Ketzer
Gudomlig sporthojare
Funderar på att börja åka sporthoj igen och har snöat in på är en
GSX-R 1000 2003-2004. Kommer att köra väg 100% om det fortsätter som innan.
Det jag funderar på är om inte en GSX-R 750 2004-2005 är ett bättre alternativ.
Kommer jag sakna vridet hos 1000 kubikaren?
Har 750 verkligen bättre köregenskaper?
Ni som vet och kört bägge hojarna kan ni inte berätta om era åsikter/upplevelser.
Sitter och filosoferar om att det kanske är för mycket pulver i 1000 kubikarn i vissa situationer?
En sak som jag verkligen gillade med min saknade 916 var att man kunde mosa på 100% gas ur kurvorna o dra den till maxvarv utan att man fick en "skita i byxorna" upplevelse. ( Det kanske är den som man vill ha
)
Då kanske 750n är lite lättare att utnyttja? Varvar ju mer också o det gillar mitt motoröra..
Skulle 750 kännas trött nån gång finns ju alltid lustgas att ta till, jag menar allvar
Gillar när det rör på sig!
(Har försökt söka i ämnet men inte fått sökfunktionen att funka)
GSX-R 1000 2003-2004. Kommer att köra väg 100% om det fortsätter som innan.
Det jag funderar på är om inte en GSX-R 750 2004-2005 är ett bättre alternativ.
Kommer jag sakna vridet hos 1000 kubikaren?
Har 750 verkligen bättre köregenskaper?
Ni som vet och kört bägge hojarna kan ni inte berätta om era åsikter/upplevelser.
Sitter och filosoferar om att det kanske är för mycket pulver i 1000 kubikarn i vissa situationer?
En sak som jag verkligen gillade med min saknade 916 var att man kunde mosa på 100% gas ur kurvorna o dra den till maxvarv utan att man fick en "skita i byxorna" upplevelse. ( Det kanske är den som man vill ha

Då kanske 750n är lite lättare att utnyttja? Varvar ju mer också o det gillar mitt motoröra..
Skulle 750 kännas trött nån gång finns ju alltid lustgas att ta till, jag menar allvar

(Har försökt söka i ämnet men inte fått sökfunktionen att funka)