GSX400E, svårstartad, ingen tomgång.

• Thread starter Thread starter /J
  • Start date Start date
Dom ser fina ut, kunde tro att dom är helt nya och jag har tidigare sprayat startgas runt dom utan resultat.

Börjar förstå varför den här hojen var till salu men den ska fan igång.

Har den bara någon form av vacuum genom förgasarna får den ju soppa, om en kanske inte i rätt mängd.

Hur känns det om du håller för inhävet på en förgasare samtidigt som du drar starten? Den borde bli något fuktad av soppa.

Har den bara någon form av vacuum genom förgasarna får den ju soppa, om en kanske inte i rätt mängd.

Hur känns det om du håller för inhävet på en förgasare samtidigt som du drar starten? Den borde bli något fuktad av soppa.

Jo jag tycker också det, börjar fundera på om det är något annat som strular så att det inte bildas vacuum. Kan ju iofs suga i vacuumslangen samtidigt som jag drar på starten, då bör det ju komma in soppa tycker jag.
Ska ju inte mycket till för att öppna membranet i kranen men den kanske behöver en sup så den startar riktigt för att det ska bildas tillräckligt med vacuum?

Någon pratade om ventiljustering men spelar det verkligen någon roll för vacuumet?

Inhävet? Du menar att jag ska hålla för så den inte får luft?

Borde den inte få soppa när man har choke, då öppnar den väl en extra kanal för bränsle eller tänker jag galet nu efter några öl?

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...