GSX-R 750 K8 tråden

sittställning

Hej, efter ca 400 mil på hojjen så tycker jag inte att sittställningen är optimal och funderar på att flytta upp fotpinnarna. Jag är ca 170 lång och tycker inte att jag får bra grepp om tanken. Jag har satt dit stompgrips men för att knäna ska få riktigt bra grepp där de sitter så måste jag sitta på tå vilket blir lite ansträngade tycker jag. Kanske är jag bara lat och får vänja mig vid det men är det någon som känner igen sig och har gjort något åt det?

Kanske är jag bara lat och får vänja mig vid det men är det någon som känner igen sig och har gjort något åt det?

Näää, känner inte igen mej. Jag är iof 1,5 dec längre. Ett hett tips är tech-spec's High Fusion plattor på tanken. Ger fett bra grepp mot dito.

Så nu är stålomspunna bromsslangar införskaffade. Byte i vinter. Det vart BF goodridge. Det är bara att hoppas att de levererat med rätt banjobultar denna gång. Fast det går alltid att använda orginalen.

Så nu är stålomspunna bromsslangar införskaffade. Byte i vinter. Det vart BF goodridge. Det är bara att hoppas att de levererat med rätt banjobultar denna gång. Fast det går alltid att använda orginalen.

Du får gärna meddela mig när du tänkt byta dem så kan jag hålla dig sällskap :) om det är OK för dig.
Tänkte själv köpa dem men det skulle vara nyttigt för mig att se hur man går tillväga för att byta innan jag själv ger mig på hojen.

Tänkte skaffa slipon till nästa säsong.
Vad kör ni med för slipon? Har spanat mest på acra och yoshi men de kostar ju multum här i sverige, Vart ska jag köpa för att komma billigast undan?

Har mailat om pris till några handlare i usa nu. Vad kan frakt,tull,moms och vad man nu betalar extar kosta? Några handlare som rekomenderas?

Last edited:
Har mailat om pris till några handlare i usa nu. Vad kan frakt,tull,moms och vad man nu betalar extar kosta? Några handlare som rekomenderas?

Fraktkostnad är från firma till firma. 30% för moms o tull (även för fraktagiften) kan du räkna med som tillägg förutom pris och frakt.

slipon

Orginalljudet på en gsxr 750 k8 är ju inte speciellt kul så jag ska införskaffa slipon till nästa säsong. Vad Kör ni med för slipon?

Det verkar inte gå att göra så mycket med tanke på katalysatorn som påverkar. Så gå på det du utseendemässigt tycker är snyggast. Jag rekomenderar något system som har demonterbar insats sk DB-killer. Utan db-killern i på mitt billiga "streetfighter" system från www.louis.de låter det mer dovt inte speciellt myckat högre. Backa 2 sidor i tråden så ser du bild på det.

Behöver tips. Har tittat på en 750 08 men bara kört typ sp1 och fireblade tidigare. kommer jag bli missnöjd om jag köper den?

ärliga svar står och väljer mellan en ny blade eller en 750

tacksam för svar

Det finns en stor skillnad i och med cylindervolym är bara 750 cc mot nya bladens 1000cc. Det gör en del på vridmoment och effekt så det är lite att jämföra äpplen med päron. Missnöjd blir du om du tror att det är ett effektmonster men är du ute efter en kurvmaskin blir du det inte.

Behöver tips.
---
tacksam för svar

Tror du skulle sakna vridet på låga varv som kommer från en twin. Lillgixxen mpste varvas ganska bra för att komma till sin rätt. Inte lika orkeslös som en R4 600. Effekt på topp tycker jag att det finns gott om. Förbannat kul hoj på bana/kurvig väg. Bekväm i jämförelse med blejden. Inte lika busig som en ny blejd. :tummenupp

Nån här som har boka bankörning för 2010, har själv bokat 17-18 April SMC Gelleråsen:banana gick ju omkull förra året, så i år ska man väl hålla sig på hjulen:)

Nån här som har boka bankörning för 2010, har själv bokat 17-18 April SMC Gelleråsen:banana gick ju omkull förra året, så i år ska man väl hålla sig på hjulen:)

Inte bokat så mycket ännu. Men 17e är jag på plats, det är iaf klart samt en dag på gotland :)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back