GSXR 600 K7 på blocket

Täppas

Guest
Nej, det sätter jag min ära på att den inte har.
Jag kollade alla ställen där flygande grus ger sitt avtryck och den såg som ny ut överallt. (förutom lite damm och blötfläckar)

En sann forumkrigare sätter sin ära...tungt...men bra !
För nu vet ju killen att den inte gått bana, iallafall inte rundbana, eftersom det inte finns "grussprut märken" :-/ ???


Ihopkrafsat från Tapatalk
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Är inte det mest intressanta Carfaxen längst ner.
2011-11-08 Fordonet besiktigat i Sverige.

Den slutsats jag drar är att hojen var begagnad när hojen kom till Sverige.
Fyra år efter hojen tillverkats.

Eller besiktigas alla nya hojar / personbilar innan de säljs?

P-E skriver i trådstarten:
Besiktat för första gången i juni och i trafik första gången 2012-05-18.

Har lite svårt få ihop det, den besiktigaste ju första gången i November 2011 !
 
Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Men nu till det viktigast, hur fan får jag hem hojen? Jag har inget körkort och är inte jättesugen på att köra ner med släp och hämta den, eller flyga ner och hyra en buss på statoil.

Någon som kan rekommendera en firma som gör detta och vad går en sån transport på? Samt kan de göra klart själva affären?

Har själv använt mig av http://www.bpkarlssonmobelexpress.se/ flera gånger. Vana med att hantera MC, hämtade på plats (både hos firma samt hos privatperson), spänns fast i lastbilen (dvs lastas inte på pall), direktlevereras hem senare samma dag.

Förr om åren kostade det 1500 kr för Göteborg-Stockholm.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är inte det mest intressanta Carfaxen längst ner.
2011-11-08 Fordonet besiktigat i Sverige.

Den slutsats jag drar är att hojen var begagnad när hojen kom till Sverige.
Fyra år efter hojen tillverkats.

Eller besiktigas alla nya hojar / personbilar innan de säljs?

P-E skriver i trådstarten:


Har lite svårt få ihop det, den besiktigaste ju första gången i November 2011 !

På min egen bil, som jag köpte sprillans ny från auktoriserad återförsäljare med samma namn som generalgenten för det märket står följande i min Carfax:

-Fordon forregistrerad i Sverige med registreringsnummer [Borttaget] men ännu inte i trafik.
Fordon redovisas som försäkrat med tillfällig försäkring som ägs av återförsäljaren.

-Fordonet besiktat i Sverige.

-Fordon tillverkat

Så det är inget konstigt med Carfaxen för Suzukin.
De har köpt den från generalagenten som suttit på den under de åren som sporthojar inte sålde. Sen har den lagts in i systemet och den flaggas som besiktigad i Sverige. Sen blir den förregistrerad och allt det där. Sen har återförsäljaren haft den ståendes tills de hittade köpare.
 

Täppas

Guest
Var vill du komma? Ville du bara klaga på hur jag uttryckte mig?

Näe, men har inte läst hela tråden så kanske var onödigt tyken ?
Tolkade det som någon är osäker på en överprisad hoj med tveksam historia, PSX (god "domänkunskap" enl mig) ger en bra input att väga in i riskbedömningen.
Herr Balle (tveksam domänkunskap enl mig) sågar inputen med argumenten "min ära" och "grussprut".

Tyckte det var onödigt när det är någon annans pengar som ligger i potten...


Ihopkrafsat från Tapatalk
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det finns ju en logisk förklaring till att säljaren vill ha 63000kr för en hoj han köpt för 61000kr.
En säljare som saknar körkort och inte vet nått om motorcyklar.
Det är att "säljaren" ska få 2000kr för att sköta affären åt den inte vill skylta med sitt namn som ägare till en motorcykel.
Som t.ex åkte och besiktigade hojen i Juni 2016.
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det finns ju en logisk förklaring till att säljaren vill ha 63000kr för en hoj han köpt för 61000kr.
En säljare som saknar körkort och inte vet nått om motorcyklar.
Det är att "säljaren" ska få 2000kr för att sköta affären åt den inte vill skylta med sitt namn som ägare till en motorcykel.
Låter som ett komplicerat upplägg för någonting som ändå kommer att framgå när man slutför affär.
Att lägga ut dyrare än man köpt och sälja med vinst är inget konstigt.
Tror själv jag endast gått back på en hoj jag sålt senaste 10 åren om man ser till inköpspris jämfört med säljpris.
(Sen är alla pengar man lägger ned på hojen medans man äger den en helt annan sak:gnissla )
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Näe, men har inte läst hela tråden så kanske var onödigt tyken ?
Tolkade det som någon är osäker på en överprisad hoj med tveksam historia, PSX (god "domänkunskap" enl mig) ger en bra input att väga in i riskbedömningen.
Herr Balle (tveksam domänkunskap enl mig) sågar inputen med argumenten "min ära" och "grussprut".

Tyckte det var onödigt när det är någon annans pengar som ligger i potten...


Ihopkrafsat från Tapatalk

Dålig domänkunskap? Vad snackar du om. Han är ju den enda i tråden som sett och provkört den. Det väger mer än ditt tangentbordsrytteri och PSX bildförstoringskunskaper.

Csi+logic_a04fc3_4519773.jpg

Pungt.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Näe, men har inte läst hela tråden så kanske var onödigt tyken ?
Tolkade det som någon är osäker på en överprisad hoj med tveksam historia, PSX (god "domänkunskap" enl mig) ger en bra input att väga in i riskbedömningen.
Herr Balle (tveksam domänkunskap enl mig) sågar inputen med argumenten "min ära" och "grussprut".

Tyckte det var onödigt när det är någon annans pengar som ligger i potten...


Ihopkrafsat från Tapatalk

Jag vet inte om du har missat det, men det var jag som var och tittade på hojen igår.

Angående grussprut så skrev jag "flygande grus" och då syftar jag på allt möjligt vägdamm som ger sitt avtryck på t ex kylare, framför bakhjul, nederst på gafflar osv.
Alla delar var mycket fina i sin finish, även resten av hojen. Den ser som ny ut. Jag utvecklade inte mitt svar mer än sådär eftersom jag redan har pratat med P-E (trådstartaren) om motorcykeln per telefon igår.

Angående "min ära" så försökte jag komma på ett bra sätt att säga att jag ger mig fan på att det är så,
jag visste inte att jag skulle behöva försvara mitt ordval.

:3freak :glömdet
 

Täppas

Guest
Dålig domänkunskap? Vad snackar du om. Han är ju den enda i tråden som sett och provkört den. Det väger mer än ditt tangentbordsrytteri och PSX bildförstoringskunskaper.
Pungt.

ok, det är dåligt väder och jag har tråkigt så jag regerar på saker jag normalt bara släpper...

Om min farsa som fick A-körkortet på köpet, provkör en hoj och sedan bedömmer den efter bästa förmåga så ger det inte honom större domänkunskaper än tex. mig på hur en hoj som lev hela sitt liv på bana och sedan återskapats med de orörda originalprylarna ser ut.

Om han sedan sätter sin ära på spel och verkligen garanterar till en okändperson som bett om hjälp så kommer han säkert betraktas som en genomtrevlig och oerhört hjälpsam person :tummenupp

Men han kan ju om det vill sig illa ha gjort personen en björntjänst :gråta om det sedan visar sig att motor eller chassikomponenter levt ett hårt liv och börjar visa konsekvenserna av det...

Nu kanske det inte gör farsan något, han har ju fått sin belöning ifråga av ryggdunkar och beröm redan :tuttaroch ev. konsekvenser av hans expert utlåtande tar ju någon annan :näsblod
 

Sivvo

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2016
Ort
Göteborg
Hoj
03 Suzuki gsxr 1000
Klart den har styrdämpare, jag hade bbeställt däck till en firma där nere och fixat det sedan kört hem den, det är ju bara 600cc, som en moped:crash
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
ok, det är dåligt väder och jag har tråkigt så jag regerar på saker jag normalt bara släpper...

Om min farsa som fick A-körkortet på köpet, provkör en hoj och sedan bedömmer den efter bästa förmåga så ger det inte honom större domänkunskaper än tex. mig på hur en hoj som lev hela sitt liv på bana och sedan återskapats med de orörda originalprylarna ser ut.

Om han sedan sätter sin ära på spel och verkligen garanterar till en okändperson som bett om hjälp så kommer han säkert betraktas som en genomtrevlig och oerhört hjälpsam person :tummenupp

Men han kan ju om det vill sig illa ha gjort personen en björntjänst :gråta om det sedan visar sig att motor eller chassikomponenter levt ett hårt liv och börjar visa konsekvenserna av det...

Nu kanske det inte gör farsan något, han har ju fått sin belöning ifråga av ryggdunkar och beröm redan :tuttaroch ev. konsekvenser av hans expert utlåtande tar ju någon annan :näsblod

Jag förstår fortfarande inte vad du gnäller om.
Alternativet hade ju varit för TS att åka ner till Skåne från Stockholm för hojen, helt utan de intrycket och den här informationen. Nu har han fått hjälp genom ett par andra ögon. Från någon på ett forum som ställt upp med sin tid, bensinpengar etc etc för en främmande människa. För att hjälpa till. Det är fan så mycket mer än vad ditt gnäll ger. Fan vad förbannad jag blir. Seriöst, vad gnäller du om egentligen? Att någon ställt upp för någon annan, då måste du komma in här och kommentera att hans kunskaper kanske inte duger för att hjälpa till....? Du är en röv
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Du fick mig Täppas,
Jag heter Kjell, är 62 år gammal och min fru bestämmer över mig och skriker hela tiden,
så jag såg en chans till ryggdunkar och beröm.

Frestelsen blev för stor, men sanningen är att jag inte vet om framhjulet satt bak och bakhjulet satt fram. :gråta


PS. X-jell kåpan är min motorcykel. DS.
 
Last edited:

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Jóhnny Balle: Jag tycker att det var juste det du gjorde! :yoparty

Sen finns det tyvärr bittra människor som ska gnälla på allt och aldrig är nöjda :gnissla
Fortsätt att vara den du är och hjälpa bikers och andra medmänniskor om du kan :tummenupp
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Du fick mig Täppas,
Jag heter Kjell, är 62 år gammal och min fru bestämmer över mig och skriker hela tiden,
så jag såg en chans till ryggdunkar och beröm.

Frestelsen blev för stor, men sanningen är att jag inte vet om framhjulet satt bak och bakhjulet satt fram. :gråta


PS. X-jell kåpan är min motorcykel. DS.

Årets svar på tal :tummenupp
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Skit i Täppas! :huvet

Du ska ha grymt mycket cred JonnyBalle :tummenupp :kär :fyllisar

om det ändå fanns fler som dig :tummenupp
 

Täppas

Guest
Många ömma tår och uppdämd ilska...
Såååå frestad men nu sätter jag mig på händerna så jag inte skriver något som får någons blodkärl att brista...som typ en alugänga mot stål skulle kunna göra efter många snabba olje/stift byten...
;-)


Ihopkrafsat från Tapatalk
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top