xfader skrev:Jag gör ett försök med ett par urdrag ur haynesmanualen, kanske blir ngn klokare av detta.
/xf
Om du kollar på min bild som jag fotat så ser du att det är lite tight att komma åt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
xfader skrev:Jag gör ett försök med ett par urdrag ur haynesmanualen, kanske blir ngn klokare av detta.
/xf
Geiger skrev:Fjäderns tryck mot muttern gör ju att det går så trögt, inte hojens vikt. Roger? Cum.
Pejo skrev:Om du kollar på min bild som jag fotat så ser du att det är lite tight att komma åt.
GSXR1100R skrev:Varför ska du spänna fjädern, har du ätit för mycket över vintern?
[PlastRaket] skrev:Sedan har du den inspänning som jag refererade till (42mm orginal) som du mäter fram genom att du sätter arselet på (inkl. din utrustning som du brukar ha på dig, dvs. kortbyxor och hjälm) och mäter på samma sätt fram hur mycket cykeln sjunker ihop. Det måttet är väl rek. räserinställning är väl 30-40mm men orginaluppgifterna som jag har säger 42mm, välj själv vilket som passar dig bäst. Jag är absolut ingen expert utan har läst mig till detta men jag tycker att det verkar funka bra för mig iaf.
Är ju det ultimata SVARET sas. (Liftarens guilde...)Pejo skrev:...det var siffran 42 som gjorde att jag hajjade till...
Möjligt att jag missuppfattade hur 42mm var angivet men jag har på känn att det inte blir så fel även om du mäter som jag föreslogPejo skrev:[PlastRaket], det var siffran 42 som gjorde att jag hajjade till...
Det du menade [PlastRaket] var att 'rider-sag' bak skulle vara exakt 42 mm, det dom menar här är något annat. Det jag undrar är till vad man ska mäta, men jag antar att det är till fjäderns början.
Få se hur mycket ork jag har, om jag demonterar dämparen helt eller delvis...
Möjligt att jag missuppfattade hur 42mm var angivet men jag har på känn att det inte blir så fel även om du mäter som jag föreslogPlastRaket skrev:[PlastRaket], det var siffran 42 som gjorde att jag hajjade till...
Det du menade [PlastRaket] var att 'rider-sag' bak skulle vara exakt 42 mm, det dom menar här är något annat. Det jag undrar är till vad man ska mäta, men jag antar att det är till fjäderns början.
Få se hur mycket ork jag har, om jag demonterar dämparen helt eller delvis...
Pejo skrev:Jag tänkte justera fjäderförspänningen bak på en GSXR750 från 1998. Det verkar ganska svårt, trots att jag plockat bort kåpor och undertray för att komma åt. Se bifogad bild.
Jag börjar fundera på om enda sättet är hissa upp hojjen i baken, lossa under dämparen (se andra bilden, punkterna B och C), och låta svingen åka ned för att frigöra plats kring "justermuttrarna".
Det jag undrar är; Finns det någon som ändrat fjäderförspänningen bak på något annat vettigt sätt (och då menar jag inte att vålda med huggmejsel och hammare) och lyckats bra, eller är det såhär det går till ?
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |