Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Teo skrev:2590383...då kör vi Hostic
är det samma pre -00 som efter? om inte, är det mycket som skiljer?
Hoztic skrev:2590720Japp, å jag knuffar upp tråden lite
Å jag stavar med z![]()
Fredsfursten skrev:2590728Det är inte samma, men inte stor skillnad. Ekrarna ser ju lite annorlunda ut och navet är något bredare på K-modellerna (tror det är 2 mm). Skivorna passar däremot och axeltjocklek är samma. Vad jag vet...
Teo skrev:2590730att ni ska snoffsa till det...
så de går att smälla på utan motefikationer?
Men om man svarvar ner 1,5 mm på varje sida på navet så borde väl skivorna hamna på samma ställe iaf?Fredsfursten skrev:2590756Skrev fel, fälgen på K-modellen är lite smalare, inte bredare. Det bör funka rakt av, men om det inte gör det är det lite knepigt att modda det till att funka eftersom SRAD-fälgen är bredare, man måste väl i så fall svarva ner fälgen lite. (Antar att du ska sätta en SRAD-fälg på en K-modell). Jag tror fälgnavet på Gsxr SRAD (och Hayabusa och TL1000 mfl) är 130 mm brett, medans Gsxr K-fälgarnas nav är 127 mm, om det funkar beror på hur mycket "fel" bromsoken har plats för. Om jag nu har rätt...
Om det bara handlar om att flytta oken inåt så är det väl enkelt gjort med distanser, eller är det risk att man får för "svampiga" bromsar då?Hoztic skrev:2591187Men om man svarvar ner 1,5 mm på varje sida på navet så borde väl skivorna hamna på samma ställe iaf?Om det bara handlar om att flytta oken inåt så är det väl enkelt gjort med distanser, eller är det risk att man får för "svampiga" bromsar då?
Fredsfursten skrev:2591302Aha - trodde du hade radialmonterade bromsok. Dom flyttar man inte i sidled i första taget. Nej, det är säkert inga probs att flytta oken med distanser.
Teo skrev:2591639klart man har radialmonterat, man är väl ingen jävla hedenhös? svarva? WTF Jag vill ju bara hjula lite.... passar busasvingen på 1000R eller inte?
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |