Triggerhappy
Måste man tvätta den?
GSXR1000K3 mapning ?? Yoshibox/ Teka SFI
Hej,
Jag har sökt och läst en massa trådar om TRE mods å PCIII mm...
Jag har läst och förstått !!
På min hoj sitter ett Yoshi slip-on (avgasventilen borta).
Har bromsat hojen och har lambdakurvor.
Dock endast bromsad på 6án .....visste inte om detta med olika mappar mm vid det tillfället.
Den går lite snålt upp till ca 6Krpm för att sen gå nästan perfekt (snuttesnålt) upp till toppen....lambda kurvan darrar lite runt 12,8-13 hela vägen upp.
Den gav 153Hk/108Nm på bakan så den får väl klassas som friskt !
Hojen är HELT orginal så när som Slip-on och skitigt orginal luftfilter
Tänkte peta i ett KN, BMC eller Pipercross luftfilter för enkelhetens skull (rengöring)....den lär väl få mer luft å gå lite snålare så jag vill ju kunna kompensera det med.
Min fråga:
Om man använder Yoshimuras externa justeringsbox alt TEKA SFI för att ställa om sin bränslekurva tar den då hänsyn till villken växel man ligger på eller justerar den alla växlars mappar oavsett...???
Har förstått att en TRE-mod (hembyggd eller inte) och en PCIII vore det givna valet...men jag kanske kan snika och få ett bra resultat iallfall.
Tacksam för de kunnigas svar å inte de troendes.
Hej,
Jag har sökt och läst en massa trådar om TRE mods å PCIII mm...
Jag har läst och förstått !!
På min hoj sitter ett Yoshi slip-on (avgasventilen borta).
Har bromsat hojen och har lambdakurvor.
Dock endast bromsad på 6án .....visste inte om detta med olika mappar mm vid det tillfället.
Den går lite snålt upp till ca 6Krpm för att sen gå nästan perfekt (snuttesnålt) upp till toppen....lambda kurvan darrar lite runt 12,8-13 hela vägen upp.
Den gav 153Hk/108Nm på bakan så den får väl klassas som friskt !
Hojen är HELT orginal så när som Slip-on och skitigt orginal luftfilter
Tänkte peta i ett KN, BMC eller Pipercross luftfilter för enkelhetens skull (rengöring)....den lär väl få mer luft å gå lite snålare så jag vill ju kunna kompensera det med.
Min fråga:
Om man använder Yoshimuras externa justeringsbox alt TEKA SFI för att ställa om sin bränslekurva tar den då hänsyn till villken växel man ligger på eller justerar den alla växlars mappar oavsett...???
Har förstått att en TRE-mod (hembyggd eller inte) och en PCIII vore det givna valet...men jag kanske kan snika och få ett bra resultat iallfall.
Tacksam för de kunnigas svar å inte de troendes.
Last edited: