GSX1100-82, sänkt och förlängd......typ..

Intentionen är att den ska vara såhär låg, skulle det visa sig bli för trångt mellan hjul och avgassystem så kapar jag nog hellre upp ramen och vinklar ut styrhuvudet än höjer den. Jag räknar med att skrapa i med avgassystemet ibland men jag tror inte den kommer köras så flitigt ändå. Stuket går före körbarhet i det här fallet :)
 
Intentionen är att den ska vara såhär låg, skulle det visa sig bli för trångt mellan hjul och avgassystem så kapar jag nog hellre upp ramen och vinklar ut styrhuvudet än höjer den. Jag räknar med att skrapa i med avgassystemet ibland men jag tror inte den kommer köras så flitigt ändå. Stuket går före körbarhet i det här fallet :)

Oavsett hur mycket jag är emot det konceptet är jag för att du bygger precis som du vill.:tummenupp
 
Intentionen är att den ska vara såhär låg, skulle det visa sig bli för trångt mellan hjul och avgassystem så kapar jag nog hellre upp ramen och vinklar ut styrhuvudet än höjer den. Jag räknar med att skrapa i med avgassystemet ibland men jag tror inte den kommer köras så flitigt ändå. Stuket går före körbarhet i det här fallet :)

:tummenupp
 
annars tillhör ju sidewinder de där stuket, så djäkla rätt!
min tog i mest hela tiden. en gång i en grop trodde jag hojen skulle gå av på mitten.
men de funka. tror de va ca 8 cm från backen.
tror dessa gsx1100 med runda lyset kommer stiga i värde i framtiden likn katana men inte lika mycket självklart. gryma hojar!
 
Last edited:
Jag har tyvärr inget sidewindersystem som passar just nu och annonser har inget gett heller så det lär nog bli en beställning från USA framöver..
 
kanske bygga eget?
kapa av orginalkrökarna, vrida dom utåt. köpa färdig kollektor.
fast ett kromat sidewinder med H&V är ju ybergrymt.
 
Jag har ett Sidewinder liggande som ska passa på en tidig GSX-R som jag har funderat på att bygga om men jag får se hur jag gör...
 
Jag skruvade isär ett gaffelben inför kortningen idag.

IMG_0435.jpg

Jag antar att det bara är att peta dit en distans av valfri längd utanpå röret mellan den lilla korta fjädern och botten på gaffelbensröret...? Nån nämnde tidigare att det måste vara ett hål för oljan i distansen och en låsskruv men behöver det verkligen vara det här.....?
 
IMG_0435b.JPGHej Ubbejävel, distansen placerar du ovanför den korta fjädern (se bild). Gaffeln blir lika mycket kortare som distansen är lång. Detta har fungerat bra på dom GSX gafflar jag har sänkt genom åren.
 
Den korta fjädern är fast i det läge som den sitter på bilden så jag sätter distansen under den istället, det borde ju bli samma sak. Jag svarvade till ett par 72mm långa distanser av alu idag och har provmonterat det ena benet och det blev 65mm kortare, det är jag nöjd med. Den korta fjädern komprimeras ju förstås lite också i och med att man pressar ihop huvudfjädern en hel del, det är väl där de där sju felande millimetrarna försvinner.
 
Last edited:
Nu är ett V&H Sidewinder beställt på Ebay.Totalt med expressfrakt från USA hamnade prislappen på 2800kr, det tycker jag inte man kan klaga på :)


Tull på närmare 800kr tillkom.
 
Last edited:
Helt ok och helt rätt!

Ja det tror jag också :)

Eftersom jag tyckte att hojen varvade alldeles för mkt så köpte jag ett ganska mkt mindre bakdrev från Nikasilproffsen som jag provmonterade idag.
Jag hade hoppats på att det mindre bakdrevet skulle göra att den nya O-ringskedja, som redan satt på motorcykeln när jag köpte den, skulle räcka till trots den längre svingen men till min fasa upptäckte jag att det saknas tre länkar..... :(

Är det möjligen någon av er som har en stump 630 O-ringskedja i bra skick liggandes som jag skulle kunna skarva med? Jag har inte lust att köpa en ny...
 
Last edited:
Kanske, hur många länkar behöver du ?
 
Tyvärr, kollade i garaget, men jag hade visst gjort mig av med alla 630-grejer... :va
 
Irritationen är stor i garaget!

Jag beställde ju ett nytt Vance & Hines för nån vecka sedan, det kom idag.

Glad i hågen for jag iväg till postens utlämningsställe och hämtade ut min fina låda med en stor V&H-logga på sidan men jag blev inte lika glad när jag kom hem, öppnade paketet och upptäckte att det var fel system. Det var inget "Sidewinder" som jag ville ha, det var den "vanliga" modellen som ligger under motorn!!

Det visade sig att det var jag som, i stridens hetta, hade lyckats beställa fel system. Istället för ett 12001p blev det ett 12001.......... :huvet

Så om det är någon av er som är sugen på ett splirrans nytt system som aldrig ens varit i närheten av att monteras på en hoj så finns det ett på Blocket strax :(
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top