Gsxr750 eller blade

GSX-R 750 -98 är en kalashoj, hade en -99:a som första hoj och den va jag grymt nöjd med. Sen dess har jag haft bland annat R1 -01 och Fireblade 954 -02, tyckte inte R1:an va så överlägsen Suzukin faktiskt (duckar för alla R1 fantaster :tungan ). Firebladen krossade ju både suzukin och R1:an, men den kostar ju dubbelt upp mot Suzukin också....

Köp Suzukin, rolig motor och lättsvängd :tummenupp (Tycker den är så bra att jag har en som komplement till motarden :) )

Köp för fan inte en gixxer och krascha upp min premie.
Köp en blade så blir Zilog glad att han får köpa din orginal dämpare när du kraschat.

abethebabe skrev:
jag 31 år, betalar 8900:- hel/hel för min gixxer 750 98! kollade r1 98-99, kan säga att jag hade fått dubbla den summan duktigt!

jag 31 ger 9800 hel/hel den kommer dock gå ner mer nu till denna sommar

abethebabe skrev:
å bra mkt saftigare försäkring!
Nää. 98-99or ligger bra till numera... äldr mc börjar få bättre försäkring.
Min polare= 21år, 950kr/månad halvf.
Norrland :tummenupp

JT skrev:
Styret sitter högre från -94 och nyare tror jag. Jag tycker benvinken är jobbigare på Gixxern, både på SRAD:en och på min 1100 om man jämför med en Fireblade. På GSX-R 750 ser man ju inte ens instrumenten!

Det där med "inte se instrumenten" gäller nog inte 98-99'ans SRAD-750, du tänker nog på dom tidiga varianterna.

Sen i den här frågeställningen så ska man nog fråga sig om man vill ha en 5 år nyare hoj eller inte... Det är ju det som skiljer i stora drag. Personligen tycker jag det är svårt att jämföra hojjar som har så mycket olika "förutsättningar".

DäckFladder skrev:
Har en 98 gsxr750 på gång. Får den för 40 lappar. Inte en repa. 3600 mil. 2 ägare varav 2000 mil tjejkörd och strypt. Nya däck, service osv.

Sen en cbr 900 -93a . 3400 mil . Verkar vara i fint skick. 30 lappar.

Jag vill svänga och köra på fram eller bakhjul. Inga stunt som att sträcka ut ben och sånt skit som gymnastikflickororna gör på sommar os. :arsele

Vad säger ni som vet? Vilken ska jag ta?
gixxern

Jag har en blade 92a och kan ine påstå att den är obekväm.. lite vibbrationer i styert som kan ge domningar efter ett par timmar.. annars så är den ju kalas. Jag är 185cm och tror nog att körställningen beror mycket på längd mm. Däremot hur gixxern vs bladen är... åk och testa båda så ser du själv. Ingen av hojarna är varken slöa eller dåliga..

Pejo skrev:
Det där med "inte se instrumenten" gäller nog inte 98-99'ans SRAD-750, du tänker nog på dom tidiga varianterna.

Sen i den här frågeställningen så ska man nog fråga sig om man vill ha en 5 år nyare hoj eller inte... Det är ju det som skiljer i stora drag. Personligen tycker jag det är svårt att jämföra hojjar som har så mycket olika "förutsättningar".

Precis.. det hände ju endel med utvecklingen på de 5åren och gixxern är ju lite modernare..

DäckFladder skrev:
Har en 98 gsxr750 på gång. Får den för 40 lappar. Inte en repa. 3600 mil. 2 ägare varav 2000 mil tjejkörd och strypt. Nya däck, service osv.

Sen en cbr 900 -93a . 3400 mil . Verkar vara i fint skick. 30 lappar.

Jag vill svänga och köra på fram eller bakhjul. Inga stunt som att sträcka ut ben och sånt skit som gymnastikflickororna gör på sommar os. :arsele

Vad säger ni som vet? Vilken ska jag ta?

Har haft både en -98 och 99 gsxr 750. Kom ihåg att -98 var första året med sprutare och det var inte helt lyckat. Min ryckte riktigt osnyggt vid på/avslag och det tog lite udden av körglädjen stundtals....hade den inne ett antal gånger för att fixa till det men riktigt bra blev det aldrig. Polaren hade samma problem. 99an var en kanonhoj dock och där var symptomen helt borta.

Ta gixxern, modernare och bekvämare hoj rent allmänt men kolla som sagt sprutarna. Vissa har inga problem alls, andra stör sig grymt på fenomenet.

Last edited:
Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...