Gsxr 1100 turbo projekt

Min funkar också skit bra :)

Idag var första riktiga provkörningen med laddtryck, och jävlar vad gött de suger tag i en :näsblod

Börjar ladda strax innan 5k och skjuter iväg vid 6k :)

skoj att höra att du äntligen fått känna på den lite :tummenupp
 
Lönen har kommit, vilket betyder att man måste bränna lite pengar.

Har beställt ett 7" lyse fram med hållare.

Samt en LSL krona med tillhörande styre.
 
Det var ju tråkigt.

Men du hade väl fler toppar? även om du inte har en lika fin värstingtopp kommer du ändå kunna typ 300hk vilket räcker mer än väl i en fighter. Säsongen är ännu en bit bort, du hinner lätt!

Riv HELA motorn och rensa varenda skrymsle o kanal innan du bultar på en ny topp. Kolla även konditionen på oljepumpen. toppar rasar inte för inte.
 
Det var ju tråkigt.

Men du hade väl fler toppar? även om du inte har en lika fin värstingtopp kommer du ändå kunna typ 300hk vilket räcker mer än väl i en fighter. Säsongen är ännu en bit bort, du hinner lätt!

Riv HELA motorn och rensa varenda skrymsle o kanal innan du bultar på en ny topp. Kolla även konditionen på oljepumpen. toppar rasar inte för inte.

Jag är lat, åker och hämtar en ny turbo motor till helgen, med lite mer kubik och lock up koppling m.m
 
Stämmer bra de, Uffe i eskilstuna

Hur är lock up koppling att köra på gatan?

Förstod att det var hans motor.

När det gäller kopplingen så är det en dröm att åka gata jämfört när jag hade extra fjädrar och ringar. Visserligen så ska det vara krångligare att dra in kopplingen efter ett visst varvtal (fullgas repa) men det är inget jag märkt.
 
Då var den på plats,

15000kr och 100mil senare så äger jag en ny motor, blev lite stress meck igår, först köra 100 mil sedan riva ur skrot motorn och sedan göra den nya motorn klar för gatkörning.

Eftersom det var en dragrace motor jag köpte så fanns ingen generator, och oljetråget hade de kortat av. Givetvis så läckte det som ett såll.

Även tändplattan fick bytas ifrån dynatek 4000 till en orginal.

Stort plus är att de sitter nya lager i motorn, lockup koppling 1214cc och o-ringad cylinder portad topp m.m

Han hade tydligen plockat ur ca 460hk med kk27 och insprutning.

Så den håller säkert bra för min pluttiga turbo
 

Bifogat

  • DSCN0095.JPG
    DSCN0095.JPG
    189.2 KB · Visningar: 235
  • DSCN0097.JPG
    DSCN0097.JPG
    150 KB · Visningar: 196
Då var den på plats,

15000kr och 100mil senare så äger jag en ny motor, blev lite stress meck igår, först köra 100 mil sedan riva ur skrot motorn och sedan göra den nya motorn klar för gatkörning.

Eftersom det var en dragrace motor jag köpte så fanns ingen generator, och oljetråget hade de kortat av. Givetvis så läckte det som ett såll.

Även tändplattan fick bytas ifrån dynatek 4000 till en orginal.

Stort plus är att de sitter nya lager i motorn, lockup koppling 1214cc och o-ringad cylinder portad topp m.m

Han hade tydligen plockat ur ca 460hk med kk27 och insprutning.

Så den håller säkert bra för min pluttiga turbo


Satt motorn möjligtvis i ett superstreetchassie av modell 1100F

Stålram som gick på sidorna utav motorn??

Byggde en sådan åt en polare i mitten på 90 talet som sedan såldes till en Ulf i Eskilstuna
 
Satt motorn möjligtvis i ett superstreetchassie av modell 1100F

Stålram som gick på sidorna utav motorn??

Byggde en sådan åt en polare i mitten på 90 talet som sedan såldes till en Ulf i Eskilstuna

Ingen koll på de tyvärr. Något chassi såg jag aldrig.
Hör av mig sen när allt är klart för körning i bänk, så gör vi ett nytt försök
 
Skönt att få ordning på grejorna igen, hoppas det går bättre nu.
Snyggt golv du har i garaget :tummenupp

Har inte alla parkett i garaget:confused::tungan

Hoppas på uppstart på måndag, ligger hemma med feber idag.
Så det blir inget skruvande idag. Men det skall bara vara och hänga tillbaka förgasare o luftburk.

Sedan justera grenröret i rostfritt som aldrig passar.
 
Har inte alla parkett i garaget:confused::tungan

Hoppas på uppstart på måndag, ligger hemma med feber idag.
Så det blir inget skruvande idag. Men det skall bara vara och hänga tillbaka förgasare o luftburk.

Sedan justera grenröret i rostfritt som aldrig passar.

Då skulle du se min lilla håla som jag får hålla till i (men det är mitt rum)
 
Nu lever den igen:banana

Men fortfarande lite problem med förgasarna, så fort jag drar in choken så dör den, vad göra?
 
Back
Top