"Wannabe"Katana
Ny medlem
Hej!
Jag verkar ha köpt mig ett problem...
Köpte för ett par dar sen en GSX1100es som vid köpet var utan tomgång och som gick dåligt, tålde inget gaspådrag över hela registret.
Jag bytte tändstift och rengjorde gasarna och ställde även upp nålarna två hack till max.
Eftersom den enligt utsago skulle vara trimmad, borrad 1200 och med ett par milda kammar men med originalinställda förgasare.
Nu går den som ett skott över 4000rpm, men tomgångsproblemet kvarstår.
Så fort motorvarvet sjunker under 1800rpm så tvärdör motorn.
Jag skulle tro den går för fett eftersom ett kraftigt gaspådrag när just när den dör kan rädda den.
Och oftast startar den inte utan att puttas igång.
Har försökt ställa blandskruvarna för tomgången men utan att lyckas.
Funderar på om nålinställningen kan påverka tomgångsblandningen?
Tips emottages gärna...
Jag verkar ha köpt mig ett problem...
Köpte för ett par dar sen en GSX1100es som vid köpet var utan tomgång och som gick dåligt, tålde inget gaspådrag över hela registret.
Jag bytte tändstift och rengjorde gasarna och ställde även upp nålarna två hack till max.
Eftersom den enligt utsago skulle vara trimmad, borrad 1200 och med ett par milda kammar men med originalinställda förgasare.
Nu går den som ett skott över 4000rpm, men tomgångsproblemet kvarstår.
Så fort motorvarvet sjunker under 1800rpm så tvärdör motorn.
Jag skulle tro den går för fett eftersom ett kraftigt gaspådrag när just när den dör kan rädda den.
Och oftast startar den inte utan att puttas igång.
Har försökt ställa blandskruvarna för tomgången men utan att lyckas.
Funderar på om nålinställningen kan påverka tomgångsblandningen?
Tips emottages gärna...