gsxr 750 startar ej

Viru

Which one of you faggots is gay?
Gick med
15 May 2003
Hoj
DB11
har en gsxr 750 -99 altså en med sprut som vägrar gå :mad: .alla svar o funderingar är välkomna.börjar om från början.cykeln gick som den skulle tills ja fick den,fast nån gång har den typ suckat när man dragit full gas enligt gamla ägarn=polare,så att man fått släppa av gasen o sen dra fullt igen o då har cykeln dragit som han ska.men nu så helt plötsligt över natten bara så går cykeln skit dåligt på höga varv men normalt på tomgång,men efter mycket mekande så kopplade jag ur spjällägesgivarn o då gick han bra på högavarv men dåligt på låga.sen fick han stå över natten igen o när ja skulle prova så gick han igång men när jag skulle köra så dog han o går absolut inte igång alls igen=stendöd :confused: .går på starten har gnista stiften e svarta så soppa kommer d.HJÄLP MIG SNÄLLA NÅN.tack i förhand för alla svar.uppskattas verkligen :Bugar

mirrorman skrev:
... går på starten har gnista stiften e svarta så soppa kommer d....

joduvethursvårtdetblirattläsaommanskriverutanpunktermellanmeningaretcmennuharjagkommitpånåtsomärännuvärreattläsa. :D

Har du sökt i mekforumet? Det finns massor av trådar från i våras ang startproblem, bland annat med slaggade stift.

Om stiften är svarta så kan dom ha slaggat igen av att du har nåt annat fel i sprutet. Att du har gnista på urtagna stift betyder inte att att du har gnista under kompression.
Mitt råd är därför att du ser till att alltid ha fräscha, rena stift medan du håller på att felsöka.

jaja.ja glömde nån punkt eller så.känns som att det inte är så viktigt i nuläget.men tack för tipset.............................................................

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph