GSX-R 750 k7 Startar ej, FI, efter tipp på parkering

På vilken sida ramlade hojen? På höger eller vänster? Kolla om där inte e nån kabel/kontakt som tagit skada/lossnat eller likn.

Kolla ALLA säkringar, ALLA kontakter...

Hade du inte bott så långt bort hade jag hjälpt dig mot en påse bullar:tummenupp
 
Kom på en sak jag lyckades med för några år sen, jag gick omkull och på något vänster lyckades jag klippa av kablarna från startknappen inne i kabelhärveskyddet som går från styret ner in i hojen så att säga. Det var inte helt enkelt att hitta, ibland funkade det, när kablarna råkade komma åt varandra, så det tog ett tag innan jag började gå igenom kabelhärvan :huvet
 
Hej jag lånar tråden lite..
Har en likadan hoj som TS. Min varnar också för FI. Byglade mig in i dealer mode å fick -c00. Fast tecknet (-) är inte i centrum på C?? utan högre upp. Förstår ni?
Hojen smäller å skjuter.. går väldigt orent
Å suka meken i stan är sjukskriven så ingen hjälp där
 
Hej jag lånar tråden lite..
Har en likadan hoj som TS. Min varnar också för FI. Byglade mig in i dealer mode å fick -c00. Fast tecknet (-) är inte i centrum på C?? utan högre upp. Förstår ni?
Hojen smäller å skjuter.. går väldigt orent
Å suka meken i stan är sjukskriven så ingen hjälp där

strecket innan c00 indikerar hur trottelpositionssensorn är ställd
är den över eller under centrum så är den felinställd och borde ställas rätt, genom att lossa den, ställa den rätt och dra åt den igen. Kan vara anledningen till att den går dåligt...
 
strecket innan c00 indikerar hur trottelpositionssensorn är ställd
är den över eller under centrum så är den felinställd och borde ställas rätt, genom att lossa den, ställa den rätt och dra åt den igen. Kan vara anledningen till att den går dåligt...

men hur vet jag när den är rätt ställd då?
 
Nu får du förklara dig! vad behöver jag för instrument å vad ska mätas?
Jo, när du byglar kontakten å ställer hojen i dealer mode så ska det ju stå -c00 i instrumentpanelen (=instrumentet), i rutan där temperaturen normalt står. Men, du ska ha motorn igång och tomgång på 1200 varv, eftersom det är det CDI-boxen har som utgångspunkt, ligger tomgången på 3000 varv när du ställer TPS så lär hojen gå sådär...

Skulle det tex stå _c00 så får du helt enkelt lossa TPS (två torx-skruvar med säkerhetsstift i mitten, Biltema, CO mfl har såna bits) och justera lite. Dra åt och kolla hur det blev så TPS'en inte gled lite när du skruvade och blev fel iaf. TPS sitter längst till höger på insprutsbryggan, mitt för axeln till spjällen, svart pryl med en kontakt på, det ska inte gå att ta fel :)
 
kontakten som sitter och känner om stödet är nere............ kan ju fått en smäll
 
Jo, när du byglar kontakten å ställer hojen i dealer mode så ska det ju stå -c00 i instrumentpanelen (=instrumentet), i rutan där temperaturen normalt står. Men, du ska ha motorn igång och tomgång på 1200 varv, eftersom det är det CDI-boxen har som utgångspunkt, ligger tomgången på 3000 varv när du ställer TPS så lär hojen gå sådär...

Skulle det tex stå _c00 så får du helt enkelt lossa TPS (två torx-skruvar med säkerhetsstift i mitten, Biltema, CO mfl har såna bits) och justera lite. Dra åt och kolla hur det blev så TPS'en inte gled lite när du skruvade och blev fel iaf. TPS sitter längst till höger på insprutsbryggan, mitt för axeln till spjällen, svart pryl med en kontakt på, det ska inte gå att ta fel :)

Jaha det var det du menade med instrument.. bara ut å testa då!

Behövs lampan "nollas" eller slocknar den av sig själv när TPS står rätt? Om det nu är TPSen som jävlas dvs... hade probs med set valve tidigare!
 
Jaha det var det du menade med instrument.. bara ut å testa då!

Behövs lampan "nollas" eller slocknar den av sig själv när TPS står rätt? Om det nu är TPSen som jävlas dvs... hade probs med set valve tidigare!
Felkoderna försvinner rätt så automatiskt ja. Får du -c14 har du något knas med TPS, men den brukar inte gnälla om den bara är feljusterad, utan då ska det till mer, tex kortis i den, trasiga kablar eller så.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top