GSXR 750 går på 3 cyl ibland

jonnyma

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 93:a
Hojen är en GSXR 750 från -93 .

Felet uppstår när man stannar , saktar ner , växlar ner i korsningar , rondeller mm och när man ska ge gas så upptäcker man att den går på 3 , vid ca 3500varv så börjar den gå på alla 4:a igen .
Ibland så stannar den helt , fast startar lätt igen , kan då gå bra eller på 3 .

Sen kan det bli likadant i nästa korsning , sen kan felet vara borta i 50 mil och flera dar för att sen uppträda igen .

Har haft isär förgasarna och skruvat bort huvud och lågfartsmunstycken och blåst rent , hittade inget skit .
Tändstiften är nya .
Har provat att åka med bensinkranen i läge pri , ingen skillnad .

Kan det vara fel på någon tändspole ?

Felet inträffar bara på lågvarv , aldrig på mera normala varv utan då går den hur bra som helst .

Tacksam för svar , tips

Mvh Jonny

Förrutom huvud och lågfart finns ju tomgångsmunstycket som sticker ned i flottörhuset. Om dina insugsgummin är täta och förgasarna rena kan det vara en ventiljustering som saknas.

Hade liknande symptom på min gamla 1100'a. I det fallet så var det en tändkabel som var dålig. Där tändkabeln fäster i tändhatten så var kabeln "murken" (nej, jag hade inte kollat dem på länge). I väntan på nya kablar så knep jag av en centimeter och tryckte dit tändhatten igen. Sen gick den rent på alla varvtal.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph