Gsxr 750 36mm förgasare på 1052

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
Hej!

Kör denna set-up, hojjen går lite dåligt då förgasarna kommer rakt av 750. Är det ett måste att byta nålar(svåra att få tag i)? Vilka munstycken rekommenderar ni, har helsystem och öppna filter.
 
Om dessa förgasare är ORG: ska de helst ha orginal luftburk. Funkar det inte är det bara att prova sej fram.
 
Last edited:
Beställde dynojet stage 3 kit till 89-90 gsxr 1100. Läste att förgasarna för övrigt är samma som vad 1100 hade men olika nålar, munstycken osv. Återkommer när det är installerat hur det gick ifall någon annan någon gång hamnar i samma situation :)
 
Suck... pust... Dynojet... dvs Dynocrap. Hade du bytt huvudmunstyckena till storlek 135 hade du varit väldigt nära perfekt jettad utan luftburk - för en bråkdel av Dynjet-kitet.
 
Suck... pust... Dynojet... dvs Dynocrap. Hade du bytt huvudmunstyckena till storlek 135 hade du varit väldigt nära perfekt jettad utan luftburk - för en bråkdel av Dynjet-kitet.

Har ju inte betalat för nått än så det är ju inte hela världen, måste väll testa med 135 i huvudmunstycke först, betydligt billigare. Vad säger du om nålarna? Vilket läge ska "klippet" ligga i?
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top