GSXR 1000 insprutningsfråga...?

hoj

scud skrev:
2291378 Jo, fast nu sålde de ju inget istället....
Du kan programera om orginal boxen det kostar inte så mycket
Gjorde det på min kostade 1500 med bänkning och justeringen och dom kolla även balndnings förhållanden

sluggo skrev:
2291412 Du kan programera om orginal boxen det kostar inte så mycket
Gjorde det på min kostade 1500 med bänkning och justeringen och dom kolla även balndnings förhållanden

Var gjorde du det?

Lord Adrian skrev:
2290559 Eller $260 om man beställer från fuelmoto.com, + $32 för frakten som tar 2-5 dagar. Jag la en order igår kväll, men har inte fått nån bekräftelse ännu. Slutsumman för en PC3 och en TRE med frakt och tull och moms blir ca 2750:-

Återkommer med hur köpet avlöpt senare :banana

Sådärja, då har en liten låda med godis från Amerikat landat hos posten..:D

Pga lite mailstrul blev inte ordern lagd förrens den 14:e Juli och landade idag. Slutsumman blev ~3000:-, alltså lite mer än jag huvudräknat mig fram till, men fortfarande ett rätt ok pris för en PCIII och en TREmod, tycker jag. Fick PCIII:an laddad med en mapp för grejerna som sitter på, den lär väl inte vara optimal så bänkas ska den när tid, ork och pengar infinner sig samtidigt...;)

Tänk att så lite kan göra så mycket..

Eftersom hustrun beordrat montering av duschkabin och annat onödigt dröjde det till idag innan jag hann montera åtminstone TREmoden...Kan bara säga FAAN, vilken skillnad!!:tummenupp Känns som en helt ny hoj i låg och mellanregister, fullt gaspådrag från rullande på tvåan resulterade i lite lakrits på asfalten och hjullyft trots att jag hängde rätt långt fram på tanken...;) Nu har jag väl inte världen vassaste däck, tre år gamla Battlax, men ändock.

Känns som om dom $28.99 jag betalade för TRE:n är dom mest välinvesterade pengar jag nånsin lagt ut på en hoj.:tuttar

Dammar av min gamla tråd med en ny PCIII fråga....Såg på påverkommanders hemsida att det finns en gratis "accpump"funktion att ladda ner. Nån som testat den? Nåt att ha? Nu är den ju iofs gratis, så frågan är väl mest om det är värt besväret att börja mickla?

Proservice bänkar och ändrar org sprutet i Stockholm (Svininge)...

Kom igen nu då...Nån måste väl ha testat accpumpgrejen till PCIII?

Anyone?

Bueller?

Lord Adrian skrev:
2555116 Dammar av min gamla tråd med en ny PCIII fråga....Såg på påverkommanders hemsida att det finns en gratis "accpump"funktion att ladda ner. Nån som testat den? Nåt att ha? Nu är den ju iofs gratis, så frågan är väl mest om det är värt besväret att börja mickla?

:mattias Det är ALLTID värt besväret att mickla!! ;)

Dr.Bike skrev:
2556942 :mattias Det är ALLTID värt besväret att mickla!! ;)

NÄ! Jag har blivit gammal och lat!:D Annat var det när man var ung och entusiastisk och rev ur motor-bytte några vxllådedrev-monterade ihop skrotet på mindre än 6 timmar.

Jag får väl tanka ner den och hoppas på testkörningsväder i helgen.:tuttar

Lord Adrian skrev:
2556991 NÄ! Jag har blivit gammal och lat!:D Annat var det när man var ung och entusiastisk och rev ur motor-bytte några vxllådedrev-monterade ihop skrotet på mindre än 6 timmar.

Jag får väl tanka ner den och hoppas på testkörningsväder i helgen.:tuttar

Exakt!
Idag SMS:ar vi gnejset... inte skitar ner oss och håller i äckliga mekaniska tingestar. :smasha

Dr.Bike skrev:
2557586 Exakt!
Idag SMS:ar vi gnejset... inte skitar ner oss och håller i äckliga mekaniska tingestar. :smasha

Ah...the memorys...minns hur ohyggligt stolt jag var över mig själv när allt var tillbaka UTOM slangarna till oljekylet....Det märkte jag efter 2,5 liter syntetolja i en pöl på golvet:rolleyes: :D

Lord Adrian skrev:
2557735 Ah...the memorys...minns hur ohyggligt stolt jag var över mig själv när allt var tillbaka UTOM slangarna till oljekylet....Det märkte jag efter 2,5 liter syntetolja i en pöl på golvet:rolleyes: :D

Nära skjuter man ingen(?) motor!

Värre saker har skett...mycket värre. KOlla in mektabbar-tråden! :rofl
Man har hunnit med en del...
Och ffa lär man sig aldrig den grundläggande regeln.

(If it works...Dont fix it!)

Som sagt, jag menade med mina ord om att "det alltid är nödvändigt att meka..." att du iaf kan PROVA.
Såklart.

Men samtidigt ringer en liten minnesklocka om just detta, där någon inte hade uppnått något reellt resultat alls.
(Vilket JAG tycker verkar underligt, då acc.pump kontra icke BRUKAR vara en stor skillnad på förgasarhojar iaf)
Men vem vet, hojar med sprut kanske HAR detta original, men att denna patch bara accentuerar denna effekt ytterligare?

Dr.Bike skrev:
2558669 Som sagt, jag menade med mina ord om att "det alltid är nödvändigt att meka..." att du iaf kan PROVA.
Såklart.

Men samtidigt ringer en liten minnesklocka om just detta, där någon inte hade uppnått något reellt resultat alls.
(Vilket JAG tycker verkar underligt, då acc.pump kontra icke BRUKAR vara en stor skillnad på förgasarhojar iaf)
Men vem vet, hojar med sprut kanske HAR detta original, men att denna patch bara accentuerar denna effekt ytterligare?

Nja...ska man tro PCIII:s hemsida så ska det vara en ny funktion...där finns en del parametrar att fibbla med. Exvis hur hastigt gaspådrag för att "lösa ut" accpumpen, hur mycket extra soppa under hur många rotationer...Jaja, jag ska tanka ner patchen och hoppas på provkörningsväder nån dag...:)

Lord Adrian skrev:
2277228 Jag har nyss införskaffat mig en Gixxer 1000 K1, den är kittad med KN-filter och Jardin bolton...Frågan jag ställer mig är; kompenserar sprutet för dessa prylar "automatiskt" eller riskerar jag att köra den magert med brända ventiler å elände?

Följdfråga: Vid en vanlig bänkning, mäts luft/bränsleblandningen då eller bara effekten?

Har iofs tänkt investera i en PC III, men tänkte spara den utgiften till i vinter, om möjligt. :tomten
dra på ganska rejält och ligg så en stund, dra sedan in kopplingen och döda motorn i fart. stiften säger ganska mycket

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...