fazerfun
Gudomlig sporthojare
Hade den nyinköpta hojen inne på stor service nyligen (inkl däck) hos en mindre firma som jag anlitat förut. Ett gäng tusenlappar fattigare kunde jag häromdagen konstatera att tomgången var rejält nedskruvad (ca 1200 varv/m), vilket den knappt går runt på. Än tristare var att den dör nar man chokar, vilket den inte gjorde innan. Så jag sket i choken och då funkar det någotsånär bra. Håller man varvet uppe, inga probs, men i låga farter, tex vid rödljus med varm motor, kroknar den direkt. När jag startar hostar den igång och det puffar lite svart ur pipan men bra går den inte. Gissar jag fel om jag tror den går tokfett eller kan det vara något annat?
Pratade med verkstan och tonen var inte lika vänlig nu som när jag halade fram VISAkortet och skulle betala. "jamen vi testade ju hojen innan du hämtade den och då gick den ju bra...." I mina ögon är detta ett backobb: de har kladdat till blandningen på något sätt och då ska det göras om, kostnadsfritt. Eller??
Pratade med verkstan och tonen var inte lika vänlig nu som när jag halade fram VISAkortet och skulle betala. "jamen vi testade ju hojen innan du hämtade den och då gick den ju bra...." I mina ögon är detta ett backobb: de har kladdat till blandningen på något sätt och då ska det göras om, kostnadsfritt. Eller??
klart dom ska fixa det, lär ju inte vara något allvarligt om den funkade fint innan servicen..