GSXR 750-tråden.

Oskan

Medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Vallentuna/Täby
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Hej alla glada :) Är det någon som har bilder på sin hoj eller någon annans hoj med undertail? Jag vill ha en undertail men vet inte hur mycket jobb det är för att få dit den? Ska det kapas i plasten mm?
 

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
Hej alla glada :) Är det någon som har bilder på sin hoj eller någon annans hoj med undertail? Jag vill ha en undertail men vet inte hur mycket jobb det är för att få dit den? Ska det kapas i plasten mm?

När jag bytte så var jag tvungen att kapa bort lite plast, tror inte detta krävs på alla undertails du köper dock. Annars är det enkelt att få dit den, inga problem alls. :tummenupp
 

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Är det något speciellt man bör se upp med på en gixxer 750 -98?
Finns det några gixxervänliga försäkringsbolag?
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Är det något speciellt man bör se upp med på en gixxer 750 -98?
Finns det några gixxervänliga försäkringsbolag?

Kamkedjesträckaren. Personligen har jag haft 3st -98:eek:r och klarat mig utan problem med sträckaren men jag kanske bara har haft tur. Du hör om det är något fel på den :)

Nej, det finns inga gixxervänliga försäkringsbolag. Mig veterligen så finns det inga hojvänliga f-bolag öht ;)

Nån som vet förresten var man får tag i mätartavlor till sin -97?

Original eller bling-bling?
 
Last edited:

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
Du har inga bilder?

Kika in på mitt garage, där ligger några bilder nu..:tummenupp

Börjar bli dags för ett nytt bakdäck då en besiktning närmar sig... Det sitter ett 180 på nu, nån som kör med 190 bak som kan tala om hur hojen är o köra med detta? Ändrar sig kör egenskaperna något?
 
Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Börjar bli dags för ett nytt bakdäck då en besiktning närmar sig... Det sitter ett 180 på nu, nån som kör med 190 bak som kan tala om hur hojen är o köra med detta? Ändrar sig kör egenskaperna något?

Är inte 190 standard på -96:eek:rna? På 98:an var det iaf det och det funkade alldeles ypperligt både på bana och på gatan. Har kört med både 180 och 190 och skillnaden var obetydlig.
 

Frankster

Frankster!
Gick med
10 Oct 2006
Ort
Åland!
Hoj
R1 -02
hur är -00 att köra? bra köp? har nämligen en sådan på gång nu i dagarna. gått 20k, väldigt fräsch över lag.. känner killen som har den. nogrann lirare.. :) skulle va kul att höra lite åsikter.. tack på förhand! tjo
 

ponta1983

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2007
Ort
upplands väsby
Hoj
honda cbr1000rr suzuki rmz 250
perfekt hoj.. lätt köp

Är inte 190 standard på -96:eek:rna? På 98:an var det iaf det och det funkade alldeles ypperligt både på bana och på gatan. Har kört med både 180 och 190 och skillnaden var obetydlig.

i go for grass

hur är -00 att köra? bra köp? har nämligen en sådan på gång nu i dagarna. gått 20k, väldigt fräsch över lag.. känner killen som har den. nogrann lirare.. :) skulle va kul att höra lite åsikter.. tack på förhand! tjo[/Q
bra köp kör på
 
Last edited:

Gummistövel

Funatic
Gick med
16 Nov 2007
Ort
Västerås
Hoj
Klassiker.
Hallåj!
Jag har nyss skaffat mig en R750 -97:a, vet ni om det finns något bra ställe att få hem en service manual till datorn (typ pdf-format)?
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Apropå dubbla helljus, inga bra råd angående nyare modeller, insatserna sitter typiskt inuti en igenlimmad lampmodul och är tufft att byta.
För modeller 85-90 är det separata insatser, bara att byta till två likadana H4 och parallellkoppla. Fr om något år i början av 2000-talet blev det godkänt att köra halvljus på båda vid besiktning. Köpa brittiskt rekommenderas inte,
Man får dubbla halvljus men ljusbilden (rak universal) godtas inte av bilprovningen. Att såga upp och byta insatser i en svensk/tysk lampmodul kan vara görligt och sammanfoga med epoxi, men jag vet ingen som provat.

Finns bilder här på min 91:a med bittisk lampmodul.
 

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Ort
Nynäs (Sthlm)
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
En undring bara...

jag har precis varit å köpt en gsxr750-99 röd/svart me polerad ram å grejer...(bilder kommer) men nu när jag kom hem så började jag kolla i regbeviset och blev lite fundersam - det står under Handelsbeteckning : Gpw "Suzuki"

Nån som vet vad detta är ???:va :va :va

I övrigt supernöjd !
 

Skysurfer

English motherfucker do you speak it?
Gick med
23 Dec 2004
Ort
Helsingfors, Finland
Hoj
2007 Aprilia
jag funderar på att införskaffa en GSX-R 750 2008 och undrar om någon här har provkört den och isåfall vad ni tyckte om den
Valet står mellan R6, R1, GSXR600 750 och 1000 från 2008
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
hur är -00 att köra? bra köp? har nämligen en sådan på gång nu i dagarna. gått 20k, väldigt fräsch över lag.. känner killen som har den. nogrann lirare.. :) skulle va kul att höra lite åsikter.. tack på förhand! tjo

Har den gått 20k :va
du menar inte 2k eller 2000 mil?
Varför snacka i "k" termer när det fäller mätarställning förresten?

Hallåj!
Jag har nyss skaffat mig en R750 -97:a, vet ni om det finns något bra ställe att få hem en service manual till datorn (typ pdf-format)?

Har den manualen på datorn här nånstans, finns på forumet...

Edit: Hittade inlägget med servicemanualerna men länkarna funkade inte, har den på datan men är 185 Mbit stor... kan ju försöka maila den :gnissla
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top