GSXR 750 går på 3 cyl ibland

jonnyma

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 93:a
Hojen är en GSXR 750 från -93 .

Felet uppstår när man stannar , saktar ner , växlar ner i korsningar , rondeller mm och när man ska ge gas så upptäcker man att den går på 3 , vid ca 3500varv så börjar den gå på alla 4:a igen .
Ibland så stannar den helt , fast startar lätt igen , kan då gå bra eller på 3 .

Sen kan det bli likadant i nästa korsning , sen kan felet vara borta i 50 mil och flera dar för att sen uppträda igen .

Har haft isär förgasarna och skruvat bort huvud och lågfartsmunstycken och blåst rent , hittade inget skit .
Tändstiften är nya .
Har provat att åka med bensinkranen i läge pri , ingen skillnad .

Kan det vara fel på någon tändspole ?

Felet inträffar bara på lågvarv , aldrig på mera normala varv utan då går den hur bra som helst .

Tacksam för svar , tips

Mvh Jonny

Förrutom huvud och lågfart finns ju tomgångsmunstycket som sticker ned i flottörhuset. Om dina insugsgummin är täta och förgasarna rena kan det vara en ventiljustering som saknas.

Hade liknande symptom på min gamla 1100'a. I det fallet så var det en tändkabel som var dålig. Där tändkabeln fäster i tändhatten så var kabeln "murken" (nej, jag hade inte kollat dem på länge). I väntan på nya kablar så knep jag av en centimeter och tryckte dit tändhatten igen. Sen gick den rent på alla varvtal.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg