GSXR 600 K7 på blocket

Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
För övrigt kan jag säga att jag trots att jag "bara" är 28 år så är jag inne på min 17:e tvåhjuling (då räknar jag mopeder, crossar och motorcyklar) och jag har skruvat på varenda en, äldre som nyare som fabriksnya.
Jag har inte tummen mitt i handen, dock vet jag heller inte allt i världen, men jag vet garanterat vad jag tittar och känner på och din "domänkunskap" ger jag inte mycket för.

Kan vi gå vidare nu?
 

Täppas

Guest
För övrigt kan jag säga att jag trots att jag "bara" är 28 år så är jag inne på min 17:e tvåhjuling (då räknar jag mopeder, crossar och motorcyklar) och jag har skruvat på varenda en, äldre som nyare som fabriksnya.
Jag har inte tummen mitt i handen, dock vet jag heller inte allt i världen, men jag vet garanterat vad jag tittar och känner på och din "domänkunskap" ger jag inte mycket för.

Kan vi gå vidare nu?

Min domänkunskap ger jag inte så mycket för heller, så medveten om att den (och andras) har sina luckor (men inte nödvändigtvis på samma ställen) så försöker jag att inte såga andras input utan möjligen ifrågasätta för att förstå mer.

Andras opåkallade sågningar av varandra brukar jag ignorera men ibland kan jag bara inte hålla mig från att kommentera, vissa förstår vissa blir sårade...

Du kan gå vidare nu ;-)


Ihopkrafsat från Tapatalk
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Kan vi gå vidare nu?

Skit i muppens åsikter. Du har gjort precis det köparen vänligt bad om - att någon som bor lite närmare åker och tittar, ger sitt omdöme och förser honom med en massa foton. Det viktiga är vad köparen tycker om din insats och vad köparen har för tillit till ditt omdöme. Inte vad ett internet-troll tycker.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Skit i muppens åsikter. Du har gjort precis det köparen vänligt bad om - att någon som bor lite närmare åker och tittar, ger sitt omdöme och förser honom med en massa foton. Det viktiga är vad köparen tycker om din insats och vad köparen har för tillit till ditt omdöme. Inte vad ett internet-troll tycker.

Ingen fara, jag bryr mig inte särskilt. Sorgligt bara att tråden ska bli dubbelt så lång med enbart tjafs.
 

Timjoh

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2011
Ort
Halmstad
Hoj
ingen
vad det någon som köpte denna?

Jag var i kontakt med denna säljaren en tid och försökte få fram allt om historiken osv.
Men alla såna frågor kastade han åt sidan,svarade inte ens på.

samt priset va ju hugget i sten, och man fick höra både det ena och det andra samt "lilla gubben, har du inte råd att köpa den för 63 000, jag har haft den som "möbel" hahah lilla gubben"
Och att det bara va rika människor som kunde ha en hoj som möbel, kontrade med att man antagligen bara då är korkad eller är för inkompetent att ta körkort.

För mig handlar det ej om pengarna mer än att jag ansåg den va dyr och ville förhandla lite om priset.
Men nu i efterhand är man glad man ej gjorde affär denna snubben. Så fort "lilla gubben" nämndes spydde jag nog 5 gånger.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
"lilla gubben, har du inte råd att köpa den för 63 000, jag har haft den som "möbel" hahah lilla gubben"

Och att det bara va rika människor som kunde ha en hoj som möbel, kontrade med att man antagligen bara då är korkad eller är för inkompetent att ta körkort..

hahaha å herregud, snacka om eftebliven person. skönt det inte blev nån affär, men stackars hoj.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Hallå alla!

Vilken jävla tråd det här blev, tror folk får ligga alldeles för lite eller så har det regnat för mycket i sommar. :)

Jag köpte inte heller hojen, fick ner den till 61000:- men tycker fortfarande den ligger alldeles för högt i pris.

Dock är det inte pengarna som avgör, det är säljarens totala brist på kunskap och historiken på hojen. Jag vill veta exakt vem som ägt hojen och vad som gjorts med den. Att det saknas delar och säljaren inte ens att det saknas delar eller vad dessa delar är för något är skrämmande.

Jóhnny Balle, än en gång, STORT tack!
 

Timjoh

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2011
Ort
Halmstad
Hoj
ingen
Håller med dig! Hans kunskap och attityd va något av det gräsligaste jag mött.

Han sa aldrig "lilla gubben" till dig?
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag har ringt och pratat med säljaren. Han berättade en helt annan version. Jag vet vem jag tror på.
:glömdet
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top