GSXR-framgaffel till en SV650s

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Vet någon här på Sveriges bästa forum vilken/vilka årsmodeller som passar till en SV650s från 2005. Framgaffeln original suger, bottnar stup i kvarten och ser ful/tanig ut.
Såg att det fanns ett gäng på ebay till vettiga priser.

Som jag förstår det krävs följande vid en konvertering:
- Gaffel
- Styrkrona nedre samt toppen
- Nya vlip-ons (styre)

Kan jag använda det befintliga framhjulet + axel? Kan jag använda det befintliga frambromssystemet?

Kanske har någon här ett mer eller mindre komplett kit att sälja? :)

Grymt grabbar, Tack!

Ska kolla länkarna. Vill ha en uppochner-gaffel då d ser såååå mkt bättre ut ;)

Du menar fästet till framskärmen som kanske inte passar till din skärm ändå. Att den passar rakt av kan du nog glömma . Sen är det ju radialok som ska sitta på den gaffeln. Så jag säger sök vidare

Last edited:
Enda grejjern var att ena fästet för bromsoket :/ var trasigt och behöver svetsas. Kan det funka?
Du ser de biffigare sakerna på motsatt sida gaffelbenet. Där fäster man oket. :tummenupp

Skulle de vara trasiga skulle jag aldrig låta få de svetsade och köra med hojen efter det.

Jag provade en Gixxer krona på min SV 650-01 kommer inte ihåg vilken årsmodel dock,den passade ganska dåligt med styrstopp mm.Provade på en R1-01 krona,passade jättebra men fick inte tag i några lager som passade R1-stolpen,så jag pressade ur orginalstolpen som passade i R1 kronan!Sen körde jag med en gaffel från R1-06,framhjul R1-01 med 320 skivor från en Mt01 och ok från R1-06.Men det var för för mycket offset jämfört med orginal,13 mm mer om jag kommer ihåg rätt(framhjulet vill ramla inåt när man gick i i en kurva),så jag bytte till en krona från R1-06, bara 3 mm offset mot std.Mycket bättre.Sen byte jag till en R6-05 framfälg för att få en 5 ekrad fälg.
Så det är en del att tänka på..
Framaxel på en nyare gaffel är tjockare så bäst är att få tag i en gaffel med fälg och bromsok..Men allt går..
Hoppas det är till nån nytta.

som det står ovan , försök hitta komplett gaffel , broms ,fälg mm ,,, stolpen går alltid o göra om ,, kan tillomed finnas lager som funk ,, styrstop löser du när allt provmonterats

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti