GSXR1000 02 vs 03

jag frågade en handlare varför dom inte tagit hem den oranga gixxern, svaret blev vi säljer yamaha och suzuki och inte yamaha och suzuki i honda färgerna :D

Holger skrev:
vad är bättre med motorn mer än att den har mer effekt?
bromsarna på r1 brukar ju få kritik i tester men det är väl inget jag skulle märka kan jag tänka mig. är ju på jakt efter ny hoj själv därför jag frågar lite.

Egentligen är jag nog inte rätt person att snacka med:D Har aldrig kört en mc och är bara 16 år, men jag har för mig att gixxern går bättre och är en med komplett hoj.

Vet att Gsxr går lite bättre men det är knappast nåt jag skulle behöva efter vägen.men hur är körställning? o hur är dom när det svänger jämfört med varandra?

-02:an har ju snyggare front men sen så e ju -03:an ändå nyare å så tjöta försäljaren att de va helt nytänkande!! man skulle få bättre lufttryck i burken me den nya lampan...

GSX-R Micke skrev:
-02:an har ju snyggare front men sen så e ju -03:an ändå nyare å så tjöta försäljaren att de va helt nytänkande!! man skulle få bättre lufttryck i burken me den nya lampan...
ja ja whatever
lyssnar du på en försäljare? dumma blondin

Holger skrev:
Vet att Gsxr går lite bättre men det är knappast nåt jag skulle behöva efter vägen.men hur är körställning? o hur är dom när det svänger jämfört med varandra?

Hur de är respektive varandra i kruvorna veta jag inte, men därimot har jag för mig att man sitter bättre på gixxern även om man är över 185.

Hade själv en 02 förra året, har en 03 nu. Måste säga att jag också tyckte att den "gamla" var snyggare till en början men efter att jag köpt den koppar svarta och moddat den som jag vill ha den så kan jag bara säga att den nya är GRYM! Sen att den "gamla" känns som en buffel mot den nya gör ju inte saken sämre. Det nya lyset ser snyggare ut + att hojen får mer luft! Radiella bromsar sitter också fint + 5 års garanti....

de äldre 01-02 suckorna fick kritik för fadeande bromsar , R1an för okänsliga, berooende på test så kan man hitta mycket olika omdömmen, klart den är starkare än en R1 men den är en osmidigare hoj med.

03an är ju kompaktare (äntligen lärde de sig) men ändå tyngre än föregångaren lustigt nog, de uppgav lägst torrvikt med vägde mest av konkurrenterna körklar.

Har hört folk säga att det är för skarp knävinkel på 01-02....
men d vet man ju inte förrän man provkört....
R1 är alltså en smidigare hoj om man jämför med 01-02 gsxr?

Silwer skrev:
01-02 är jobbigare tat framföra än 03 som tydligen är rätt bekväm.

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R