gsxr 750 startar ej

Viru

Which one of you faggots is gay?
Gick med
15 May 2003
Ort
i dimman
Hoj
DB11
har en gsxr 750 -99 altså en med sprut som vägrar gå :mad: .alla svar o funderingar är välkomna.börjar om från början.cykeln gick som den skulle tills ja fick den,fast nån gång har den typ suckat när man dragit full gas enligt gamla ägarn=polare,så att man fått släppa av gasen o sen dra fullt igen o då har cykeln dragit som han ska.men nu så helt plötsligt över natten bara så går cykeln skit dåligt på höga varv men normalt på tomgång,men efter mycket mekande så kopplade jag ur spjällägesgivarn o då gick han bra på högavarv men dåligt på låga.sen fick han stå över natten igen o när ja skulle prova så gick han igång men när jag skulle köra så dog han o går absolut inte igång alls igen=stendöd :confused: .går på starten har gnista stiften e svarta så soppa kommer d.HJÄLP MIG SNÄLLA NÅN.tack i förhand för alla svar.uppskattas verkligen :Bugar
 
mirrorman skrev:
... går på starten har gnista stiften e svarta så soppa kommer d....

joduvethursvårtdetblirattläsaommanskriverutanpunktermellanmeningaretcmennuharjagkommitpånåtsomärännuvärreattläsa. :D

Har du sökt i mekforumet? Det finns massor av trådar från i våras ang startproblem, bland annat med slaggade stift.

Om stiften är svarta så kan dom ha slaggat igen av att du har nåt annat fel i sprutet. Att du har gnista på urtagna stift betyder inte att att du har gnista under kompression.
Mitt råd är därför att du ser till att alltid ha fräscha, rena stift medan du håller på att felsöka.
 
jaja.ja glömde nån punkt eller så.känns som att det inte är så viktigt i nuläget.men tack för tipset.............................................................
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top