! Varför ska sådant få förekomma i trafiken???
Som Eniac säger så borde det redan vid tidig ålder börja med granskning, inte nu kanske varje år men, varannat/vart tredje!
Sen efter 75 kanske varje år.
Det finns så sjukt mycket senila människor i trafiken som inte på nåt vis kan behärka situationerna...
BORT MED DOM!!!
Min kompis körde ihjäl en gubbe på ca 85 år när denna kom ut med en micra från triangel och kompisen rammade honom i ca 50-60 rakt i sidan...

Absolut ingen fara om teckningen inte stämmer bara vägnamnen stämmer det är viktigast. Vägen ändras inte och man kan korrigera sådana fel efteråt

Det finns väl inget som säger att du måste godkänna hans skiss över korsningen och förloppet, utan man lämnar in var sin anmälan med samma uppgifter om respektive motpart som man skriver under.

Omhändertog polisen farbrorns körkort?

Om inte är det upprörande - givet att det du skriver är sant och det utgår jag från att det är.

Här någonstans?

Bifogat

• 2009-05-20 10-18-03.jpg
    2009-05-20 10-18-03.jpg
    43.9 KB · Visningar: 260

Vafan, där har man ju hur bra uppsikt som helst? Det borde krävas ansträngning för att missa nån där, eller starr i hela regnbågens färgspektrum.

Omhändertog polisen farbrorns körkort?

Om inte är det upprörande - givet att det du skriver är sant och det utgår jag från att det är.

nej körkortet omhändertogs inte
polisen frågade om det behövdes göra någon polisiär sak av det hela och i det tillståndet jag var då frågade jag dem om dem tyckte så dem sa nej
man kanske skulle gjort en polisiär sak av set ????

o ja allt jag sagt är sant :tummenupp

Här någonstans?

jeps
ungefär så här gick det till
dem lite ljusare "fyrkanterna" visar var blå(jag) respektive röd befansig när röd körde ut

Bifogat

• sporthoj.jpg
    sporthoj.jpg
    52.2 KB · Visningar: 299
nej körkortet omhändertogs inte
polisen frågade om det behövdes göra någon polisiär sak av det hela och i det tillståndet jag var då frågade jag dem om dem tyckte så dem sa nej
man kanske skulle gjort en polisiär sak av set ????

I två fall har jag råkat ut för granskning av försäkringsbolaget angående vållande. Vilket har varit motparten, där motparten har gett en helt annan version....

I båda fallen upprättades en polisanmälan, vilket försäkringsbolaget då tog hänsyn till och allt löstes.

Beklagar!
Fan Gotland har blivit rena vilda västern...vågar inte åka dit i sommar....
Speciellt inte med den gubben lös på gatorna!

Bifogat

• gybbe.jpg
    gybbe.jpg
    39.7 KB · Visningar: 738
Last edited:
Back