Ett av de två 12-15 mm tjocka s-formade oljerören i motorns framkant mellan toppen och vevhuset läcker vid övre infästningen. Ingen allvarlig läcka men det kommer en droppe då och då och motorns framsida blir helt täckt av en olja+damm-kaka.
Kan inte se några bultar eller andra fästanordningar, ser ut som om rörets ena ände är inkörd i ett hål i toppen och den andra i blocket.
Går det att få loss rören utan att lyfta toppen?
Nån som vet hur tätningen är ordnad?
Eller vad jag egentligen mest undrar: Hur fixar man enklast en sån läcka?
Kan inte se några bultar eller andra fästanordningar, ser ut som om rörets ena ände är inkörd i ett hål i toppen och den andra i blocket.
Går det att få loss rören utan att lyfta toppen?
Nån som vet hur tätningen är ordnad?
Eller vad jag egentligen mest undrar: Hur fixar man enklast en sån läcka?