Mr THÖRN
Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Då borde det väl vara nåt skit med dödarknappen..
Kan du stänga av hojen med dödarknappen när du rullat igång den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Då borde det väl vara nåt skit med dödarknappen..
Hej jag lånar tråden lite..
Har en likadan hoj som TS. Min varnar också för FI. Byglade mig in i dealer mode å fick -c00. Fast tecknet (-) är inte i centrum på C?? utan högre upp. Förstår ni?
Hojen smäller å skjuter.. går väldigt orent
Å suka meken i stan är sjukskriven så ingen hjälp där
strecket innan c00 indikerar hur trottelpositionssensorn är ställd
är den över eller under centrum så är den felinställd och borde ställas rätt, genom att lossa den, ställa den rätt och dra åt den igen. Kan vara anledningen till att den går dåligt...
men hur vet jag när den är rätt ställd då?
Vid 1200 varv ja! Ligger tomgången annorlunda så visar instrumentet fel, även om TPS står rätt!när strecket är i mitten
Vid 1200 varv ja! Ligger tomgången annorlunda så visar instrumentet fel, även om TPS står rätt!
Jo, när du byglar kontakten å ställer hojen i dealer mode så ska det ju stå -c00 i instrumentpanelen (=instrumentet), i rutan där temperaturen normalt står. Men, du ska ha motorn igång och tomgång på 1200 varv, eftersom det är det CDI-boxen har som utgångspunkt, ligger tomgången på 3000 varv när du ställer TPS så lär hojen gå sådär...Nu får du förklara dig! vad behöver jag för instrument å vad ska mätas?
Jo, när du byglar kontakten å ställer hojen i dealer mode så ska det ju stå -c00 i instrumentpanelen (=instrumentet), i rutan där temperaturen normalt står. Men, du ska ha motorn igång och tomgång på 1200 varv, eftersom det är det CDI-boxen har som utgångspunkt, ligger tomgången på 3000 varv när du ställer TPS så lär hojen gå sådär...
Skulle det tex stå _c00 så får du helt enkelt lossa TPS (två torx-skruvar med säkerhetsstift i mitten, Biltema, CO mfl har såna bits) och justera lite. Dra åt och kolla hur det blev så TPS'en inte gled lite när du skruvade och blev fel iaf. TPS sitter längst till höger på insprutsbryggan, mitt för axeln till spjällen, svart pryl med en kontakt på, det ska inte gå att ta fel![]()
Felkoderna försvinner rätt så automatiskt ja. Får du -c14 har du något knas med TPS, men den brukar inte gnälla om den bara är feljusterad, utan då ska det till mer, tex kortis i den, trasiga kablar eller så.Jaha det var det du menade med instrument.. bara ut å testa då!
Behövs lampan "nollas" eller slocknar den av sig själv när TPS står rätt? Om det nu är TPSen som jävlas dvs... hade probs med set valve tidigare!
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |