Gsxr 1100 -91:a!

låDan skrev:
Kålla in denna sidan http://user.tninet.se/~lvn930t/history.htm
Har en 1100 -93 o e förjävla nöjd med den nu när framgaffeln e renoverad o väghållningen e inställd av en fackman :tummenupp

Precis det var den siten jag pratade om innan. För väl försöka att sätta mig in i det tekniska på riktigt. :hihi

J.J.- Tack för ditt tips, så får det bli jag litar på dig :tummenupp

Last edited:
En anna dålig sak är ju att de är högt värderade, dvs man får betala en hel del för ett fint ex., och då framstår 2 generationer nyare hojar som bättre val.

Man vill ju inte betala 35-40 för en gsxr1100 hur fin den än är.

Poacher skrev:
En anna dålig sak är ju att de är högt värderade, dvs man får betala en hel del för ett fint ex., och då framstår 2 generationer nyare hojar som bättre val.

Men det är nog den bittra saningen att man måste upp med pengarna för att få en fin 89-92 Gixxer.

gixxer_1255 skrev:
Men det är nog den bittra saningen att man måste upp med pengarna för att få en fin 89-92 Gixxer.

Jag köpte denna 89´a för 23000:-.. inte bästa skick utseendemässigt direkt.. men det går ju alltid att fixa, så kan det bli rätt bra ändå....

Jag har en del att fixa på den.. typ lacka om den osv.. men jag har en polare som kan lacka gratis.. det är bara materialet jag få betala.. vilket inte blir så mycket på en hoj..

Jag köpte 1186cc cylinder med kolvar för bara 2000:- av Olzen här på sporthoj! Delarna hade bara gått 2000mil.. ska bli fint att få i dem...

Sen har man väl fått fixa lite nya blinkers osv.. men inget dyrt än så länge!

Motorn är det inget fel på! Killen som hade den innan hade bytt växelrullen på den... för 2´ans växel hoppade ur... Han bytte även dreven när han ändå höll på, och kopplings lamelerna. Sen hade han en spricka i en av orginalförgasarna.. så han fick tag i fräsha RS38´or...

Allt detta fick jag för 23000:- rätt okej pris! :)
:banana

Bifogat

• bågen.jpg
    bågen.jpg
    123.5 KB · Visningar: 141
Araikaj skrev:
Precis det var den siten jag pratade om innan. För völ försöka att sätta mig in i det tekniska på riktigt. :hihi

J.J.- Tack för ditt tips, så får det bli jag litar på dig :tummenupp

Spana in denna site. :tummenupp

J.J skrev:
Oljekyld om man får vara lite petig, :7peta fanns to. -92.
91:an och 92:an har en annan topp med enkelvippor vilket gör det nästan omöjligt att hitta trim-kammar. Dessa årmodeller har även vacum 40:or istället för 36:or vilket ger lite mer effekt. Jag tror att det råder en viss förvirring gällande framgafflar osv. pga. att dessa hojar byggs om en hel del..
90 kom USD:n i Sverige.
Se till att köpa en ifrrån 89-92=1127 cc snurran som är outstanding... :yoparty

Klart man skall vara petig :tummenupp

Å fördelen med 91, 92 är då att dessa inte är söndertrimmade i samma utsträckning eftersom det inte är lika lätt att hitta delar.

Poacher skrev:

Beror ju på hur man resonerar. Visst är det en gammal hoj, men den hänger med ganska så bra om det inte bara går rakt fram. Jämför försäkringspremien :tummenupp en 91,92 ca 3500 hel/hel en 89,90 ca 2500 hel/hel. För mig. Det får man inte ge för en 2 generationer nyare.

/en som sålt en -00 för att åka billigare!

Kawwa skrev:
Beror ju på hur man resonerar. Visst är det en gammal hoj, men den hänger med ganska så bra om det inte bara går rakt fram. Jämför försäkringspremien :tummenupp en 91,92 ca 3500 hel/hel en 89,90 ca 2500 hel/hel. För mig. Det får man inte ge för en 2 generationer nyare.

/en som sålt en -00 för att åka billigare!
Jo helt sant, men jag har ändå lite svårt att förstå varför modellen värderas så högt, dessa hojar såldes i massor och under vissa år var de bland de som sålde mest av alla hojar i landet.
Det är alltså en vanlig hoj och detta framhålls ju som nåt negativt av majoriteten på detta forum när det gäller andra hojar.
De har gott rykte, sägs vara skottsäkra osv, men man ska komma ihåg att de är 15 år gammla nu, många av dem är rätt dåliga vid det här laget.

Det är bara av dessa skäl jag själv tycker att det är löjligt när nån ska ha 40 tusen för en sån här hoj.

Ja jag vet att det handlar om tillgång och efterfrågan och att jag inte bestämmer priserna, men jag tycker nog man ska fundera på det hela innan köp iaf.

Last edited:
Poacher skrev:
Jo helt sant, men jag har ändå lite svårt att förstå varför modellen värderas så högt, dessa hojar såldes i massor och under vissa år var de bland de som sålde mest av alla hojar i landet.
Det är alltså en vanlig hoj och detta framhålls ju som nåt negativt av majoriteten på detta forum när det gäller andra hojar.
De har gott rykte, sägs vara skottsäkra osv, men man ska komma ihåg att de är 15 år gammla nu, många av dem är rätt dåliga vid det här laget.

Det är bara av dessa skäl jag själv tycker att det är löjligt när nån ska ha 40 tusen för en sån här hoj.

Ja jag vet att det handlar om tillgång och efterfrågan och att jag inte bestämmer priserna, men jag tycker nog man ska fundera på det hela innan köpa iaf.

Tur att inte alla förstår, för då får vi som älskar gammla Gixxrar ha dom för oss själva.

Har en 91:a med 3400 mil på mätaren. Jättenöjd med den, visst den är stor & tung och kanske inte den lättaste kurvhojen (speciellt inte för mig som är newbie) men tycker den går så att det räcker :yoparty

Slitstark som få och en av få supersporthojar som man faktiskt kan ha helförsäkring på utan att bli runierad :D

Svåraste var att hitta en oskruvad i fint skick. Gjorde det men fick hosta upp +30kkr i fight om den

Lycka till

/Drex

micke6 skrev:
Håller me dej, Gammla Gixxrar är ju kullthoj låt oss bevara dom!! :yoparty

Just det, dom börjar bli kultförklarade gammgixxrarna där av ökar dom i pris istället för att sjunka! Kolla vad du får för 20k. Inte mycket till hoj. 25 då ? Njae inte så mycket då heller, Man måste upp i 30 för att få något vettigt. Gäller de flesta märken och modeller. Under 30 får man risiga under 20-25 får man sönderskruvat.

Poacher skrev:

Tillgång och efterfrågan......35k för ett fint ex från början av i 90-talet är ingen ovanlighet. Jag har på kul bevakat de flesta objekt och köpesumman kontra begärt pris sedan jul och priserna ligger närmare 35k än 30.

Låter som att min gode vän som fick köpa min -89 för 20 gjorde en bra affär då:

Bifogat

• MEDIUM25.JPG
    MEDIUM25.JPG
    109.3 KB · Visningar: 80
den här då...???

showobjectpage.asp

provkörde den idag....gick som en dröm (från 1986...)

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025