Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

. Hoppas det mesta går att använda bara. Turbodelarna inhandlades först och hojen efteråt.


Turbodelarna ser ut enligt följande:
View attachment 412879
MCxpress IC, TD04HL-16t turbo, plenum i rostfritt (utan insugstrattar..), tjock topplockspackning, grenrör, gröna 968 bosch spridare, bränsletrycksregulator, bränslepump, PowercommanderV med trycksensor+lite slangar och kopplingar. Sist men inte minst 4 st sprojtans nya JE turbokolvar. Hoppas det mesta går att använda bara. Turbodelarna inhandlades först och hojen efteråt.
Kolvarna är ju så himla fina ur kartong
View attachment 412880
View attachment 412881
Mellan skillnad, när den är mappad och klar?
Du vet, ZX9R, med kitet i kartong!
ICn ser ut att passa finfint.
från turbomeck.. får se vilket det blir, nån som hört nåt mer om td04 22t när det gäller spoltid/funktion/hållbarhet osv??

![]()
Mellan skillnad, när den är mappad och klar?
Du vet, ZX9R, med kitet i kartong!
![]()

Behöver man verkligen justera spridarna individuellt, verkar lite overkill kanske?
Hmm, jag bygger ju också turbohoj nu och tror av alla trådar jag läst att det räcker med att inloppet i plenum är tvärs flödesriktningen mot insugsrören så att man inte trycker in luft i mittencylindrarna och de flesta verkar ju lyckas bygga så utan att behöva feta på cylinder 2 & 3 men det kanske var ett slags undantagsfall? Jag tänkte sätta trattar i mitt plenum och nöja mig med att inloppet sitter 90 grader i förhållande till trattarna, hoppas det räcker så.
Ska bli intressant att de om avgastempen skiljer sig mycket mellan cylindrarna hur som helst, men hur såg ditt plenum ut då när du råkade ut för kolvsprickor och vad för Afr-värde siktade du på för alla cylindrar tillsammans?
Har provmonterat lite och funderat lite mer.
View attachment 412883
Plenumet är för långt, tänker ta upp ett hål i sidan för inloppsrör istället för den anslutningen som sitter längst fram, 1 tum från ramen.. Trattar ska dit oxå.QUOTE]
Nu tar vi det lilla lugna med kritiken av plenumet tack
Ser ut som det jag byggt efter ritning från polare till honom , tror det är kopierat från nåt us-plenum .
Delvis mitt fel isf
M

Mycket tacksam för ditt arbete!!Har provmonterat lite och funderat lite mer.
View attachment 412883
Plenumet är för långt, tänker ta upp ett hål i sidan för inloppsrör istället för den anslutningen som sitter längst fram, 1 tum från ramen.. Trattar ska dit oxå.QUOTE]
Nu tar vi det lilla lugna med kritiken av plenumet tack
Ser ut som det jag byggt efter ritning från polare till honom , tror det är kopierat från nåt us-plenum .
Delvis mitt fel isf
M
Det hade varit bra med ett hål framför plenumet, då hade det passat fint. Fina svetsar![]()
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |