GSX-R 750 K8 tråden

Nu är en Gixxer 750 k9 blå/vit beställd;)

Kommer köra mkt bana, vad har ni för krashpuckar?

Bokade bandagar, mantorp 2 maj, kinnekulle 12 juni, kemora med SMC, gotland med suzuki days gelleråsen 12 sept...

Valtermoto: Rampuckar, framaxelpuckar, svingpuckar och styrändar. Bekvämast att handla rakt över disk hos min handlare. Fast det finns billigare och säkert lika bra.

Endast knutstorp 9-10/7 bokat ännu. Påspädningen av snölagret i morse gör inte en så mc-sugen.

Last edited:
Tjena!
Är ganska nybliven medlem på detta forum, har dock följt denna tråd under en längre tid eftersom jag i fjol vinter införskaffade mig en Sukka 750:tummenupp.
Hur som helst så ska jag ta och köpa mig ett yoshi R-55 Slip-on, men är lite fundersam eftersom det här pratas om att denna dämpare ger ett grymt ljud, medans vissa påstår att ljudet inte är så mycket att hänga julgranen i eftersom katalysatorn fortfarande är kvar. Nu kommer jag att köpa denna dämpare dels för att den är snygg men självklart är ju ett skönt ljud ett stort plus.
Så om man jämför med orginaldämparen, är det någon större skillnad på ljudet där?
Hur är det med db-killern på denna dämpare, är den demonterbar?

Tjena!
Är ganska nybliven medlem på detta forum, har dock följt denna tråd under en längre tid eftersom jag i fjol vinter införskaffade mig en Sukka 750:tummenupp.
Hur som helst så ska jag ta och köpa mig ett yoshi R-55 Slip-on, men är lite fundersam eftersom det här pratas om att denna dämpare ger ett grymt ljud, medans vissa påstår att ljudet inte är så mycket att hänga julgranen i eftersom katalysatorn fortfarande är kvar. Nu kommer jag att köpa denna dämpare dels för att den är snygg men självklart är ju ett skönt ljud ett stort plus.
Så om man jämför med orginaldämparen, är det någon större skillnad på ljudet där?

Tjena Nicross,

Köpte själv r-55an förra året och enligt min smak så kunde ljudet få vara lite maffigare, jag har dock katten och db-killern kvar.
Man kan enkelt plocka bort db-killern om man vill (vilket jag kommer göra).

Men i det stora hela så är jag mycket nöjd då jag tycker att det är den snyggaste dämparen som finns att välja på.
Och Ja, det är skillnad på ljudet mellan r-55an och originaldämparen, inte så värst stor, men en viss skillnad är det till r-55ans fördel.

Tjena

Jag hittade ett riktigt coolt helsystem från Race Taylormade, kolla racetaylormade.com

Nu är det beställt och klart, via shinko.se. Så nu är det bara att vänta in våren;)

Tjena Nicross,

Köpte själv r-55an förra året och enligt min smak så kunde ljudet få vara lite maffigare, jag har dock katten och db-killern kvar.
Man kan enkelt plocka bort db-killern om man vill (vilket jag kommer göra).

Men i det stora hela så är jag mycket nöjd då jag tycker att det är den snyggaste dämparen som finns att välja på.
Och Ja, det är skillnad på ljudet mellan r-55an och originaldämparen, inte så värst stor, men en viss skillnad är det till r-55ans fördel.

Ok, tackar för informationen, vart ifrån beställde du?

Tjena

Jag hittade ett riktigt coolt helsystem från Race Taylormade, kolla racetaylormade.com

Nu är det beställt och klart, via shinko.se. Så nu är det bara att vänta in våren;)

Får du med db-killer så att du kan ha nya systemet på bana? Vad jag hört på andra hojar lever det där systemet om ganska bra.

Får du med db-killer så att du kan ha nya systemet på bana? Vad jag hört på andra hojar lever det där systemet om ganska bra.

Det kommer nog låta en del, kommer troligtvis ligga på gränsen. Jag har helsystem på min SV1000 och kör utan db-killer. Det funkar på bana, ibland har jag behövt släpps på gasen vid mätpunkten men annars inga problem...

Men det är så snyggt så jag var tvungen att köpa det! Eftersom nästan alla svenska banonor går i högervarv och utblåset sitter på höger sida, detta innebär att det alltid är vänt från ljudmätarena:tungan

Sys man inte , måste man iaf höras!

Last edited:
Tjena!

Köp och ta bort DB-killern, lätt att sätta på inför bankörning. Ljudet blir mkt goare anser jag.

Beställde den från ett företag via eaby.com - deals4twowheels

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YOSH...0408856QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Min bror va i usa just då så han kunde bära med sig den hem till mig.

Ok, har faktiskt kollat lite på just denna firma via ebay, för det är inte alla företag som skrver i annonsen att dämparen levereras komplet med monterings detaljer, men de gör ju denna firma. Har dock inge kontakter i USA som kan plocka hem den till mig, så det får bli att betala transport. Man skulle bara fått meddela leverantören om att märka paketet som "Gift" eller nått liknande och inte sätta priset på paketet så man slipper tull avgiften.

SÅ gott, nu är hojen äntligen inreggad o plåtarna kommer nästa vecka!!
Nu ska den lämnas iväg i helgen så att PC3an blir mappad med r-55an o KN-filter. Sen blir det :banana

Idag blev det första turen med hojen.
Ny servad och med nya sulor på " michelin power pure "

på fredag så är man på sviestad , första bankörningen för året..

Hoppas det blir bra väder.. :)

colossus

Idag blev det första turen med hojen.
Ny servad och med nya sulor på " michelin power pure "

på fredag så är man på sviestad , första bankörningen för året..

Hoppas det blir bra väder.. :)

colossus

Du får gärna berätta vad du tycker om däcken efter ditt banbesök. Varit lite nyfiken på dom. Hoppas du får skoj på banan! :yoparty

Är lite smått avundsjuk på er som får börja köra hoj nu, själv så gjorde jag ett lite väl vågat hopp med skotern för några veckor sedan och bröt ryggen, så hoj sesången blir uppsjuten till Juni-Juli i år pga man har en ställning runt koppen:( Så nu sitter man istället o tittar på fjolårsbilder och beställer en massa hoj prylar :D

Jaha då är man tillbaka efter licenskursen.

Det gick bra , licensen är klar.

Gelleråsen nästa 5 dagar kvar...

// Colossus

Det var kallt endast 4+ och regn så jag kan tyvär inte säga hur de var på torrt.

Men i regn fungerar det helt ok.

Fast med endast 4 + grader så blir de flesta däcken dåliga.

Däcket är helt ok.

Ska köra igen på Gelleråsen nu i helgen. Kanske blir det torr körning då.

// Colossus

Vad kör ni med för däcktryck på bana? Vad tycker ni om originaldäcken?
Har själv kört några bandagar och har inget att klaga på, har kört med 2.5 och 2.9 vilket väl få anses högt i ban-sammanhang.

Back