Gsxr 1100 turbo projekt

Bara bryta ihop och komma igen

Bara bryta ihop och komma igen​

Har legat hemma denna veckan med öroninflamation och ätit penicillin.
Men nu är allt ner plockat igen, lät dock maskinen sitta kvar i chassit denna gång

Steg nr 2, var att åka till banken och sälja fonder. Kom ut med en skottkärra med pengar.

Denna skottkärra lämnades till walléns motor, som tog fram den stora osthyveln och smekte till toppen.

Sedan dammade jag av cylinderraden som jag hade på motorn nr 1 (utan piano tråd!!)

Sedan till johans mc och hämta 6st nya o-ringar till den fjuttiga kostnaden av ca 700sek.

Ny stålpackning för 80mm letades fram i gömmorna.

Sedan monterades je 80mm kolvarna, och sedan tog det stopp.
Jag är inte man nog att montera cylinderraden själv, utan behöver hjälp med att komprimera kolvringarna. Denna person som skulle hjälpa hade kollat på hockey och var "något ur balans"

Men imån skall det startas!
 

Bifogat

  • topp o cylinder.JPG
    topp o cylinder.JPG
    185 KB · Visningar: 102
  • kolv.JPG
    kolv.JPG
    209.5 KB · Visningar: 154
Bara bryta ihop och komma igen​

Har legat hemma denna veckan med öroninflamation och ätit penicillin.
Men nu är allt ner plockat igen, lät dock maskinen sitta kvar i chassit denna gång

Steg nr 2, var att åka till banken och sälja fonder. Kom ut med en skottkärra med pengar.

Denna skottkärra lämnades till walléns motor, som tog fram den stora osthyveln och smekte till toppen.

Sedan dammade jag av cylinderraden som jag hade på motorn nr 1 (utan piano tråd!!)

Sedan till johans mc och hämta 6st nya o-ringar till den fjuttiga kostnaden av ca 700sek.

Ny stålpackning för 80mm letades fram i gömmorna.

Sedan monterades je 80mm kolvarna, och sedan tog det stopp.
Jag är inte man nog att montera cylinderraden själv, utan behöver hjälp med att komprimera kolvringarna. Denna person som skulle hjälpa hade kollat på hockey och var "något ur balans"

Men imån skall det startas!

ring om du behöver hjälp med monteringen:banana
 
Wohoo, grattis! :tummenupp
 
Tack så mycket, det var längesen jag gick ifrån boden med ett stort leende:banana

Idag skall jag sanera boden, och hojen
Det som fattas just nu är kopplingscylinder, men den är på väg ( Tack H Svensson)

Får även tacka peter p, för den fina strypningen du svarvade till inloppet för oljan till turbon.

Även löst hur jag skall mäta laddtryck när hojen står på bromsbänken, bara plugga in en slang
 

Bifogat

  • laddtryck.JPG
    laddtryck.JPG
    138.1 KB · Visningar: 162
Tack så mycket, det var längesen jag gick ifrån boden med ett stort leende:banana

Idag skall jag sanera boden, och hojen
Det som fattas just nu är kopplingscylinder, men den är på väg ( Tack H Svensson)

Får även tacka peter p, för den fina strypningen du svarvade till inloppet för oljan till turbon.

Även löst hur jag skall mäta laddtryck när hojen står på bromsbänken, bara plugga in en slang

Bra jobbat!

Fan vad härligt att du besegrade över hojen:D
 
På lördag smäller det, Anderssons bromsbänk skall få bekänna färg:tummenupp

Kvar att göra:
Montera ner intercooler oljekyl samt grenrör och byta avgaspackningar
Spänna kedjan och olja in den
Lufta kopplingscylindern
 

Tack MadFred


Fick inte mina avgaspackningar idag heller.
Så jag spännde kedjan och luftade kopplingen istället

Bökade sedan ut hojen för att testköra, smackar i ettan och släpper försiktigt upp kopplingen. Något förvånad så rör jag mig inte en cm. Testar att lägga i tvåan istället, men samma problem:huvet

Bryter ihop ett kort stund, och svär lite för mig själv.
Tänker att den nya kopplingscylindern inte vill gå tillbaka till neutral läge.

Plockar av av kåpan med tillhörande cylinder, och testar igen. Samma problem.

Funderar en stund, demonterar och monterar lock-up kopplingen 5 gånger innan jag hittar felet. Jag har monterat ett axel som är 5mm för lång. Letar rätt på en axel som har rätt längd. Nu går kopplingen i ingrepp som den skall. Svär lite över att en skruv har gått av i motorblocket när jag plockade av kåpan.:huvet

Fyller hojen med olja ( jag borde ha en pipeline till garaget)

Rullar ut hojen igen, smackar i ettan och släpper upp kopplingen och nu rör sig fanskapet:banana

Rullar ut på stora vägen, känner lite på bromsarna. Sedan i med 3:an och full rulle. Laddtryck å kära laddtryck som jag har saknat dig:Bugar:Bugar

Avslutar bombar repan med ett wobbel from hell ( Styrdämpare läggs på önskelistan)

/ Nöjd steen



http://www.youtube.com/watch?v=SIsw6BqV0fg
 

Bifogat

  • Lock up.jpg
    Lock up.jpg
    206 KB · Visningar: 153
  • hoj.jpg
    hoj.jpg
    195.3 KB · Visningar: 156
Du har haft en lång o tuff resa med det här bygget, hoppas det nu håller och ger fina siffror i bänken!:tummeupp

ag har inte steenkoll på receptet men Jag gissar på 280hk
 
Du har haft en lång o tuff resa med det här bygget, hoppas det nu håller och ger fina siffror i bänken!:tummeupp

ag har inte steenkoll på receptet men Jag gissar på 280hk

vi får väl önska killen 310 iallafall.då blir det 1 hk mer än i min övermotoriserade betongsugga till gsxr 1100 vattenbuffel

eller:banana
 
Tack allihopa:krama

Börjar bli lite smått nervös nu, kommer skiten hålla ihop, eller blir det pannkaka av allt.

Skall iväg och ladda upp med liten bensin och olja som kan behövas, sedan kommer peter p förbi så lastar vi inför imån
 
Back
Top