Gsxr 1100 -91:a!

OLJEKYLD GSXR skrev:
Låter som att min gode vän som fick köpa min -89 för 20 gjorde en bra affär då:
Nej det betyder att du ser vad grejorna kan tänkas vara värda mer än nåt slags nostalgiskimmer:lol

Det är nånstans där jag tycker de skulle ligga faktiskt.

fazerfun skrev:
den här då...???

showobjectpage.asp

provkörde den idag....gick som en dröm (från 1986...)

Jag vill inte starta krig och man kan inte diskutera smak egentligen, men jag tycker det där är en usel hoj på alla sätt.
Jo jag har ägt en sådan, fast ett år nyare, aldrig mer säger jag, de nyare är bättre.
Jag kan dock se att en 86a kan vara kul just för att det är första årsmodellen, en fin blå/vit är ju nåt att spara på om inte annat.

Poacher skrev:
Jo helt sant, men jag har ändå lite svårt att förstå varför modellen värderas så högt, dessa hojar såldes i massor och under vissa år var de bland de som sålde mest av alla hojar i landet.
Det är alltså en vanlig hoj och detta framhålls ju som nåt negativt av majoriteten på detta forum när det gäller andra hojar.
De har gott rykte, sägs vara skottsäkra osv, men man ska komma ihåg att de är 15 år gammla nu, många av dem är rätt dåliga vid det här laget.

Det är bara av dessa skäl jag själv tycker att det är löjligt när nån ska ha 40 tusen för en sån här hoj.

Ja jag vet att det handlar om tillgång och efterfrågan och att jag inte bestämmer priserna, men jag tycker nog man ska fundera på det hela innan köp iaf.
Skottsäker motor & billig att försäkra, denna hoj var Sveriges mest sålda hoj -90, men dom få som lever idag går på strippen eller körs som brukshoj, visst är hojen ett sänke och kan knappast mäta sig mot dagens raketer, men den har charm och brutal utstrålning liksom CBX sexpipa :tummenupp

Poacher skrev:
Nej det betyder att du ser vad grejorna kan tänkas vara värda mer än nåt slags nostalgiskimmer:lol

Det är nånstans där jag tycker de skulle ligga faktiskt.

Tillgång och efterfrågan, inse att majoriteten inte delar din uppfattning om värdet på dessa hojar. Hela Sverige vimlar iannatfall av lurade 1100R ägare. :D

OLJEKYLD GSXR skrev:
En gammal cbx kan väl vara charmig, men gixxern är både charmig och har kvaliteter såsom ram, bromsar och motor :tungan
Min gammelgixxer har iaf ett gångjärn i ramen eller nåt, den gungar när man pressar den på bana.

Men konstigt att alla gammelgixxerägare i denna tråd vill att deras hoj ska vara värd 35`+ :lol
R1`98 35` vs GSXR `90 35` vad väljer man...

Tysken skrev:
Men konstigt att alla gammelgixxerägare i denna tråd vill att deras hoj ska vara värd 35`+ :lol
R1`98 35` vs GSXR `90 35` vad väljer man...

Var hittar du en R1á för 35???????????? Billigaste R1 på blocket kostar 56!
För 35 får man en Fireblade 92-93 och det är en trevlig hoj, sedan beror det bara på vad man skall ha hojen till.
Sedan är inte alla gamla Gixxers värda 35.

har ägt min sen i feb. o tycker gixxern är helt underbar. jävligt snygg o skön att köra, så en 91 ska du nog fundera på.....
:banana

gixxer_1255 skrev:
Var hittar du en R1á för 35???????????? Billigaste R1 på blocket kostar 56!

Jo på blocket finns det många stollar.
Såg en GSXR1100 `88 Svart/guld som någon begärde 65´ för där...
Jag anser att en R1 98 (eller nån annan 98) bör betinga ett värde av ca 35-40´, ZX-9 98 ligger väl där ungefär.

Tysken skrev:
Jo på blocket finns det många stollar.
Såg en GSXR1100 `88 Svart/guld som någon begärde 65´ för där...
Jag anser att en R1 98 (eller nån annan 98) bör betinga ett värde av ca 35-40´, ZX-9 98 ligger väl där ungefär.

Men tyvärr är det det som står på prislappen som gäller inta vad ni tycker, iaf till ni lycktas övertyga säljaren att han har fel.

:fakta
Poacher skrev:
Jag vill inte starta krig och man kan inte diskutera smak egentligen, men jag tycker det där är en usel hoj på alla sätt.
Jo jag har ägt en sådan, fast ett år nyare, aldrig mer säger jag, de nyare är bättre.
Jag kan dock se att en 86a kan vara kul just för att det är första årsmodellen, en fin blå/vit är ju nåt att spara på om inte annat.

85 kom väl första?

gixxer_1255 skrev:
Men tyvärr är det det som står på prislappen som gäller inta vad ni tycker, iaf till ni lycktas övertyga säljaren att han har fel.

Jag håller med dig men samtidigt inte, prislappen gäller men man behöver ju inte handla för det. Jag antar att den R1:an du såg från 98 för begärt pris 56´är kvar hos sin ägare, likaså 1100 "jubileumsblaj" för 65´.
men samtidigt, är det någon som lyckas få ut 35`+ för sin nästan 20 år gamla stridsvagn så är det ju bara att gratulera, det är dock en viss risk att dom blir kvar med raset ett tag.

Tysken skrev:
Jag håller med dig men samtidigt inte, prislappen gäller men man behöver ju inte handla för det. Jag antar att den R1:an du såg från 98 för begärt pris 56´är kvar hos sin ägare, likaså 1100 "jubileumsblaj" för 65´.
men samtidigt, är det någon som lyckas få ut 35`+ för sin nästan 20 år gamla stridsvagn så är det ju bara att gratulera, det är dock en viss risk att dom blir kvar med raset ett tag.

vaddå? en gixxer är ju ovärderlig! Vi som äge roch tänker sälja borde gå ihop i en pakt och aldrig annonsera ut under 38.000 :banana oavsett årsmodell och skick :hihi

Kawwa skrev:
vaddå? en gixxer är ju ovärderlig! Vi som äge roch tänker sälja borde gå ihop i en pakt och aldrig annonsera ut under 38.000 :banana oavsett årsmodell och skick :hihi

Ja fast då blir ni ju inte av med dom heller :lol

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...