Jag har en Gsxr750 -98 dvs den med insprutning, men efter att jag tagit isär motorn för att reparera växellådan så har ett konstigt problem uppkommit.
Hojjen går bra på tomgång, och vid gaspådrag MEN när man ligger på jämt gaspådrag i hastigheter under 100 så rycker den nåt så fruktansvärt (går nästan inte att köra om man inte accelererar eller bromsar om varannat).
Det ska alltså tilläggas att jag inte har gjort något annat än att reparera växellådan, gjort oljebyte och satt i nya tändstift.
Så snälla, om någon har nån ide om vad det kan vara så svara så fort som möjligt.
Hojjen går bra på tomgång, och vid gaspådrag MEN när man ligger på jämt gaspådrag i hastigheter under 100 så rycker den nåt så fruktansvärt (går nästan inte att köra om man inte accelererar eller bromsar om varannat).
Det ska alltså tilläggas att jag inte har gjort något annat än att reparera växellådan, gjort oljebyte och satt i nya tändstift.
Så snälla, om någon har nån ide om vad det kan vara så svara så fort som möjligt.
Dom har en tendens att göra så, lite jämn gas gör att dom rycker ordentligt, samma när man går från tomgång till påslag, tex när man börjar gasa vid apex, då sparkar gärna bakändan undan rejält. Lösningen på bana är tomgång på 3-4k varv, det är lite jobbigare vid landsvägskörning dock... Har man en hoj där allt är orginal så brukar det vara ganska lugnt, men jag har helsystem och KN-filter vilket gör att motståndet på båda sidor om motorn är mycket lägre, och då bråkar den betydligt mycket mer. 100 låter fort, min brukar vara som bråkigast under 50-60. Att rulla igenom köerna på mornarna i 30 med en vilt hoppande hoj känns sådär
Fast å andra sidan, det är inte det dom är gjorda för