GSX-R Strömbrytare kopplingshandtag = Kanada

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Hej jag kollar i reservdelskatalogen för GSX-R750, en 88:a.
Det är listat en strömbrytare som sitter under kopplingshandtaget.
Genom att lusläsa elscheman för olika marknader kom jag fram till att de som såldes i Kanada har en strömbrytare på kopplingshandtaget som har uppgiften att leda ström när kopplingshandtaget är intryckt. Den ligger i serie med ledaren från startknapp till startrelä, dvs man måste hålla in kopplingen för att startmotorn skall snurra när man trycker på startknappen. Sådana krav hade de i Kanada alltså. Kan sorteras in under 'värdelöst vetande' i vår världsdel.
:bow
 
gunnar_gt750 skrev:
Hej jag kollar i reservdelskatalogen för GSX-R750, en 88:a.
Det är listat en strömbrytare som sitter under kopplingshandtaget.
Genom att lusläsa elscheman för olika marknader kom jag fram till att de som såldes i Kanada har en strömbrytare på kopplingshandtaget som har uppgiften att leda ström när kopplingshandtaget är intryckt. Den ligger i serie med ledaren från startknapp till startrelä, dvs man måste hålla in kopplingen för att startmotorn skall snurra när man trycker på startknappen. Sådana krav hade de i Kanada alltså. Kan sorteras in under 'värdelöst vetande' i vår världsdel.
:bow

Inte helt ovanligt i Sverige, finns t ex en på min Blackbird för att kunna starta motorn med växel i -men med kopplingshandtaget inne.
 
För oss som har-mer-hästar-än-man-kan-nyttja är den switchen helt perfekt för two-step funktion vid starten, speciellt om man vill bygga laddtryck i turbon.

gunnar_gt750 skrev:
Hej jag kollar i reservdelskatalogen för GSX-R750, en 88:a.
Det är listat en strömbrytare som sitter under kopplingshandtaget.
Genom att lusläsa elscheman för olika marknader kom jag fram till att de som såldes i Kanada har en strömbrytare på kopplingshandtaget som har uppgiften att leda ström när kopplingshandtaget är intryckt. Den ligger i serie med ledaren från startknapp till startrelä, dvs man måste hålla in kopplingen för att startmotorn skall snurra när man trycker på startknappen. Sådana krav hade de i Kanada alltså. Kan sorteras in under 'värdelöst vetande' i vår världsdel.
:bow
 
Har också så på min GSXR från 97... Måste hålla inne kopplingen för att man ska kunna starta, oavsett om stödet är nere eller växeln i.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top