Gsxr750 eller blade

DäckFladder

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Monster
Har en 98 gsxr750 på gång. Får den för 40 lappar. Inte en repa. 3600 mil. 2 ägare varav 2000 mil tjejkörd och strypt. Nya däck, service osv.

Sen en cbr 900 -93a . 3400 mil . Verkar vara i fint skick. 30 lappar.

Jag vill svänga och köra på fram eller bakhjul. Inga stunt som att sträcka ut ben och sånt skit som gymnastikflickororna gör på sommar os. :arsele

Vad säger ni som vet? Vilken ska jag ta?

gixxern så klart! vad trodde du, tipsa mig om vem som säljer gixxern så köper jag den direkt. dom gamla bladearna e ju bara så jävla sega. go for the gixxer, och sen får du ju insprutning också :tummenupp, och sen e ju gixxern duktigt mkt snyggare med, men det e ju bara min åsikt.

DäckFladder skrev:
Har en 98 gsxr750 på gång. Får den för 40 lappar. Inte en repa. 3600 mil. 2 ägare varav 2000 mil tjejkörd och strypt. Nya däck, service osv.

Sen en cbr 900 -93a . 3400 mil . Verkar vara i fint skick. 30 lappar.

Jag vill svänga och köra på fram eller bakhjul. Inga stunt som att sträcka ut ben och sånt skit som gymnastikflickororna gör på sommar os. :arsele

Jag tycker Bladen är mer hoj för pengarna, bekvämare att köra och motorn har ett bredare register.

Men 3400 mil på en -93???

Det är drygt 250 mil/år, det låter orimligt i mina öron. Själv ör jag minst 1000 mil om året, minst!

Last edited:
JT skrev:
Jag tycker Bladen är mer hoj för pengarna, bekvämare att köra och motorn har ett bredare register.

Men 3400 mil på en -93???

Det är drygt 250 mil/år, det låter orimligt i mina öron. Själv ör jag minst 1000 mil om året, minst!

har du kört en 93:a??? bekvämare my ass! dessutom mkt mkt segare än gixxern, och då ska du veta att bladen en 93:a jag körde i höstas var både dynojetad och hade helsystem (akrapovich), men jag kan säga att den klipper inte min gixxer inte på långa vägar, har du kört en 93:a :va

abethebabe skrev:
gixxern så klart! vad trodde du, tipsa mig om vem som säljer gixxern så köper jag den direkt. dom gamla bladearna e ju bara så jävla sega. go for the gixxer, och sen får du ju insprutning också :tummenupp, och sen e ju gixxern duktigt mkt snyggare med, men det e ju bara min åsikt.

Har du kört en Blade?

Man sitter ju mycket bättre på Blade!

JT skrev:
Har du kört en Blade?

Man sitter ju mycket bättre på Blade!

ja det har jag det var därför jag inte köpte en :mad: och jag satt uselt! sitter mkt bättre på min gixxer, bekvämare ställning dessutom

De första årsmodellera av firebladen VAR extremt obekväm. Sen när den fick lite extra kubik (runt -96?), så fick den även aningens bekvämare förarmiljö. Eftersom alla är olika långa så kan det ju visserligen skilja lite, men generellt sett blev den bekvämare.
Jag tycker dock du ska ta gixxern. Mest för att jag har en själv. :hihi

Valentinic skrev:
De första årsmodellera av firebladen VAR extremt obekväm. Sen när den fick lite extra kubik (runt -96?), så fick den även aningens bekvämare förarmiljö. Eftersom alla är olika långa så kan det ju visserligen skilja lite, men generellt sett blev den bekvämare.

håller med fullständigt, inget att tillägga :tummenupp

DäckFladder skrev:

40kr är ganska mkt. lägg på 7-8t och du får en 00a...
för runt 45k hitar du ju R1or istället.... då behöver du inte tänka så mkt :)

morecore skrev:
40kr är ganska mkt. lägg på 7-8t och du får en 00a...
för runt 45k hitar du ju R1or istället.... då behöver du inte tänka så mkt :)

å bra mkt saftigare försäkring!

abethebabe skrev:
beror på åldern

jupp samma med gixxern, så mkt skiljer det nog inte på dom hojjarna
och skall man lägga upp mot 40 och man kan hugga en r1, så är ju svaret givet vilken hoj man tar :)

mojjsan skrev:
jupp samma med gixxern, så mkt skiljer det nog inte på dom hojjarna
och skall man lägga upp mot 40 och man kan hugga en r1, så är ju svaret givet vilken hoj man tar :)

jag 31 år, betalar 8900:- hel/hel för min gixxer 750 98! kollade r1 98-99, kan säga att jag hade fått dubbla den summan duktigt!

Valentinic skrev:

Styret sitter högre från -94 och nyare tror jag. Jag tycker benvinken är jobbigare på Gixxern, både på SRAD:en och på min 1100 om man jämför med en Fireblade. På GSX-R 750 ser man ju inte ens instrumenten! Den enda hoj som är obekvämare är väl ZXR 750... Jag är 183 och i alla fall sitter bättre på Bladen men jag köpte en Gixxer 1100 ändå! :D

abethebabe skrev:
jag 31 år, betalar 8900:- hel/hel för min gixxer 750 98! kollade r1 98-99, kan säga att jag hade fått dubbla den summan duktigt!

R1-98 är billiga att försäkra för de bara togs in som tokstrypta i Sverige!
På mig som är 28 år var skillnaden minimal. Men det är svårt att hitta fina R1 för vettiga pengar.

JT skrev:
Styret sitter högre från -94 och nyare tror jag. Jag tycker benvinken är jobbigare på Gixxern, både på SRAD:en och på min 1100 om man jämför med en Fireblade. På GSX-R 750 ser man ju inte ens instrumenten! Den enda hoj som är obekvämare är väl ZXR 750... Jag är 183 och i alla fall sitter bättre på Bladen men jag köpte en Gixxer 1100 ändå! :D

R1-98 är billiga att försäkra för de bara togs in som tokstrypta i Sverige!
På mig som är 28 år var skillnaden minimal. Men det är svårt att hitta fina R1 för vettiga pengar.

bara en massa svammel från dig! återkom när du har köpt dig nått vettigt! du hade väl inte råd med mer? jag menar du verkar ju ha en väldig koll??? precis som om du har ägt jättemånga men kör ändå en gammal 1100.

Köp för helvete ingen blade, jag vill inte att du ska krascha upp min premie ännu högre.

zilog skrev:
Köp för helvete ingen blade, jag vill inte att du ska krascha upp min premie ännu högre.

ha ha ha, den var bra!

abethebabe skrev:
bara en massa svammel från dig! återkom när du har köpt dig nått vettigt! du hade väl inte råd med mer? jag menar du verkar ju ha en väldig koll??? precis som om du har ägt jättemånga men kör ändå en gammal 1100.

Vaknat på fel sida? :confused:

Har du något emot min Gixxer? :(

Vad menar du med svammel? Jag letade själv hoj i samma prisklass i sommras och testade bland annat flera ex av de hojar som trådskaparen frågade om.

Vad har det att göra hur många hojar jag har ägt med att jag för tillfället kör GSX-R 1100, min drömhoj sen jag hade moppe?

Återkom när du lugnat ner dig! ;)

Hade en -92 som inte var helt orginal, skaffade sedan R1 -98 å blev besviken, visst...mycket mer vrid... men bladen hängde ju me upp till 230 iaf, å då var bladen bekvämare, drog lagom 0,5 hård blandad körning, mot rettans 0,7-0,8. Bladen hade högre toppfart med skjuts :hihi . Behöver jag ens jämföra me gixxer 750 från -98? för jag har haft en sån me.... tror inte de. Välj bladen å byt till 17" framfälg å lägg resten av pengarna på däck å bana.

Men min blade kanske bara var extrem... vägde in på 185 kilo med vatten, olja å fem liter soppa :tungan Så kan de gå när man plockar ihop en hoj från lösa delar :yoparty

E de nån som tvivlar så kan ni fråga Blondie eller Saso :rofl

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...