gsxr 750-88 går varm

  • Thread starter Thread starter 78
  • Start date Start date
Fick hem min hoj i torsdags oxå en '88... varit inne på ren av motor efter haveri : en kolv, ringar en ventil, lite säten och packningar... går sjuukt varm nu.
Ser att dom glömt sätta dit topkylnings kanalerna som sitter från frontkåpans hål brevid lyserna men tvivlar att dom har så mycket inverkan då värmen nu är så pass att ramen blir tokvarm med :gnissla

Blir backjobb tycker jag nog!
 
Noyah skrev:
2281985 Fick hem min hoj i torsdags oxå en '88... varit inne på ren av motor efter haveri : en kolv, ringar en ventil, lite säten och packningar... går sjuukt varm nu.
Ser att dom glömt sätta dit topkylnings kanalerna som sitter från frontkåpans hål brevid lyserna men tvivlar att dom har så mycket inverkan då värmen nu är så pass att ramen blir tokvarm med :gnissla

Blir backjobb tycker jag nog!
hur pass varm blir din?? varför behövde den renoveras?? har inte mina "topkylningskanaler" eller kåpor men de gör nog verken till eller från har plockat ner förgasana och gjort rent får se om det blir något bättre..
vad kostade renoveringen?
 
Jag hadde rostig tank som kletade igen soppatillförseln på 2ans cyl, resulterade i att jag rostade kolven på bilden ovan... därav renovering.

Har ingen aning hur varm den blir... men man bränner sig nästan på ramen...
Ang kanalerna från kåpan, den högra går till luftburken... kan ju va bra då den annars suger in varmluft där istället? vänstra kanalen ser ut att mynna ut rätt ovanför toppen.
som jag skrev ovan så har jag ingen aning hur mycket dom hjälper.
Dom är på plats igen och den blev lite bättre tycker jag men måste nog kolla stiften innan jag ropar hej.

Antingen är jag klen och den ska va såhär varm eller så går den snålt, mina två gissningar.
 
bränner du dig på ramen?? då måste den bli varm ryker den ur oljepåfyllnings hålet det gör min men tror ej att man bränner sig på ramen men den blir varm som satan ska prova en sväng med kylnings rören på..
// martin

andersbrink skrev:
2273495 Har firman ingen Lamda-mätning (eller CO-mätare) i bänken kan man lika gärna prata med moster i Säffle, lixom...

Jag gissar att dippen är för klen blandning och att det är orsaken till din heta motor - inte tvärt om som din bänk operatör gissar.
hur fettar man upp bränsleblandingen förutom att höja nålarna, ska jag prova montera på ett original luftfilter??
//martin
 
78 skrev:
2290519 bränner du dig på ramen?? då måste den bli varm ryker den ur oljepåfyllnings hålet det gör min men tror ej att man bränner sig på ramen men den blir varm som satan ska prova en sväng med kylnings rören på..
// martin


hur fettar man upp bränsleblandingen förutom att höja nålarna, ska jag prova montera på ett original luftfilter??
//martin

Då lär den gå fetare iaf! Jag är själv uppe i värsta bestyckningseländet! 120 main med burk och minst 140 main med lösa podfilter... Har du ett sånt där KN i burken eller är det lösa filter?
 
stranglefoot skrev:
2290541 Då lär den gå fetare iaf! Jag är själv uppe i värsta bestyckningseländet! 120 main med burk och minst 140 main med lösa podfilter... Har du ett sånt där KN i burken eller är det lösa filter?
kn konformat filter sitter i nu och har haft det i sen jag köpte hojjen men fick med original filtret. kanske ska prova att byta..
 
78 skrev:
2290808 kn konformat filter sitter i nu och har haft det i sen jag köpte hojjen men fick med original filtret. kanske ska prova att byta..




Synd att du inte nämt detta tidigare

Dessa filter funkade aldrig på dom hojarna

I med orginal så lär den gå bättre
 
andersson turbo skrev:
2290968 Synd att du inte nämt detta tidigare

Dessa filter funkade aldrig på dom hojarna

I med orginal så lär den gå bättre
Ännu en gång får man bekräftat att KN-filter är skit!
 
I med orginal så lär den gå bättre[/QUOTE]
nu sitter original filter i och nålarna står näst högst upp man märker att den får mer soppa men tycker ändå att den går varmt ventilkåpan blir typ 150 grader efter typ 10 min å då varvar jag inte för mycket fick förklarat att så länge det inte fräser om ventilkåpan så är det ok men med 150 grader så fräser det bra, oljekylaren verkar hålla jämn temp typ 85grader medans motorolje tempen är betydligt högre känns på nått sätt att det inte cirkulerar eller är man över känslig??
///martin
 
Noyah skrev:
2285179 Jag hadde rostig tank som kletade igen soppatillförseln på 2ans cyl, resulterade i att jag rostade kolven på bilden ovan... därav renovering.

Har ingen aning hur varm den blir... men man bränner sig nästan på ramen...
Ang kanalerna från kåpan, den högra går till luftburken... kan ju va bra då den annars suger in varmluft där istället? vänstra kanalen ser ut att mynna ut rätt ovanför toppen.
som jag skrev ovan så har jag ingen aning hur mycket dom hjälper.
Dom är på plats igen och den blev lite bättre tycker jag men måste nog kolla stiften innan jag ropar hej.

Antingen är jag klen och den ska va såhär varm eller så går den snålt, mina två gissningar.

hur går din hoj nu?? fortfarande varm ?
 
min blir varm men vet inte om det är varmare än vad den borde, har ju en gam'dämp(org dämp från 90 tror jag) som väger 6 kilo minst på som under motor haveriet pumpade ut olja från motorn... kan ju bidra till en värme ökning?

jag har valt att leva i denail coh kör min hoj dagligen... en fin 3 dagars tur med inspirerande körning på runt 160 mil på kurviga vägar.
vi körde knappt 5 mil på europavägar/större vägar :yoparty
 

Bifogat

  • DSC01086.jpg
    DSC01086.jpg
    81.1 KB · Visningar: 62
  • DSC01090.jpg
    DSC01090.jpg
    63.3 KB · Visningar: 58
  • DSC01184.jpg
    DSC01184.jpg
    45.6 KB · Visningar: 50
Jag har inte hängt med i hela tråden men har du kollat så att tändläget verkar ligga ungefär rätt ?
 
gunnar_gt750 skrev:
2331884 Jag har inte hängt med i hela tråden men har du kollat så att tändläget verkar ligga ungefär rätt ?
hur kollar man det?? har en annan hoj nu men ska ta itu med gsxren nu i vinter.. tändläget har väll med hur kamkedjan och kammarn ligger???
 
Sitter det tempgivare orginal på -88an eller är det en
eftermarknads pryl som man själv monterar.

Om det är något man monterar själv så var finns det att
köpa och var monterar man givaren.

/Johan
 
Noyah skrev:
2285179 Jag hadde rostig tank som kletade igen soppatillförseln på 2ans cyl, resulterade i att jag rostade kolven på bilden ovan... därav renovering.

Hoppas verkligen du monterat ett bränslefilter på bensinslangen efter bränslekranen annars kan det ju bli samma skit igen!
 
nu har jag börjat skruva på min gsxr igen såg en grej till som jag måste fråga om
det ser ut som tråget fått sig en smäll eller så ligger grenrören emot precis där "relief valve" är så den kanske inte kan öppna ordentligt man fick pilla en del för att få ut kolven som sitter med fjädern där kändes inte som den löpte helt fritt!! kan det påverka värmen så mycket????

martin==
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top