GSXR750-00 vs 1 liters maskinerna?

heliac skrev:
Jag tror det hänger ihop med att jag är mer intresserad av motortrimning än bankörning
Är man intresserad av det så är ju kubiken sjäkvlart av stor vikt och möjligheten att bromsa sent in i en chikan ganska oväsentligt. Tur att vi är olika så att jag kan få njuta av snabba raktframhojar på strippen! :yoparty

Jag håller med Heliac också....det beror helt på vad man vill få ut av sin hojåkning. En 1000cc är ganska mycket starkare i bottenregistret än en 750 och upplevs klart snabbare. Dessutom varvar den inte lika mycket, så åker man snabba etapper på landsvägen bör man satsa på en 1000cc....eller en Hayabusa.

Flåklypa skrev:
Jag håller med Heliac också....det beror helt på vad man vill få ut av sin hojåkning. En 1000cc är ganska mycket starkare i bottenregistret än en 750 och upplevs klart snabbare. Dessutom varvar den inte lika mycket, så åker man snabba etapper på landsvägen bör man satsa på en 1000cc....eller en Hayabusa.
var skrev han det?
Det är andra som pratat om vridet på lägre varv.

Heliac gillar draget i höga farter och vad jag förstår har han en vässad större hoj själv för att kunna bränna folk i höga farter.

heliac skrev:
Jag tycker skillnaden e så här stor...Tre nya tusenmaskiner å en 750 går ur en böj i 180km/h..kilometerrakan breder ut sig å alla tokgasar..Vem tror du ser tre ryggar efter en bit å mycket möjligt en powerwheelie om vägen e lite ojämn? Det är skillnaden.

Så barnslig e jag men jag erkänner det också.
Men den effekten kan man få i en 750 oxå! Det enda ställe i landet där jag blir frånåkt av R1000 är på a-torp. Där tappar jag 10-15 meter på rakan, men bromsar ifatt i inbromsningen. Rettor kör jag jämnt med hela rakan utan problem.

Silwer skrev:
var skrev han det?
Det är andra som pratat om vridet på lägre varv.

Heliac gillar draget i höga farter och vad jag förstår har han en vässad större hoj själv för att kunna bränna folk i höga farter.

B.la Heliac förespråkade större maskiner för landsvägen, där håller jag med honom.

Jag håller med dig om vridet också....känns det bra då? :hihi

Nr:18 skrev:
Men den effekten kan man få i en 750 oxå! Det enda ställe i landet där jag blir frånåkt av R1000 är på a-torp. Där tappar jag 10-15 meter på rakan, men bromsar ifatt i inbromsningen. Rettor kör jag jämnt med hela rakan utan problem.
men inte med en 04ans R1 :kocko

Du är torsk med din klena hoj.

eller så står detta du säger i tråden redan:lol

Nr:18 skrev:
På kemora tog jag tillåme in på R1 (med förare som körde betydligt fortare än mig runt banan) med min lilla 600, fast de e ju klart, då har jag ju vikten till min fördel :)

Silwer skrev:
äsch, jo:lol
Men du ville ju ha ännu mer mins jag, både vrid och fart.

Jag är också prestandatorsk, men jag har insett att kombinationen snabb hoj och dålig självbehärskning inte är så lyckad på vägen. Därför söker jag mina adrenalinkickar på bana nu mera.
Efter Rörkenkörningen i Måndags höll jag (nästan) hastighetsbegränsningen hela vägen hem till storstan (Gävle). Med gammelhojen var det helt omöjligt att inte åka så man riskerade lappen.

Visst är det kul att ha pulver men det trista är att folk har så mycket fördomar och tror att det är omöjligt att ha roligt på mindre hojar. En arbetskollega till mig köpte en GSXR1000 förra året direkt efter att ha tagit lappen med den välkända motiveringen att "man tröttnar ju rätt fort på draget i en 600", vadå svänga menade han? Men faktum är att mycket få som provar små lätta hojar med mindre effekt brukar vilja byta tillbaka till klumphojarna när de väl slängt skygglapparna.....

PacMan skrev:
Eftersom det inte är jättelängesen jag var i moppe(fucko)-åldern, sådär 6-7 år sen, så kan jag bekräfta att hojintessset då mest gick ut på att memorera hk och 0-100 tider, samt givetvis att jämföra värstingarna. Töntigt? Ja, visst, men kul! :)

Eftersom det är jättelängsen jag var i moppe(fucko)-åldern borde det ha bleknat bort...men jag minns precis samma sak.

Efter att ha plöjt tre årgångar av "Teknikens Värld" med Lamborghini Countach och Ferrari Testarossa som konstanta "Husgudar", byttes det raskt till BIKE i gymnasiet...och VE OCH FASA: FZR1000 och GSXR1100R gjorde 0-100 på 2.8-2.9s!!! Ofattbart!!! :Bugar

Kunde i princip vikt/effekt/toppfart...och sadelhöjd :confused: (är inte särskilt lång) på varenda kul hoj i BIKE-Katalogen.

Nu är man istället helt "off" och fattar ingenting...men det är väl som sagt åldern... (Tror inte att en enda SH-medlem känner igen sig.) :tungan

Flåklypa skrev:
Efter Rörkenkörningen i Måndags höll jag (nästan) hastighetsbegränsningen hela vägen hem till storstan (Gävle). Med gammelhojen var det helt omöjligt att inte åka så man riskerade lappen.
Du var grym på Rörken! Har du kört mycket RR innan?

sandstream71 skrev:
Du var grym på Rörken! Har du kört mycket RR innan?

Tack. Jag har inte kört RR alls. Faktum är att min hojåkning i år endast har bestått av 1,5 timmes landsvägskörning (inkl. resan till Uppsala) innan Rörkenkörningen i Måndags, så jag var lite osäker på var jag stod. Kom gärna fram och säg hej.

Gixxer750 -00(2000modell) Dro faktisk flere av liter hojene på 2002 og 2003 Superbike testene til bladet Bike når de testet på Jerez i Spania :yoparty - The one :Bugar

ZuZ00k skrev:
Gixxer750 -00(2000modell) Dro faktisk flere av liter hojene på 2002 og 2003 Superbike testene til bladet Bike når de testet på Jerez i Spania :yoparty - The one :Bugar
Visst var det så, men det har inte mycket med denna tråden att göra, det vara bara ren prestanda som killen ville veta.

För övrigt bemödade han sig inte ens med att skriva fler inlägg i tråden trots all dikussion så jag antar att det rann ut i sanden.

Flåklypa skrev:
Tack. Jag har inte kört RR alls. Faktum är att min hojåkning i år endast har bestått av 1,5 timmes landsvägskörning (inkl. resan till Uppsala) innan Rörkenkörningen i Måndags, så jag var lite osäker på var jag stod. Kom gärna fram och säg hej.
Det var ju bra för självförtroendet :huvet :D
Jag ska se om jag vågar mig fram nästa gång vi är där båda två :)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti