Gsxr 750 -96

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Har rivit lite i Marks gsxr 750 -96 och behöver lite input/åsikter.

Rassel i nederdelen motorn som följer varvtalet,tystnar inte vid belastning.

Kamkedja/spännare ok enl auktoriserad Suzukiverkstad (dock sitter orginalspännaren på)
Komp 8,5-10.
Ventiler alla inom toleranserna.
Kammar/lober ser bra utan märken.

Veven ?

Last edited:
Långa farbron skrev:

Rassel i nederdelen motorn som följer varvtalet,tystnar inte vid belastning

Från vilken sida kommer rasslet ifrån?

//Fredric

lyfter lite här Mark har bökat in sig i mitt garage nämligen så jag är lite nyfiken jag med :)

Kamkedjesträckaren, 4 sure. Även om den är okej ena dagen så kan den ju paja närsomhelst. Byt till en manuell.

men vi hade isär å kollade den 5 minuter innan start för andra gången den e ok

Om det följer varvtalet så borde det väl tyda på vev- eller kolvbultslager? Borde mer knacka än rassla tycker jag dock...

Har för mig att de första modellerna av GSXR 750:an hade problem med vevstakerna, men exakt vad felet var kommer jag inte ihåg, och jag har för mig att det var ett garantiåttagande från KGK, så kolla med de om det är bytt på din hoj, de går efter ramnummer och motornummer, evt även reg-nummer.
Annars på rak arm, om ljudet kommer från höger sida, så skulle jag också tippa på sträckaren,,men men man skall alldrig säja,,,,,
Hälsar Mogens.

Har ni kollat upp kopplingen?

Långa farbron skrev:

Rassel i nederdelen motorn som följer varvtalet,tystnar inte vid belastning.

Kamkedja/spännare ok enl auktoriserad Suzukiverkstad (dock sitter orginalspännaren på)
Komp 8,5-10.
Ventiler alla inom toleranserna.
Kammar/lober ser bra utan märken.

Veven ?

Åhh, så petig man kan vara,,nej inte första modellen,,finns nån veteranhoj från -85 ochså som heter GSXR 750,,men jag pratar ju om den senaste utgåvan av 750:an, med balkramen alltså den som kom -96,,
Alla andra förstod vad jag menade.
Mogens.

Mattias skrev:
Kamkedjesträckaren, 4 sure. Även om den är okej ena dagen så kan den ju paja närsomhelst. Byt till en manuell.

Manuell = justering var 400:ade mil vilket innebär lyfta ventilkåpan. Mmmm gott, jättegott... not.

Det ska finnas en sträckare som inte är manuell som skall vara bra. Bifogar bilder & text jag fått från en stor mc-site på internet för sporthojjar (läs sh.com)

Min hoj är en 98, min sträckare lär vara den bättre, gått 4300 mil och fungerar bra... men den rasar väl i vår... :tungan

Bifogat

• Sträckare 2 st.jpg
    Sträckare 2 st.jpg
    124.4 KB · Visningar: 83
  • Kamkedjesaträckare_TYP.jpg
    Kamkedjesaträckare_TYP.jpg
    139.4 KB · Visningar: 94
Pejo skrev:
Manuell = justering var 400:ade mil vilket innebär lyfta ventilkåpan. Mmmm gott, jättegott... not.

Det ska finnas en sträckare som inte är manuell som skall vara bra. Bifogar bilder & text jag fått från en stor mc-site på internet för sporthojjar (läs sh.com)

Min hoj är en 98, min sträckare lär vara den bättre, gått 4300 mil och fungerar bra... men den rasar väl i vår... :tungan
Äääh! Börjar det rassla skruvar man in tills det tystnar. Skitlätt. Den första manuella sträckaren jag monterade monterade jag enligt beskrivningen. Det rasslade förjävligt. Sen dess har jag mätt längden på originalsträckaren och skruvat den manuella lika lång. Sen provstartar jag och finjusterar därifrån. En barnlek, liksom.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park