Terminator
Medlem

krockade min r1a i lördagskväll

jag kom körande på en vanlig stadsväg och höll gällande 50km/h då jag uppmärksammar en bil som står stilla vid väjningsplickten på en anslutande väg från höger sett från mitt hål jag fortsätter i normal fart o blickar till på bilen nån gång till och den står fortfarande kvar vilket för mej betyder att han sätt mej men så va ju inte fallet...när jag befinner mej ca 5 meter från den anslutande vägen kör han ut framför mej
...bad luck fuck

jag klarade mej ganska bra med nån ledbands skada i foten och en eventuell miniskskada i knät och fritt med blåmärken
men hojen blev rätt mulad typ alla kåpor reva i tanken speglar blinkers mm
o självklart blev det knapt något på bilen

när föraren kliver ut jo vad ser man en gubbe i keps 150 lång med jordens största glasögon
det visar sej sen att han e 85 år och behöver förstoringsglas för att fylla i skadeanmälan som fyldes i plat eller snarare i polishuset i visby eftersom det var utanför polishuset olyckan hände
det lilla roliga var att 1 meter utanför entr dörren står en stor bom den gick han rakt in i

han kan fan inte se mycket jag menar det var mörkt ute o jag hadde kyse på hur kan man missa det

jag har dock ett problem vilket säkert är rätt vanligt
efter olyckan var jag ganska chockad o hårt förvirrad
så när vi fylde i skaderapporten så ritade gubben i en bild på korsningen och olycks förloppet och tyckte jag att det såg ok ut då men dagen efter så stämde ju inte mycket och det framgår inte av bilden tex väjningsplickten eller refuger o toroarer på båda sidor om olycks platsen vilket påvisar att en undanmanöver var mer eller minder omöjlig
jag ringd då till honom o sa att jag ville göra en ny vilket han vägrade så jag fick lämna in den usla till mitt försäkringsbolag tillsamans med en ej påskriven skaderapport med korekt ritad korsning och kollision
räcker detta eller bör man vidtaga fler åtgärder är lite orolig att hans försäkringsbolag kommer tycka att jag kunnat undvika olyckan vilket man skulle kunna tro om man bara ser på den bilden han ritar
jag har ju som sagt bara halvförsäkring på hojen oxå
vad händer nu? hur lång tid brukar sånna här saker ta

hojlös sommar kanske

slutord: satans jävla skit gubbe säger man...