GSXR-framgaffel till en SV650s

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Vet någon här på Sveriges bästa forum vilken/vilka årsmodeller som passar till en SV650s från 2005. Framgaffeln original suger, bottnar stup i kvarten och ser ful/tanig ut.
Såg att det fanns ett gäng på ebay till vettiga priser.

Som jag förstår det krävs följande vid en konvertering:
- Gaffel
- Styrkrona nedre samt toppen
- Nya vlip-ons (styre)

Kan jag använda det befintliga framhjulet + axel? Kan jag använda det befintliga frambromssystemet?

Kanske har någon här ett mer eller mindre komplett kit att sälja? :)

Grymt grabbar, Tack!

Ska kolla länkarna. Vill ha en uppochner-gaffel då d ser såååå mkt bättre ut ;)

Du menar fästet till framskärmen som kanske inte passar till din skärm ändå. Att den passar rakt av kan du nog glömma . Sen är det ju radialok som ska sitta på den gaffeln. Så jag säger sök vidare

Last edited:
Enda grejjern var att ena fästet för bromsoket :/ var trasigt och behöver svetsas. Kan det funka?
Du ser de biffigare sakerna på motsatt sida gaffelbenet. Där fäster man oket. :tummenupp

Skulle de vara trasiga skulle jag aldrig låta få de svetsade och köra med hojen efter det.

Jag provade en Gixxer krona på min SV 650-01 kommer inte ihåg vilken årsmodel dock,den passade ganska dåligt med styrstopp mm.Provade på en R1-01 krona,passade jättebra men fick inte tag i några lager som passade R1-stolpen,så jag pressade ur orginalstolpen som passade i R1 kronan!Sen körde jag med en gaffel från R1-06,framhjul R1-01 med 320 skivor från en Mt01 och ok från R1-06.Men det var för för mycket offset jämfört med orginal,13 mm mer om jag kommer ihåg rätt(framhjulet vill ramla inåt när man gick i i en kurva),så jag bytte till en krona från R1-06, bara 3 mm offset mot std.Mycket bättre.Sen byte jag till en R6-05 framfälg för att få en 5 ekrad fälg.
Så det är en del att tänka på..
Framaxel på en nyare gaffel är tjockare så bäst är att få tag i en gaffel med fälg och bromsok..Men allt går..
Hoppas det är till nån nytta.

som det står ovan , försök hitta komplett gaffel , broms ,fälg mm ,,, stolpen går alltid o göra om ,, kan tillomed finnas lager som funk ,, styrstop löser du när allt provmonterats

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back