Thomb
Hellre amortera än reparera o renovera!
Lever värsta Svenssonlivet o fyller gubbe om 2 månader.
Varken hinner eller längre vill jaga kurvor. Har rullat hoj i 5 sesonger, först TL1000S (halv sesong, passade inte mig), YZF750R (passade mig som fisken i vattnet) och sist nu R1 (2 sesonger) som var ”underhållande” men som sagt så blir mina turer allt mer sällan
och mestadels till o från jobbet.
Så till min ”undran”. Varken kört VFR750F (-90-92) lr GSX600F (-97-98) och ogillar att bara dra till nån för o provköra (kanske ända rätta sättet). Tycker GSX600F:en verkar ha go körställning men e rädd för att komma att sakna pulver. VFR750F:en kanske e onödigt ”sportig” (vet att de e en sporttourer) då jag vill lämna den biten. (bl.a kraschat för många gånger) Än en gång alltså nån som vill ha synpunkter (på just dessa två hojar).
Drar o köper nån av dessa två under juni månad…
PS. Va gör nån på sporthoj.com som vill lämna sporthojskörning?
…DS
/ Thomb
Varken hinner eller längre vill jaga kurvor. Har rullat hoj i 5 sesonger, först TL1000S (halv sesong, passade inte mig), YZF750R (passade mig som fisken i vattnet) och sist nu R1 (2 sesonger) som var ”underhållande” men som sagt så blir mina turer allt mer sällan Så till min ”undran”. Varken kört VFR750F (-90-92) lr GSX600F (-97-98) och ogillar att bara dra till nån för o provköra (kanske ända rätta sättet). Tycker GSX600F:en verkar ha go körställning men e rädd för att komma att sakna pulver. VFR750F:en kanske e onödigt ”sportig” (vet att de e en sporttourer) då jag vill lämna den biten. (bl.a kraschat för många gånger) Än en gång alltså nån som vill ha synpunkter (på just dessa två hojar).
Drar o köper nån av dessa två under juni månad…
PS. Va gör nån på sporthoj.com som vill lämna sporthojskörning?
…DS/ Thomb
Nån i GBG med många mils omnäjd och med en VFR750F -90 lr nyare blir runt 30 papp rikare o en hoj fattigare...
som jag får till minst 10 papp... Annars vore d ett mycke bra allternativ...
trotts min "suspekta" inställning till GSX600F vad det gällde just pulvret i maskinen. Även körställningen var knepigare än vad jag föreställt mig. Inte bra att man senast haft en R1:a som man ohjälpligt gämför med.
Jag vet att det är fel men vad gör man. Flög av den hyffsat var efter familjen inte uppskattar sportcyklar
så jag tänkte man kanske kunde gå halva vägen var. Här nest får jag ge mig på en VFR då o gämföra...
dvs likt vad man begärde för VFR/GSX...