GSX-R Strömbrytare kopplingshandtag = Kanada

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Hej jag kollar i reservdelskatalogen för GSX-R750, en 88:a.
Det är listat en strömbrytare som sitter under kopplingshandtaget.
Genom att lusläsa elscheman för olika marknader kom jag fram till att de som såldes i Kanada har en strömbrytare på kopplingshandtaget som har uppgiften att leda ström när kopplingshandtaget är intryckt. Den ligger i serie med ledaren från startknapp till startrelä, dvs man måste hålla in kopplingen för att startmotorn skall snurra när man trycker på startknappen. Sådana krav hade de i Kanada alltså. Kan sorteras in under 'värdelöst vetande' i vår världsdel.
:bow
 
gunnar_gt750 skrev:
Hej jag kollar i reservdelskatalogen för GSX-R750, en 88:a.
Det är listat en strömbrytare som sitter under kopplingshandtaget.
Genom att lusläsa elscheman för olika marknader kom jag fram till att de som såldes i Kanada har en strömbrytare på kopplingshandtaget som har uppgiften att leda ström när kopplingshandtaget är intryckt. Den ligger i serie med ledaren från startknapp till startrelä, dvs man måste hålla in kopplingen för att startmotorn skall snurra när man trycker på startknappen. Sådana krav hade de i Kanada alltså. Kan sorteras in under 'värdelöst vetande' i vår världsdel.
:bow

Inte helt ovanligt i Sverige, finns t ex en på min Blackbird för att kunna starta motorn med växel i -men med kopplingshandtaget inne.
 
För oss som har-mer-hästar-än-man-kan-nyttja är den switchen helt perfekt för two-step funktion vid starten, speciellt om man vill bygga laddtryck i turbon.

gunnar_gt750 skrev:
Hej jag kollar i reservdelskatalogen för GSX-R750, en 88:a.
Det är listat en strömbrytare som sitter under kopplingshandtaget.
Genom att lusläsa elscheman för olika marknader kom jag fram till att de som såldes i Kanada har en strömbrytare på kopplingshandtaget som har uppgiften att leda ström när kopplingshandtaget är intryckt. Den ligger i serie med ledaren från startknapp till startrelä, dvs man måste hålla in kopplingen för att startmotorn skall snurra när man trycker på startknappen. Sådana krav hade de i Kanada alltså. Kan sorteras in under 'värdelöst vetande' i vår världsdel.
:bow
 
Har också så på min GSXR från 97... Måste hålla inne kopplingen för att man ska kunna starta, oavsett om stödet är nere eller växeln i.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top